Tienaan 1500e/kk käteen olemalla "vain kotona". Miksi menisin töihin?

Vierailija

Sanokaa yksikin hyvä syy? Ihanaa kun ei ole kiire mihinkään, ei tarvitse tehdä mitään jos ei halua jne. Luen kirjan per päivä ja lenkkeilen. Ihanaa!

En oikeasti missään ammatissa tienaa noin paljoa kouluttamattomana - siispä olen ikuisesti kotona <3

Ja vielä vuoden alusta tuet nousee, hih hih....

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

mitä se asia muille kuuluu.

Tee niinkuin mielestäsi on sinulle ja perheellesi parasta.

Olen itse asunut afrikassa ja nähnyt todellista koyhyyttä, sellaista ei suomessa edes ole. En nyt menisi kenellekkään piruja seiniin maalaamaan pelkän raha tilanteen takia. En ymmärrä miksi muut niin tekevät

Vierailija

Miksi tosiaan menisit töihin, ainakaan nyt. Jossain vaiheessa voi tulla se aika että haluatkin mennä.

Mekin elettiin aikanaan tuilla, eikä taatusti ollut tiukempaa kuin nyt kun mies saa 3000 bruttopalkkaa (käteen verojen ja velkojen jälkeen 1200), lapsilisää tulee n. 500 ja mun pätkätöitten nettotulot vaihtelee 0-1200 välillä. Useimmiten vain jonkun satasen.

Vierailija

Menisin töihin, koska aikuisen ihmisen mielestäni kuuluu itse tienata rahat elämiseensä... Näin mut on kasvatettu... hitto, vanhempia voi taas siis syyttää tästäkin ;)

Vierailija

Saan kotihoidontuen, lisän siihen, kahdesta lapsesta elarit, lapsilisät, asumistuen jne... Mieheni saa n. 500e/kk työttömyystukea joten yht. saamme n. 2000e/kk ilman turhaa rehkimistä.

Kumpikin meistä on kouluttamaton joten jossakin Siwan kassalla ei todellakaan tälle tasolle pääsisi, todennäköisesti tulot putoaisi jos jompikumpi lähtisi töihin!

Eläkettä en edes mieti kun olen alle 30v. Ihan sama mitä siinä vaiheessa elämä on!

Vierailija

[/quote]

Ne lapset on nyt tyytyväisiä, mutta entä huomenna. Kun kavereilla on sitä ja tätä, niin ei se köyhä perhe ole lapselle helppoa. Huomaathan että sinulle itsellesikin on jäänyt traumoja köyhästä lapsuudesta.

[/quote]

Anteeksi mutta eikö tuolla perusteella joku yli 90% lapsista saisi traumoja kun eivät saakaan ihan kaikkea?

Ja kaikkien köyhien lapsien elämänlaatu on huono? Olisi parempi olla syntymättä vai?

Vierailija

Lainaus:

onko tuo hyvin? olemme tavallisia keskituloisia eli ei mitään rikkaita, mut mun mielestä tuo on aika huonosti. No jos olet tyytyväinen niin ole sitten.

Mun mielestä se on hyvin! Sillä elää 5 henkinen perhe kevyesti ja joka kk jää säästöön.

Olen kahden yrittäjän lapsi itse ja meillä on mieheni kanssa nyt parempi elintaso kuin mitä minun lapsuudessani ja nuoruudessani oli meillä kotona.

Työnteko ei siis kannata. Kumpikin vanhempani on 50+ iässä jo niin romuna työnteosta että tuskin elävät 10 vuotta.

Tekisin toki mielelläni jotain, vanhustyö on unelmani mutta siitä palkka on sitä luokkaa että sitä ei kannata tehdä.

Pienin lapsemme täyttää pian 3v. ja sitten siirrytään vaan sossun asiakkaiksi, tulot putoaa hiukan mutta onneksi meillä on hyvänlaisesti säästöjä :)

Mistään ei ole puutetta!

Ap

Vierailija

mä saan myös tällä hetkellä n.1800€ nettotuloja/kk,olen äitiyslomalla,mutta heti kun tulot putoaa ja joutuisi hakemaan kodinhoidontukea,lähden kyllä mielummin töihin kuin lorvin kotona! :)

Vierailija

</p> <p>[quote kirjoitti:

Tekisin toki mielelläni jotain, vanhustyö on unelmani mutta siitä palkka on sitä luokkaa että sitä ei kannata tehdä.

Ap

Vierailija

Jopa sama unelmakin. Tiedän että olet ajatellut asiat huolella. Ei minullakaan ole mitään hinkua töihin ennen kuin nuorimmainen täyttää 3v. Itse en saa elareita mutta kotihoidon tuella olen ja lapsia on aika monta joten lapsilisät on ihan kiva lisä kuukaudessa. Mies on töissä. Me kyllä saadaan käteen enemmän kuin te, mutta perheen lukumäärään sopivasti. Pärjätään ihan hyvin.

Mulle on nakattu useasti just tosta eläkkeen kertymisestä.

Siis eletäänkö me tätä elämää ELÄKEPÄIVIÄ VARTEN???

Minä haluan muistaa eläkkeellä että mulla oli ihanaa lasten kanssa. Ei sitä että tein hulluna töitä maksaakseni Nico-Petterin lelut ja kaikki krääsät mitä se milloinkin halusi! Kun piti se jotenkin yrittää korvata kun äiti eikä isi ollut paikalla kun piti, silloin kun lapsi oli lapsi!

Ne lelut ei lapsia onnelliseksi tee. Sen olen kuullut omilta lapsiltani. Ja olen tosi iloinen kun olen voinut olla kotona lasteni kanssa. Jokainen päättää itse mitä lapsi tarvii. Tarviiko se kaiken mitä naapurin muksullakin on. Vai saako lapsi kenties kehua sille Nico-Petterille että kävin mutsin kans marjaretkellä, tai puistossa tai sukuloimassa tai ajelulla, tai ...tai ...tai.

Paljon sellaista on, jota ei raha korvaa! Ja paljon kivaa saa vähän vähemmälläkin rahalla. Jotkut tykkää että kaikki pitää olla uutta ja hienoa kalliilla rahalla ostettua. Mutta joillekin riittää se että on onnellisia hetkiä jota muistaa.

Ja niin, taloa voi maksaa pienemmilläkin tuloilla. Meillä on kaikkea mitä lapsi tarvitsee. Uusia vaatteita, ei kaikki ole toki merkkikuteita, mutta uusia ja ehjiä ja puhtaita! Lapset on oppineet pitämään puhtaudesta huolta. Oppivat kunnioittamaan asioita joita saavat. Kun kaikkea ei vinkumalla saa periksi. Yhdessä suunnitellaan miten joku kalliimpi hankinta toteutetaan. Kerätään yhdessä rahaa siihen. Kaikkeen krääsään ei ole lähdetty mukaan. Vaikka kaverilla jotain olisikin sitä voi sanoa kaverille että vau, oot kyllä onnen pekka ku sulla on tollanen (mikä sitte onkin) sen sijaan että heit oltas vihreenä kateudesta että mä haluun kans.

Yksi hyvä sanonta kuuluu...

Jos nään jotain kaunista, katson sitä hetken ja se on ikuisesti minulla mielessäni. Kaikkea ei tarvitse siis omistaa! Lapsienkin on hyvä oppia se että kaikilla ei vain voi olla kaikkea mitä muillakin on. Niin meidän aiukuistenkin täytyy ymmärtää se!

Ap, tiedän että sulle ollaan kateellisia että olet vain kotona. Nauti ja ole onnellinen! Minä ainakin olen. Ja kerään sitten joskus niitä eläkerahoja. Ja säästän nytkin rahaa että saan hankittua jonku kivan matkan perheelleni, ja muuta kivaa luksusta! Annetaan vain muiden tehdä töitä. Vielä mekin joudutaan jotain keksimään kun tulee tylsää kotona, ja lapset kasvaa niin sitten voi mennä töihin kun siltä tuntuu. Ainakin itse olen ajatellut mennä vanhustyöhön. Mutta koulunpenkin kautta. Mutta en vielä, sitten joskus!

Vierailija

Nyt nuo tulot varmasti riittävätkin teille, ja oikeasti hyvä että olet lasten kanssa kotona. Mutta kun lapset kasvaa, kasvaa myös menot. Luutavimmin myös tulevaisuudessa tullaan kiristämään ja rajoittamaan sosiaali- ja muita tukia, kun huomataan, ettei Suomen valtiolla enää ole niihin varaa.

Suosittelen, että hakeudut miehesi kanssa johonkin koulutukseen. Tai edes toinen teistä. Kyllä te varmasti hengissä tulette pysymään, mutta kun tuet tuosta laskevat, voi koittaa aika kovat ajat.

Tsemppiä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat