Tyttölasten vanhemmat! Tarvitsisin neuvoja!

Vierailija

Nuorimmaiseni on tyttö ja kun 2 muuta lasta ovat poikia niin tilanne on minulle täysin uusi ja vieras. Tyttöni söi antibioottikuurin virtsatietulehdukseen itsenäisyyspäivän tienoilla ja epäilimme että se ei purrut koska hän juoksee taukoamatta vessassa. Pissinäytteitä on viety eräitäkin siitä lähtien, viimeksi eilen saimme taas tuloksen että pissi on puhdas. Mistä tämä sitten johtuu?

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä tälläistä on ollut kahden tytön kanssa siinä vaiheessa kun ovat juuri oppineet hoitamaan vessa-asiat itsenäisesti. Kai se oli jotain uutuuden viehätystä tai jotain.

Vierailija

miedän tytöllä on joskus ollut tuollaista, epäilin virtsatulehdusta mutta eipä vaan ollut. Pissaaminen kuulemma sattuikin.

Meille suositeltiin runsasta juottamista, jos pissa on liian väkevää niin kirvelee ja rakko ärtyy lisää kun aina vaan tippa tulee. Kun juo paljon niin laimeampi virtsa jotenkin auttaa tuohon vaivaan ja jatkuva pissahätä helpottaa. Myös lämpötilanvaihteluita pitää välttää.

Itselläni tämä jatkuva pissahätä vaivasi lapsena kun sain kylmää ja myöhemmin kun olin vasta mennyt naimisiin ja olin ilmeisesti liian usein petipuuhissa, helposti ärtyvä virtarakko on kuulemma yksilöllinen ongelma.

Eli siis kylmä ilma, vasta sairastettu virtsatulehdus, jos ei käy aina pissalla heti yhdynnän jälkeen (tätä tuskin tyttärelläsi on...) yms. voi aiheuttaa sen että virtsarakko "ärtyy" ja oireilee aivan kuten varsinaisessa tulehduksessa.

Lämmin suihkuttelu ja paljon juotavaa :) Pikkuhiljaa vessareissujen väli pidentyy

Vierailija

meillä tyttö juuri nimittäin opettelee olemaan ilman vaippoja ja se sujuukin päivällä jo tosi hienosti. juuri ajattelimme että joululomalla jätetään yövaippa pois kun on pitkät vapaat niin pyykinpesu onnistuu... mutta eihän siitä nyt mitään tule, muistatko kuinka kauan tämä mahdollisesti kestää?

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat