4kk vauva ei vielä käänny, kääntyykö muiden vauvat?

Vierailija

Syntyi rv 36 ja sanottiin että koko ekan vuoden kehitys menee sen verran jäljessä, siksikö ei vielä käänny?

Kommentit (14)

Vierailija

kun oma poika kääntyi vasta 7 ½ kk iässä. En minä siitä kyllä mitenkään huolissani ollut, kun tiesin, että ihan tavallista sekin on. Hyvin sitä ehtii myöhemminkin. Mutta huomasin kyllä, että moni sitä jo ehti ihmettelemään. Minä sitten muita rauhoittelin, että kyllä se vielä ehtii, sillä ei minulla ollut mitään epäilyjä, että lapseni kehitys olisi jotenkin vialla. Eikä siitä sitten kauan mennyt, kun jo käveli.

Sama oli puheen kanssa. Sanoi ekat sanat vasta 2 v 2 kk:n iässä. Kuukautta myöhemmin puhui kuuden sanan lauseita. On harkitsevainen poika, joka hauduttelee asioita.

Samanlainen on vieläkin. Ei turhia piirtele, suttua vetää vaan paperiin. Mutta sitten kun neuvolan täti sanoo, että nyt pitäisi piirtää ihminen, niin vetäisee paperille oikein mallikkaan pääjalkaisen silmineen ja suineen kaikkineen - ekaa kertaa elämässään!

Vierailija

esikoinen syntyi rv 40+4 - kääntyi 6 kk 1 vko

kuopus syntyi rv 39+6 - kääntyi 3,5 kk

Poikia molemmat ja nuoremmalla selkeästi kiire veljensä perään

Vierailija

Oma esikoiseni ei kääntynyt nelikuisena, jälkimmäinen kääntyi jo kolmekuisena. Kummatkin ihan normaaleja vauvoja motoriselta kehitykseltään.

Vierailija

ja joku 2-viikkoinen voi ehkä pään painon avulla kellahtaa mutta se ei ole vielä omaa aktiivista kääntymistä. 2-viikkoisen lihakset ei vielä riitä.

Vierailija

Normaalistikin syntyvä vauva saa olla 9 kk ennen kuin kukaan edes ihmettelee. Eli sun omas sit varmaan 10 kk. Silti voi kävellä reilun vuoden iässä. Ei noiden toimintojen kanssa tarvi mitenkään hätäillä. Sillä et tee muuta kuin stressaat turhaan, ja sen aistii sitten vauvakin, ja huono kierre vaan pahentaa asioita.

Keitä kahvit, ota pullaa pakastimesta ja nauti kauniista joulukuusesta.

Vierailija

4 kk ikä on vissiin se keskivertovauvan kääntymisikä.Silloin se ei siis käy vielä yleensä kovin ketterästi vaan on ponnistelujen tulos..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat