Hemoglobiini 102 ja synnytys lähellä

Vierailija

Miten alhainen hemoglobiini vaikuttaa synnytyksessä? Olen ollut todella väsynyt ja hemoglobiini viimeksi neuvolassa mitattu lokakuussa ,jolloin oli hyvä(130). Nyt viimeviikolla mitattiin, kun valitin kovaa väsymystä ja huimausta ja Hb oli 102. Määrättiin obsidania 1kpl/pvä, mutta eihän se ehdi nostaan Hb arvoa, kun laskettu aika on jo 6.1. Nyt pelottaa, että miten jaksan näin väsyneenä synnytyksen läpi...

Ja mitä alhainen Hb synnytyksessä voi aiheuttaa?

Kommentit (8)

Vierailija

Minulla Hb oli kahden ekan synnytyksen jälkeen 110-120 ja viimeisen jälkeen huikeat 147. Kyllä jaksoin paremmin viimeisen synnytyksen jälkeen. Synnytyksessä vuotavan veren määrä on minulla ollut 2-3 dl kätilön arvioimana ja koska turvotuksia on poistunut ekan viikon aikana synnytyksestä aina 5-7 kg, niin kokonaisuudessaan Hb on ollut silloin hieman korkeampi kuin synnyttämään mennessäni.

Vierailija

Hb alle 80 synnytysajankohtana on ongelmallista (mikäli tulee vielä kovaa vuotoa...). Mutta 102 on vielä ihan ok eilä ole mitään ongelmaa.

Muistathan ottaa Obsidanin vaikka yöllä pissakäynnin yhteydessä niin rauta imeytyy mahdollisimman hyvin (rautahan pitää ottaa 2-3h ennen tai jälkeen ruokailun/maitotuotteiden käytön että se imeytyy kunnolla).

Vierailija

Mulla oli sormenpäästä 83 ja kyynärtaipeesta yli 100. Silloin sanottiin, että vauvan hapensaanti alkaa kärsiä jos hb menee alle 80. Hb laimenee kun veren nestemäärä loppuraskaudessa lisääntyy. Itelläkin se sitten nousi luonnostaan jälkitarkastukseen mennessä.

Vierailija

ongelma on etttä tuolla hb arvolla jos vuotaa vaikka vain 500ml niin sit on jo heikko olo ja hb entistä alempi

elikkä ota obsidan caps kahdesti päivässä

mulla nousu hb 100 ihan 147 asti tuolla kun otin just 2 kertaa capselin päivässä

ja onneksi nousi sillä vuodin 2000ml synnytyksessä ja veriä ei kuitenkaan tarvittu hb laski 90

miten olisi ollut jos lähtö olisi ollut tuo 100 hb olisi ollut 50

toinen hyvä on se liuos greterfusahft tms sillä on moni saanut nopeaan hb arvot koholle

voit käyttää niitä molempiakin

Vierailija

Ei toi ole paha arvo kun päälle 100.

Loppuraskaus on muutenkin väsyttävää! Kolme takana ittellä ja vaikka ei ole aina rautaa syönyt niin väsyttää silti enempi. MIten hyvin nukut? Huomaa että saatat ravata vessassa ja nukkua muutenkin huonosti.

Ulkoile, nuku päiväunia, syö pinaattia ja lihaa, voi maksaakin syödä!! :D

Hemoglobiini vaikuttaa paljolti siihen miten usein sun sydämen pitää lyödä että veri kiertää riittävästi kuljettaakseen verta.

Jos veri on paksua, sydämesi lyö harvemmin.

Synnytyksen kyllä jaksat, mutta vinkki uudelleensynnyttäjältä on LIIKUNTA. Sillä jos jollain jaksat paremmin! Ei niinkään se onko sun veri 100 vai 115.

Tietty yks ongelma on veren hyytyminen, jos hemo on matala niin veri ei kaiketi hyydy hyvin ja jos menettää paljon verta niin olo voi mennä pahaksi mutta sitä varten sielä sairaalassa synnytetään.

PS. Saattaa rauta ihan hyvin noustakin jos synnytys ei olekaan vielä laskettuna. Tosin, eipä kovin montaa pilleriä nähnyt neuvola tarpeelliseksi suosittaa.

Vierailija

minulla aikanaan raskaana ollessa hemoglobiini laski pahimmillaan 98:aan. Obsidan ei auttanut yhtään, päinvastoin laski jopa entisestään, mutta satuin lukemaan täältä av:ltä,että joku suositteli nestemäistä rautavalmistetta (joku Kräuterbulsaft, tai vastaava nimihirviö..) ja kysyin tuosta sitten terkkarilta, joka totesi sen suosituksi ja tehokkaaksi (ei kai voinut sitä oma-aloittaisesti mulle määrätä, kun se ei ole virallisesti lääke?).

Käytettyäni sitä viikon, oli veri ehtinyt nousta jo monta pykälää ja jatkoi nousua, kun käytin sitä säännöllisesti koko raskauden ajan ja myöhemminkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat