Jos seksipuolella mättää...

Vierailija

... niin mikä on parisuhteen laita?

Onks se niin, että jos kaikki muut hommat suhteessa pelaa niin automat seksinkin pitäis toimia? Eli kertooks se koko suhteesta jotain, jos petihommat ei vaan molempia tyydyttävästi suju... Ku tuntuu että muuten asiat ois ok ja rakkauttakin löytyis?

Onko samanlaisia kokemuksia kellään?

Kommentit (13)

Vierailija

Eli en siteerannut mitään kirjaa tuossa, vaan toihan on vaan vanha totuus.. Tai ainakin niin olen luullut? "Totuutena" mulle on opetettu joskus aikoja sitten, että naisen ja miehen tarpeet on hyvin erilaisia. Ja ehkä toi oma elämänkokemus (olen kohta 40v.) vaikuttaa myös ;-) Mun elämässä on ollut monia miehiä ja heiltä olen paljon oppinut. Toisaalta naisena tiedän omasta kokemuksesta, että jos harrastan seksiä sellaisen miehen kanssa, jota ei mun tyydytys kiinnosta, niin kyllä mun kiinnostuksen seksiin saa sillä lopahtamaan todella helposti!!

En usko, että mistään kirjasta saat käyttöohjeita omalle miehellesi paremmin, kuin mieheltä itseltään. Meidän suomalaisten (ja varsinkin miesten) tuntuu olevan kovin vaikea puhua ja kertoa tunteistaan, mutta aivot ovat mun mielestä se suurin elin seksiin ja kun pääsee sille tasolle, että voi todella puhua kaikesta seksikin paranee.

t. 10

Vierailija

Lainaus:

Valitettavan moni nainen ei ymmärrä kuinka erilaisia miehet ja naiset ovat. Mies todellakin tarvitsee ihan fyysisistä syistä seksiä.Mutta myös henkisistä syistä!

Mies tarvitsee seksiä voidakseen rakastaa. Nainen tarvitsee rakkauden tunnetta, voidakseen harrastaa seksiä. NIIN erilaisia me tosiaan olemme!! Ne ihmiset jotka tämän käsittävät, elävät onnellisessa parisuhteessa ja seksi kukoistaa.

Pääpiirteissään allekirjoitan kyllä ajatuksesi tässä sekä siinä kirjassa Mars ja Venus vuoteessa, jota tässä siteeraat. Kirjoittajahan oli viettänyt yhdeksän vuotta munkkina, joten ymmärtää kyllä tämän pihtaamispuolenkin. :) Mutta aivan kaikkea en siinä kirjassa sulattanut. Nimittäin sitä, että kyllä naisetkin voivat tarvita seksiä ihan fyysisistäkin syistä. Siis on vain pakko saada, vaikka sitten itsekseen. Ja myös se, että naiset ei aina olisi orgasmituulella... Kyllä minä ainakin olen joka kerran kun seksiä harrastan myös orgasmituulella. Hittoako sitä muuten viitsisikään!

Ehkä mieheni onkin liian hyvä ja koukuttanut minut pahimmalla tavalla.. Ehkä onkin siis miehen vika, että vaimo on kokoajan vonkumassa heh.. Joo, mutta sinänsä hyvä, että luet, niin teen minäkin vaikkei tuosta kirjaviisaudesta ole vielä ollut hyötyä petipuuhissa. Mistähän sen kirjan saisi, jossa olisi käyttöohjeet juuri omalle miehelle :D Epätoivoista tosiaan, mutta enpä luovuta. En ainakaan vielä..

t.9

Vierailija

...ja sanoisin, että jos seksipuolella mättää, niin ennen pitkää alkaa myös muuten mättämään. Voi ehkä mennä jonkin aikaa, mutta kyllä se vain niin on, että seksielämä mittaa parisuhteen lämpötilaa.

Vierailija

Fakta nyt vain on se, että normaali, terve mies tarvitsee seksiä (siis vaikka masturbointia) tietyin väliajoin. Varmaan seksittömyyteen pystyy hyvällä itsehillinnällä oppimaan (onhan munkkejakin olemassa...), mutta se ei liene parisuhteen tarkoitus. Tarkoitan miehen kohdalla nimenomaan puhtaan fyysistä tarvetta, toki henkinen läheisyys olisi sitten jo iso plussa. Tätä on monen naisen hyvin, hyvin vaikea tajuta.

Sen vuoksi on aika hämmentävää lukea noita tarinoita, nimenomaan NAISEN kirjoittamina, että "kyllä meillä seksittömyys tai seksi kerran X viikossa, on ihan yhteisesti sovittu juttu". Varmasti poikkeuksen poikkeus löytyy miessukupuolestakin ja syystä tai toisesta osalla miehistä on alhainen tarve seksiin (usein johtuu muista ongelmista/sairaudesta).

Mutta vastauksena ap:lle, sanoisin, että kyllä seksin merkitys ainakin miehellä on yleensä hyvin tärkeä. Ja seksihän on sitten muutakin kuin yhdyntää. Tärkeintä olisi, että ottaa puolison seksin tarpeen huomioon. Ja ennen kuin feministit lyttäävät, niin sanon, että on itsestään selvää, että miehenkin tulee huomioida naista eri tavoin (seksissä, kotitöissä, kantaa yleisesti vastuunsa).

Lainaus:

näitä kommentteja esim tuonne av-puolelle ja saatte virtuaalisesti turpaanne.

allekirjoitan toki täysin tuon että seksipuoli on todella tärkeä ja hyvä lämpömittari suhteeelle, ja parisuhde muuttuu muuksi jo se kokonaan puuttuu.

mutta tuolla naiset kivenkovaan väittää että

"meidän suhteessapa sekisttömyys tai kerran kuussa/vuodessa peiton alla on ihan yhteinen ja kummallekin oikein hyvin sopiva valinta.

sitä kun on niin paljon kaikkea muutakin tärkeää , kiuten laspet ja rakkautta suhteessa, että seksi tulee vasta viimeisenä, eikä se meille kummallekaan ole oikeastaan niin tärkeä"...

eli puhukaa ihmiset keskenänne, kommunikoikaa, ja tehkää tarpeenne ja kantanne harvinaisen selviksi ennenkuin toinen osapuoli tuolla toisella palsatlla julistaa alunperin omia kuvitelmiaan täytenä totuutena.

n33

Vierailija

että toisin kuin joku aiempi vastannut sano, että naisen täytyy rakastaa voidakseen harrastaa/nauttia seksistä, niin mä kyllä nautin seksistä ilmankin rakkautta. Oikeestaan päinvastoin meinaa joskus käydä; kun on oikein hyvää seksiä, niin joskus mun täytyy hillitä aivojani tulkuttamasta että "näin hyvän seksin täytyy tarkoittaa myös rakkautta"... Että tää on vaan seksiä. Mutta tää voi olla tietenkin naisen sanomaksi vähän outoo. Mut silti useat parhaista seksikokemuksista on olleet tilanteissa, joissa rakkautta vastapuoleen joko ei oo tai se on jo sammunu.

Ehkä tää alko mennä jo alkuperäisen aiheen viereen. Periaatteessa mä kuitenkin oon sitä mieltä, että jokin on metsässä jos seksi on jumissa.

Vierailija

näitä kommentteja esim tuonne av-puolelle ja saatte virtuaalisesti turpaanne.

allekirjoitan toki täysin tuon että seksipuoli on todella tärkeä ja hyvä lämpömittari suhteeelle, ja parisuhde muuttuu muuksi jo se kokonaan puuttuu.

mutta tuolla naiset kivenkovaan väittää että

"meidän suhteessapa sekisttömyys tai kerran kuussa/vuodessa peiton alla on ihan yhteinen ja kummallekin oikein hyvin sopiva valinta.

sitä kun on niin paljon kaikkea muutakin tärkeää , kiuten laspet ja rakkautta suhteessa, että seksi tulee vasta viimeisenä, eikä se meille kummallekaan ole oikeastaan niin tärkeä"...

eli puhukaa ihmiset keskenänne, kommunikoikaa, ja tehkää tarpeenne ja kantanne harvinaisen selviksi ennenkuin toinen osapuoli tuolla toisella palsatlla julistaa alunperin omia kuvitelmiaan täytenä totuutena.

n33

Vierailija

Päinvastoin monien naisten mielestä rakastuminen voi pilata hyvän panosuhteen. Jonkinlainen henkinen yhteys seksikumppaniin on kuitenkin oltava, luottamusta yms. Parisuhteessa yhteyden on varmaan oltava tätä syvempi. Toisinsanoen toisen kanssa täytyy sujua muussakin kanssakäymisessä kuin seksissä.

Lainaus:

Nainen tarvitsee rakkauden tunnetta, voidakseen harrastaa seksiä.

Vierailija

Lainaus:

Fakta nyt vain on se, että normaali, terve mies tarvitsee seksiä (siis vaikka masturbointia) tietyin väliajoin. Varmaan seksittömyyteen pystyy hyvällä itsehillinnällä oppimaan (onhan munkkejakin olemassa...), mutta se ei liene parisuhteen tarkoitus. Tarkoitan miehen kohdalla nimenomaan puhtaan fyysistä tarvetta, toki henkinen läheisyys olisi sitten jo iso plussa. Tätä on monen naisen hyvin, hyvin vaikea tajuta.

Ei ole lainkaan vaikeaa tajuta. Kun tämän palstan juttuja lukee, tuntuu, että yhtä moni nainen täällä valittaa seksin puutetta kuin mieskin. Minun teoriani on, että parisuhteessa on lähes aina toinen, joka haluaa enemmän, eikä se ole kiinni sukupuolesta. Olen yrittänyt tätä pohdiskella haluttomankin näkökulmasta: Jos seksi ei oikeasti vain ole niin tärkeää. Esimerkiksi jos toinen on kova lenkkeileen, mutta toiselle riittää lenkki per viikko, niin tehdään sitten yhteinen lenkki kerran viikossa ja toinen voi juoksennella yksinään kuusi kertaa viikossa. Mikä siinä on niin vaikeaa? -ei niin mikään.

Yritän siis sanoa, että on vaikeaa toiselle selittää, miksi sitä seksiä pitäisi olla useammin. Sitä on niin vaikea ymmärtää, jos ei itse tunne samoin tai ole koskaan ollut suhteessa, jossa on ollut itse se, joka haluaa paljon enemmän. Vaikka kuinka yrittäisi selittää läheisyyttä, rakkautta jne, mutta jos toinen ei koe seksiä niin tärkeänä osoituksena myönteisistä tunteista. Jos hän on sitä mieltä, että halaaminen tai tiskaaminen toisen tiskivuorolla ajavat saman asian?

Kaikki tunteet tulevat kuitenkin jossain määrin omasta kokemustaustasta. Ei voi kokea sympatiaa, jos ei itse ole koskaan kokenut vääryyttä. Tässäkö olisi koko ongelman ydin? Toinen ei pysty ymmärtämään, koska ei vain pysty ymmärtämään.

Vierailija

seksin määrään. Laatu on aina ollutkin kunnossa.

Vaan eipä auttanut siihen, että tunnen itseni vain riistäjäksi. Hetken kun ehti jo toivoa, niin taas vedetään mattoa alta. Miehet on vaikeita!

Vierailija

Onneks kuitenkin sitä seksipuolta pystyy korjaamaan jossain määrin. En nyt välttämättä luottaisi nettiohjeisiin kuin raamatun sivuihin, kannattaa oppia jotain kantapäänkin kautta. Oikeessa noi ylemmät kyllä on.

Vierailija

Koska seksihän on oikeastaan se ainoa asia, joka erottaa parisuhteen kaikista muista ihmissuhteista.

Valitettavan moni nainen ei ymmärrä kuinka erilaisia miehet ja naiset ovat. Mies todellakin tarvitsee ihan fyysisistä syistä seksiä.Mutta myös henkisistä syistä!

Mies tarvitsee seksiä voidakseen rakastaa. Nainen tarvitsee rakkauden tunnetta, voidakseen harrastaa seksiä. NIIN erilaisia me tosiaan olemme!! Ne ihmiset jotka tämän käsittävät, elävät onnellisessa parisuhteessa ja seksi kukoistaa.

Lisäksi on yksi asia, mitä tässä ketjussa ei vielä ole mainittu. Yksi asia, mikä on valitettavan useille miehille yllättävää, on että kotitöitten jakamisen ja hellyydenosoitustan lisäksi naiselle pitää antaa orkku joka kerta kun seksiä harrastetaan. Muuten katkeruus ja seksiä haluamattomuus pääsevät valloille. Miettikää itse, miltä tuntuisi harrastaa seksiä joka kerta kun kumppani sitä haluaa, ja jäädä sitten ilman orkkua...! No niinpä! Naisen kiinnostus ja halu seksiin on todellakin hyvin paljon siitä kiinni, saako nainen tarpeeksi nautintoa seksistä sinun kanssasi mies!

Molempien pitäisi siis katsoa peiliin ja sen jälkeen toisiinsa. Kukaan muu ei ole niin hyvä opettaja kuin ihminen itse, kertomaan mistä hän nauttii ja millä hän tulee. Jokaisen omalla vastuulla (erityisesti naisille tämä) on kertoa ja opastaa miestä miten hänelle annetaan orkku. Mikäs sen mukavampaa kuin yhdessä opetella?? :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat