Mies ei ymmärrä säästämistäni

Vierailija

Olen kotihoidontuella kotona ja mieheni nostaa pientä palkkaa yrityksestämme.

Pärjäämme ihan kohtuullisesti taloudellisesti, kunhan emme törsäile.

Elämä on kuitenkin aika vaatimatonta, emme matkustele, käy baareissa tai ostele muotivaatteita. Käytettynä ostan melkein kaikki lasten vaatteet ja liikuntavälineet.

Olen nyt koittanut löytää säästökohteita ja jotain löytänytkin.

Ongelma on siinä että miehen mielestä ne kaikki on ihan turhaa, kun on kyse niin pienistä summista. Kun itse pyörittää firmassansa satoja tuhansia, niin kai se meidän perheen budjetti on sitten jotenkin suhteellisuus hämärtynyt.

Esim. roskien kierrätyksellä säästäisimme n.5€/kk, jos harventaisin roskien tyhjennys väliä. Parin asteen huoneen lämmön laskulla säästö olisi 30€/vuosi.

Noilla pienillä säästöillä saisimme jotain pientä luxusta hommattua, mutta mies ei ole mukana säästötalkoissa lainkaan, yritä siinä sitten itse saada jotain aikaiseksi.

Vasta löysin kirpparilta lelun jota lapseni on toivonut kovasti, lelu oli ihan uuden veroinen ja maksoi 8€, uutena lelu olisi maksanut 15€. Miehen mielestä oli huono ostos, olisi kannattanut ostaa uusi.

Kommentit (12)

Vierailija

Firmamme on osakeyhtiö ja mies nostaa siitä palkkaa, mikä ei ole iso. Itse en palkkaa nosta, koska silloin vähenisi kotihoidontuen lisäosan määrä eikä käytännössä tulomme nousisi lainkaan.

Jos mies korottaa omaa palkkaa, nousee silloin vain verot eli korotuksesta hyötyy vain verottaja ja siinä ei ole mitään mieltä. Ollaan palkkakuopassa.

Pärjäämme siis ihan hyvin näillä tuloilla, ei olla kuolemassa nälkään mutta itseäni häiritsee ihan turhanpäiväinen rahan polttaminen esim. turhina valoina tyhjissä huoneissa. Nekin rahat voisi käyttää toisinkin vaikka hierojalla käymiseen.

T:ap

Vierailija

niin kauan sitä oli toivonut ja omasta mielestäni säästin puolet ostamalla sen kirpparilta.

Ne pienet säästökohteet ei ole tässä kaikki ja minusta 90€ olisi jo ihan kiva summa, kun se on ihan extraa. Sillä kävisimme yhdessä syömässä hienosti tai muutaman kerran hierojalla...

Vierailija

Mutta onko mies paremmin selvillä sen yrityksen rahatilanteesta? Tai sitten ei ole selvillä teidän rahatilanteesta? Jokin informaatiokatkos teillä nyt näytäisi olevan.

Vierailija

kun se on 10snt halvempaa kuin Valion,miehen mielestä se on niin mitätön hintaero, mutta siinä säästetään 30snt/pvä eli vuositasolla n.110€, jolla saa jo viikoksi ruuat meidän perheelle, sama viilin kohdalla.

Jos en jankuttaisi me oltaisiin henkilökohtaisessa konkurssissa, kun mies vain heittelisi euroja menemään, kun on niin mitättömistä summista kyse. Onhan se yksittäisen tuotteen kohdalla, mutta kun laskee kaikki pienet summat yhteen ja sen vuositasolla niin puhutaan jo aika isoista rahoista.

Vierailija

riitelemään ja turhautumaan, jos kerran on miehellä varaa ottaa se raha firmasta niin ei sitte, jos se nukailu kerran häntä ärsyttää. ja tosiaan mielestäni voi nuukailla turhaa jossain vähäpätäöisissä asioissa ja minimaalisissa säästöissä jos siihen tuhraantuu turhaa aikaa ja energiaa. rahatietoinen ja ekologinen tulee olla toki juu, mutta rajansa kaikella.

ehkä teidän tulee keskustella miehesi kanssa siitä miten paljon olette valmiit nuukailemaan rahan ja ympäristön vuoksi, ja sitten noudattaa sitä sopimusta.

Vierailija

mitä noista säästöistä tulisi yhteensä kuukaudessa ja vuodessa. Tai kymmenessä vuodessa. Ja sitten esitä mitä muuta sillä rahalla saisitte.

Monille pikkusummien merkitys on hankalaa hahmottaa ja sen tajuaa vasta, kun niitä laskee yhteen tai vertaa mitä muuta sillä voisi saada.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat