4 kk vauvan uniongelma

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tämä voi nyt kuullostaa hassulta ongelmalta, mutta minua ei viime yönäkään paljoa hymyilyttänyt.. Eli minulla on pieni tyttönen, joka on luonteeltaan tosi rauhallinen ja hymyileväinen. Yösyötöt hän lopetti jo pari kuukautta sitten. Aivan pienestä pitäen hän nukkunut kapalossa. Illalla kiepsutan hänet siihen ja vien sänkyyn, jossa hän sitten nukahtaa itse.

Kuulostaa helpolta vai mitä? Parin viikon ajan hän on kuitenkin ähissyt itsensä vapaaksi kapalosta jolloin hän saa kädet kasvoilleen, ja silloin tippuu tutti ja sen seurauksena vauveli suuttuu, joku pentele vei tutin! Ei siinä mitään, jos tätä sattuisi harvakseltaan, mutta kun yöllä tuntuu että tuo on jatkuvaa.. Ollaan yritetty että menisi nukkumaan ilman kapaloa, mutta silloin ei nukahda vaan hössöttää sängyssään. Ollaan ruvettu antamaan illalla lisäruokaa, joten nälästäkään tämä

ei johdu. Voiko tuollainen riehuminen johtua vain siitä että päivällä lattialla ollessaan yrittää kääntyä eli jääkö "treenit" päälle? Miten minun kannattaisi toimia, etten ainakaan lisää vauvelin hössötystä?

Ja sitten toinen kysymys kapalossa nukuttajille; milloin olette lopettaneet lapsenne siinä nukuttamisen ja kuinka sen olette tehneet?

Kyselee käärön äiti

Kommentit (2)

Vierailija

.. sillä päivisin saan tutin pysymään vaunuissa samalla kikalla suussa. En vaan ole TAJUNNUT et voisin saman tehdä myös öisin sisällä.. : )

Taitaa tuo kapalo elämä olla myös meillä jäämässä taakse, jännityksellä odotan tulevia öitä! Tänään päätettiin että ensi yön mies nukkuu pinniksen puolella ja minä "hänen puolella" korvatulpat korvissa. Osa kun tuosta riehumisesta on vaan uniöninoitä joihin ei tarttis edes reagoida, mutta minä herkkäunisena hyppään jokaiseen ähkäisyyn. Toivotaan että toimii : )

Kiitos Möyrille! Nyt me lähdetään iltapuuhiin ja kohti jännittävää, uutta yötä.. ; )

Vierailija

Moi waller!

Meillä nukuttiin myös kapalossa, mutta juuri noihin aikoihin se loppui tuosta mainitsemastasi syystä: rimpuilee itsensä ulos. Meillä myös motorinen kehitys alkoi 4,5kk sillä että poika lähti ryömimään. Tämä ei varmasti hirvesti lohduta, mut meillä alkoi noi yöhulinat just tosta eteenpäin. Nyt poika on 6,5kk ja edelleen riehuu sängyssä, millon vatsallaan, millon kontillaan jne. Eli taitaa olla vaavan temperamentista kiinni, kauanko viihtyy kapalossa... Mä oon vaa iltasin yrittäny sylissä rauhottaa niin, ettei olis pahin riehuntavaihe päällä ja sit sänkyyn.

Mutta siihen tuttiongelmaan...meillä toimii sellainen (yleensä) että laitan just sopivan kypärämyssyn(ei saa olla iso, muuten ei toimi) saumat ylöspäin pojalle yöksi päähän ja tutin sinne alle. Nostan alareunan vielä tutin reunan päälle ettei ihan helposti tipu. Tämä on meillä rauhottanut sitä "tutin nostelua" mut jos oikein hulinoi niin saa toki sen sieltä suusta pois noinkin, mut kannattaa kokeilla!

Voimia!

Möyri08

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat