Asuisitko mieluiten a) kaupungissa b) lähiössä c) maalla?

Vierailija

Minä asuisin mieluiten n. 500 m-1km kaupungin ydinkeskustasta. Kaikissa noissa em. olen asunut elämäni varrella ja tähän tulokseen olen tullut. Ikää 35 v ja lapsiakin on. Tällä hetlellä asun lähiössä ja tympii.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Asutaankin oikeastaan juuri noin, lähimpään kaupunkiin on noin 30 km ja kulkuyhteydet aika hyvät. Jos oikein toiveiden täyttymys olisi, niin 10 km etäisyydestä pois, pari kilsaa pois etäisyydestä kylän keskustaan ja bussipysäkille 500 m vähemmän matkaa.

t. kylällä, kaupungeissa ja lähiössä asunut, nykyisin maalla asuva

Maalla tykkään puutarhanhoidosta, mahdollisuudesta pitää eläimiä ja tähtitaivaasta ilman valosaastetta. Kaupungista kaipaan vilskettä, valinnanvaraa ja sitä että kaikki on lähellä. Kylältä ja lähiöstä en kaipaa mitään.

Vierailija

Olen asunut keskustassa, keskustan lähistöllä ja ihan lähiössä. Maalla asumisesta ei ole kokemusta, mutta ei siinä ole myöskään mitään mikä muhun vetoaisi.

Vierailija

Meidän maatila on melkoisen vilkkalla eikä juuri lainkaan maalaismaisessa paikassa. En pidä tätä oikeana maalla asumisena, ja asuisin mieluiten melko korvessa. Mutta tää tila määrää samalla meidän asuinpaikan, joten sen mukaan eletään.

Vierailija

Opiskeluaikana nautin tämän saman keskisuuren kaupungin keskustassa asumisesta.

Nyt lasten kanssa on paras vaihtohto asua juuri tässä missä asumme ja juuri näin: Omakotitalo rauhallisella pientaloalueella 5 km keskustasta, kaupunginosan ostarilla n. kilometrin päässä hyvät kaupat, Koti Pizza, Apteekki ja Makuuni :) Siwa muutaman sadan metrin päässä. Lasten koulu muutaman sadan metrin päässä ilman katujen ylityksiä. Järvi uimarantoineen lähellä ja järveä kiertävä ulkoilureitti alkaa suunnilleen oveltamme. Töihin autolla 10 min matka. Eilisestä alkaen 128 000 asukkaan kaupunki kyseessä.

Tämän enempää maalle minua ei saisi, olen Helsingistä kotoisin.

Vierailija

maalle en muuttaisi.

Kaupunkielämä kiehtoo, mutta en ole varma onko se niiin turvallista. Lähiossä on hyvä olla lasten kanssa. Miinuksena on pitemmät matkat tyohon ja kauppoihin jne, mutta maalla elämisen se mielestäni voittaa.

Lapsilla on kavereita kävelymatkan päässä.

Vierailija

Siten, että isompi kaupunki kuitenkin 10km sisällä ja bussi kulkisi enintään 2 km päästä.

Tosin sanoen haluaisin asua haja-asutus alueella, joka ei ole liian harvaan asuttua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat