Ex-mies haluaa lapsen muutamaksi tunniksi huomenna!

Vierailija

Lapsseni isä siis haluaa lapsemme (8kk) huomenna sukulaistapaamiseensa mukaan. Meillä on yhteishuoltajuus.. MUTTA isä ei varmasti pärjää lapsen kanssa reilua paria tuntia! Hän ei edes osaa pukea tämän päälle vaattteita. Lapsi hätääntyy jos paljon vieraita eikä isäkään niin kovin tuttu ole. Ehdotin, että voisin itse lähteä mukaan. Tai että tämä kävisi myöhemmin, kunhan on ensin harjoitellut lapsen hoitoa, koska hän ei ikinä halua käydessään vaihtaa vaippaa, syöttää tms.. Onko minun aivan pakko huomenna antaa vauva isän mukaan? Olen aivan hätääntynyt koska olen varma etteivät he pärjää. Tänäänkin suuttuessaan mies rikkoi kipsitauluni ja lähti ovet paukkuen! Voiko tälläiselle antaa lapsensa?!

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

"Kyllä siellä paikalla on joku NAINEN, joka osaa vaipan vaihtaa." No huh huh. Onneksi omassa lähipiirisssäni ei ole niin avuttomia miehiä, ettei sais lapselle vaippaa vaihdettua.

Vierailija

se että isä haluaa tavata lastaan vai se että hän ei halua???

Käyttäytymällä noin, hakemalla yksinhuoltajuutta, vaikeuttamalla tapaamisia ja osoittamalla miehelle, että pidät häntä täysin holhottavana isänä, saat kyllä varmaan varmistettua, että isä ei tapaa lastaan koska äiti tekee sen mahdottomaksi, ja sitten voit haukkua että sitäkään paskaa ei yhtään kiinnosta.

Jos se on tavoitteesi niin olet oikealla tiellä.

Vierailija

En halua edes ajatella kuinka pikkuiseni siellä huutaa vieraiden ihmisten keskellä. Ja minä olen täällä kotona enkä voi auttaa pientä tyttöäni. Nyt jo ajatus itkettää. Olen aivan loppu tähän tappelemiseen :/

AP

Vierailija

antaisi.

Jos lapsi ei ole ollut kaksin isänsä kanssa, voi lapsi kokea turvattomaksi yhtäkkiä vieraan ihmisen kanssa joutuessaan outoon paikkaan.

Sanoisin isälle, että voi pikkuhiljaa alkaa harjoittelemaan lapsen kanssa olemista kaksi, mutta että kerralla ei hommaa hoideta.

Vierailija

ja täällähän aina kaikki vastaukset liittyvät aiheeseen... haloo....

Lainaus:

Lainaus:

Olet aivan oikeassa, 2 tuntia selvinnee vauva ilman imetystä, mutta etkö ole huomannut av:n olevan täynnä äitejä joiden elämäntehtävä on pitää tissiään vauvan suussa vauvan ensimmäiset 2 elinvuotta ja mikään ei ole niin pyhää kuin äidin tehtävä imettäjänä... siinä on turha isin vieressä kitistä, että voisi haluta jotain tehdä vauvan kanssa, tai tätä hoitaa, kun lapsi on uninen / nälkäinen / kärttyinen / utelias / vallaton / ylivirkeä tai muuten vain hereillä, kuuluu äidin tunkea tissi tämän suuhun ja antaa pitää itseään huvituttina.. Sitten ihmetellään kun vuoden vanhoille " ei isä kelpaa" ja "isä ei osaa tehdä mitään" ja " olen niin jumissa tän lapsen kanssa kotona"

Vierailija

Olen sitä mieltä, että äidin kannattaa luottaa vaistoonsa. Hän ei ole kieltämässä isä ja lapsen suhteen kehittymista, vaan uskoo ettei lapsi vierastusvaiheessa voi lähteä tutustumaan vieraisiin sukulaisiin kohtuullisen vieraan ja ilmeisesti hieman tasapainottoman isän kanssa.

Äidin KUULUU ajatella lapsen parasta ja lapsen etua. Emme ole täällä netin toisessa päässä millään tavalla kykeneväisiä arvioimaan, onko isä kelvollinen huoletimaan lapsestaan tällaisen vierailun aikana, vai ei. Tai onko lapselle hyväksi mennä nyt tämän ikäisenä vierailemaan sukulaisiin, kun isäkään ei ole lapselle vielä riittävän turvallinen ja tuttu. Emme voi arvioida sitäkään kuinka ylihuoletiva tai kontrollifriikki äiti on. Jokainen huolestunut äiti on "ylisuojeleva ja kontrolloiva"!

Luotan silti siihen, että äiti kysyy täällä neuvoa, hän miettii selvästi asiaa. Se kertoo jo kuitenkin ihmisestä sen, että on valmis miettimään ONKO lapsen isälle ja lapselle hyväksi tämä reissu vai ei, siis isän ja lapsen kannalta myös. Ei kuullosta kovin kontrollifriikille.

Sinulle ap sanoisin, että tee päätös LAPSEN EDUN mukaisesti. Ainahan sitä ei voi satavarmasti tietää. Tunnet kuitenkin lapsesi ja tunnet isän, joten sinun kuuluu vain luottaa vaistoosi.

Läpi tästä kaiketi paistaa se, että minusta sinun ei kuulu antaa lasta isälle, jos heidän suhde ja isän kyvyt eivät vielä vakuuta sinua. Isä voi aivan hyvin harjoitella lapsen kanssa olemista äidin lähellä ollessa ja myöhemmin mennä sinne sukulaisiin esittelemään "isyyttään".

Jos isä uhkaile suhteen katkaisemisella, niin sinä et sille voi mitään tehdä. Minuakin huollestuttaisi noin epävakaan käytäytyminen.

Jos lapsi tosiaa huutaa ja vierastaa koko vierailun ajan ja isä kokee voimakkaan pettymyksen, voitko olla varma ettei osoita sitä pettymystään lapselleen, kuten osoittaa näköjään sinulle?

Vierailija

mutta osa siitä on kyllä äidinvaiston tuomaa ylireagointia. Mun mielestä on selvää, että mies haluaisi ottaa paikknsa isänä- viedä sukulaisiin lapsensa- sehän voi olla miehelle tärkeä paikka korjailla pileen mennyttä perhe-elämäänsä sukulaistenkin silmissä- ja m yös hänelle itselleen- ja ymmärrän että hänestä voi tuntua nöyryyttävältä että äiti on mukana varmistamassa- muka "huomaamattomana"- kuitenkin huutomerkkinä siitä että tämä isä ei lapsensa kanssa pärjää vaan täytyy sen OIKEAN ykkös-vanhemman olla siellä valvomassa hänen isyyttään. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää miehen näkökulmaa?

lapsihan ei parissa tunnissa traumoja saa eikä rikki mene- ja oppiihan äitikin vaiuvanhoidon ja luo suhteen ihan tositilanteissa, yrityksissä ja eehdyksissä sen oikean vauvan kanssa. Miksi miehellä täytyis olla joku holhooja tässä suhteessa?

Anna vauva miehelle- siinähän oppivat molemmat. Ja mieti vaikka millaisissa o0loissa lapsia tällä maapallolla selviää- se että tun vauva on 2 tuntia omien sukulaistensa luona ei ole yhtään mitään

Vierailija

Lainaus:

Jos se mies ei opi lasta syöttämään niin ainoa syy siihen on ettei ap anna hänen koskeakaan lapseensa

Kyllä lapsi pärjää kaksi tuntia vähän vieraammassakin seurassa.

Minä annan kyllä isän koskea lapseen! Pyydänkin häntä aina kylvettämään jne. lastamme, mutta isä ei halua. Isä tykkää olla lapsen kanssa leikkiä jne. mutta kun pitäisi hoitaa (vaihtaa yöpuku, kylvettää, syöttää, pukea ulkovaatteet tms) menee miehellä sormi suuhun ja hän käskee minun hoitaa. Tulen siis miehen "hyvinä" kausina oikein hyvin hänen kanssaan toimeen, mutta nämä "huonot" kaudet alkavat olla todella rankkoja minulle! Ja kun miehellä hyvä päivä ei huuda, uhkaile tms. jaksan kyllä kannustaa häntä tutustumaan lapseensa.

Lastaan katsomaankin mies useasti tulee vasta yhdeksän jälkeen illalla, mutta en ole sitä kieltänyt vaan olen pyytänyt häntä esim. nukuttamaan lapsen!

Vierailija

Niin ihmettelen miksi teillä sitten on YHTEIShuoltajuus jos mies on sinusta vastuuton, et uskalla lapsen ISÄLLE lasta hoitoon niinkuin lapsi olisi sinulla -sitä yhteishuoltajuus kun kaiketi on???

Jos olet huolissasi lapsen isästä niin sun tarttee vissiin selvittää tilanne eikä mussuttaa täälä? Et voi puhua pahaa lapsen isästä vaan mutupohjalta, se on meinaan herjaamista ja oikeus asia.. Eli kasvappa aikuiseksi ja ota vastuu! Sanomisistasi ja tekemisistäsi.

Lasta ei voi laittaa vaaraan, mutta SINÄ et voi sanoa että mies olisi sairas. Et ole lääkäri, ja epäilen ettette edes kovin kauaa tunteneet ennen lapsen saamista joten mikä olet sanomaan että mies jotenkin "muuttunut", paitti ehkä jos SINÄ teet riitaa ja mies vastaa riitaan hajottamalla jonkun koristeen? Vai olisko sittenkin vaan pudottanut? Paha sanoa kun täälä voi lukea ainoastaan SINUN version tapahtuneesta... :(

Mitä tulee vanhemmuuteen niin olette tasavertaisia kasvattajia! Minä ainakin häpeäisin sanoa julkisesti että ÄITINÄ olen lapsilleni tärkeämpi kuin isä lapsilleen. Sanoisitko sinä niin? Kasvottomana on helppo uhota mahdottomia, sama kuten on helppo vedättää ihmisiä.

Äitinä luotan lapsieni isän -vaipanvaihto ei ole raketinkeksijän verosta puuhaa eikä sen osaaminen ole merkki miten hyvä on kasvattajana!

Ehkä sinä juuri siksi olet eronnut lapsen isästä että kyseenalaistat toiset noin kamalalla tavalla?

Itse ainakin annan isän toimia ja olla oma itsensä enkä kyttää niskan takana?

Jos mies tekisi SINULLE noin että testaa osaamisesi niin miten sinä reagoisit?

Sanoisi että vaihda nyt vaippa ja vaatteet ennenkö voit jäädä lapsen kanssa kahden niin kyllä minäkin saattaisin hajoittaa jonkun kipsiesineen.

Sinä aliarvioit ja kohtelet ihmisiä julmasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat