Nykyajan "terveysfasismi" ällöttää mua, miksiköhän?

Vierailija

Niin, ei saa tupakoida, ei juoda, pitää liikkua monipuolisesti, syödä puhdasta luomuruokaa, olla eettinen, säästää ympäristöä, olla hoikka, kuluttaa vähemmän, hoitaa ihoa, levätä..

5 vuotta sitten olin himourheilija ja todella onneton. Tarkkailin syömisiäni ja liikuin pakonomaisesti, tai siihen se lipsahti.

Nyt olen rennompi, eli silloin tällöin juon lasin punkkua ja poltan sen kera tupakan, olen edelleen normaalipainoinen mutta sen ylärajalla, kävelen koirani kanssa vähäsen jne.. Pidän makeasta ja syön usein lisäaineita ja karkkia. Mutta tosiaan, noita paheita riittää. Ja koen hirveän ahdistavana kaikki valistus ym. jutut. Miten kuolen ennenaikaisesti kun en jaksa "liikkua puoli tuntia viisi kertaa viikossa" tai vedän lisäaineita ja myrkkyjä makeisten, tupakan ym. muodossa, sitä tulee joka tuutista nykyään. Ahdistavaa!

Kommentit (7)

Vierailija

Sua ahdisti elää terveellisesti. Nyt sua ahdistaa, kun elät vähän epäterveellisesti. Olisko syy ihan sun pään sisällä, eikä missään terveysfasismissa?

Vierailija

Raha, raha, raha. Musta tuntuu, että nykyään meillä länsimaissa ollaan menossa siihen suuntaan, että ihmiselämän arvo on vain rahassa mitattavissa. Yksilönvapautta voidaan rajoittaa ihan rauhassa, kun vaan käytetään perusteena kaikista tärkeintä tekijää: RAHAA!

Sitä paitsi kuka on oikeasti laskenut, mikä loppujen lopuksi tulee kalliiksi? Otetaan esimerkkinä vaikka sikareita tuprutteleva ja alkoakin nauttiva ylipainoinen mies, joka sairastuu joskus 55-60-vuotiaana ja kuoleekin "pois" 65-vuotiaana. Okei, hänen hoitonsa maksoi yhteiskunnalle, mutta toisaalta ilmaiseksiko se 90-vuotiaana kuoleva terveysfasisti sitten hoidetaan siellä vuodeosastolla, kun aivot on jäässä, mutta sydän vaan pumppaa? Eläkettäkin ehti nostaa 30 vuotta... ja joka tapauksessa lopun hoitaa yhteiskunta. Tietenkin yksilön kannalta on kivampaa, kun elää vanhemmaksi kuin tuon 65, mutta se rahaperuste tuon miehen elämäntapojen rajoittamiseen on aika hatara. Kuka sen on laskenut...?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat