Mulla on ensimmäinen neuvola

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

koska ne ei kuulu helposti, vaikka kaikki olis hyvinkin.

Mun terkka suostuu kuuntelemaan jo ekalla kerralla, koska olen laiha (kuuluu helpommin) ja koska raskaus ei ole ensimmäiseni (eli tietää, ettei maailmani kaadu, vaikka ne ei kuuluiskaan)

Vierailija

Minä jouduin maksamaan gynekologin lääkärinpalkkion 80 e ja lisäksi ultramaksun 70 e ja toimistomaksut päälle.

Mutta mielenrauhan vuoksi maksaa mitä vain :)

Vierailija

jos raskaus vasta noin alussa niin mitä siinä muka voi tehdä jos vaikka jotain onkin pielessä??

Jos on jotain vikaa lapsessa niin sitähän ei vielä edes näe ja jos taas raskaus menossa kesken/tuulimuna niin eipä sillekään mitään voi...

Jos on oireita jotka viittaa kohdun uloiseen niin sitten tietysti päivystykseen heti mutta mitä tuo muu raskausajan hermoilu hyödyttää??

Vierailija

Minut tosin veivät tk:n kautta gynekologiselle polille, lääkäri halusi sulkea pois kohdun ulkopuolisen raskauden kun kipukohtaukset olivat ihan hirveitä kramppeja (liikuntakyky meni, kylmä hiki virtasi ja olin oksentaa kivusta). Ihan normaalia oli kuitenkin kaikki.

Vierailija

Ensimmäisen kerran varmaankin np-ultran jälkeen / aikana.

Ekalla neuvolakäynnillä vain puhutaan ja käydään läpi asioita, kesto noin 1 tunti. Varmuutta et saa koskaan, aina se huoli on läsnä...

Jos kauheasti huolettaa, niin mene yksityiselle alkuraskauden ultraan. Minä kävin kun oli verenvuotoa. Näkyi sydämen syke jo rv 6+3.

Vierailija

Sillehän ei voi mitään, jos raskaus on mennäkseen kesken. Odottele rauhassa alkuraskauden niskaturvotusultraa. Siinä näkeekin jo jotain. Kyllä se kohdun ulkoisesta johtuva kipu on sellaista, ettet sinä sitä kotiin jäisi tyynenä kuulostelemaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat