Kaveriketjun innoittamana- ajatteletko että oma lapsesi

Vierailija

on se kaiken hyvän alku ja juuri ja kaikki paha ja tyhmä ja vääryys ja niihin houkuttelu aina muiden syytä?

Olen yllättävän usein törmännyt vanhempiin jotka ihan pokkana kuvittelevat ettei heidän lapsellaan ole osaa ei arpaa kaveripiirien ristiriitoihin. Kotona kysyttäessa lapset ovat tietysti silmät suurina vakuutelleet vanhemmilleen niin ja vanhemmat tietysti uskovat. Onhan helpompi ulkoistaa riidat muiden lasten syyksi kuin katsoa itse peiliin ja alkaa selvitellä oman lapsen motiiveja.

Kokemukseni mukaan nimittäin usein se kullannuppukin on ollut osallisena ristiriidan synnyssä "ärsyttämällä" tms tai sitten tilanne on saanut alkunsa jostain kisailutilanteesta joka sitten kääntyykin niin että yksi lapsi kokee sen vääryytenä oman osansa unohtaen. Ja järkyttyneet vanhemmat ovat mitään kyseenalaistamatta välittömästi ajamassa lapsensa etua.

Ihmetyttää vaan, kun kaikkien meidän lapset opettelevat näitä kanssakäymisen taitoja, niin miten joillain on pokkaa kuvitella että heille on tupsahtanut itse täydellisyys ja enkeli jonka elämä sujuisikin täydellisesti jos muita lapsia ja heidän virheitään ei olis?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Tähän olen puuttunut. Silti ei ole mihinkään riitoihin tai tappeluihin vielä joutunut. Hiukan kyllä pelkään,että tuosta pojasta saatta tulla koulukiusaaja. On suosittu kaveri ja jotenkin ihan liikaa itseään täynnä. Poikamaiseen tapaan ei kuitenkaan kieroile tai häädä ketään leikistä pois. Saattaa kuitenkin haukkua jotain lasta esim. luuseriksi, jos tämä on liian nynny hänen mielestään tai ei pärjää hänelle, vaikka juoksussa. Voisin hyvin kuvitella samainen poika tulee samaan niitä hymy patsaita, koska on aina niin positiivisesti asioihin suhtautuva ja suosittu kaveri.

Toinen vanhempi lapsi taas on sellainen joka tulee itse herkästi syrjityksi. Hiljainen, ujo, mutta reilu kaveri ja joskus jopa liian kiltti. Ihmeissäni olisin jos opettaja kertoisi hänen osallistuneen kiusaamiseen. Hän kun ei edes lähde joukon mukan mihinkään älyttömyyksiin, vaan on omien polkujen kulkia.

Onhan se ihan luonnosllista, että vanhemmat puolustaa omiaan. Olisihan se outoa jos aina olisi sitä omaa lastaan syyttämässä ristiriidoista. Miltä siitä lapsestakin moinen tuntuisi.

Vierailija

rakastavat häntä maailman eniten. On väärin kuvitella että oma lapsi olisi jotenkin erinomaisempi ja virheettömämpi kuin muut- ihan yhtä lailla hänkin opettelee, tekee virheitä ja tarvitsee niihin opatusta ja anteeksiantoa. Vanhempi joka kuvittelee ettei hänen lapsensa tee virheitä- estää lapsensa tervettä kasvua- eikä auta häntä siinä.

Vierailija

Toisinpäin usein ajattelen, että se on just se mun oma kullannuppu joka on jotain pahaa tehnyt, Kun nyt sattuu olemaan sellanen :( Koulutus meneillään

Vierailija

Tiedän, että lapseni ovat hyväsydämisiä, pohjimmiltaan kilttejä. Ja että poika on todella utelias ja kekseliäs eikä todellakaan välitä määräyksistä tai kielloista, kun jotain saa päähänsä - ja muistaa myös valvoa, että aikuiset eivät näe. Tyttö puolestaan on itsepäinen ja pänkki, jos hän johonkin pahaan menee mukaan niin tekee sen takuulla omasta tahdostaan, häntä ei suostutella.

Minun isäni kuului näihin, jotka sulkivat silmänsä minun ja sisarusteni tempuilta. Pahin tapaus oli, kun pikkuveli jäi myymälävarkaudesta kiinni. Kaupan omistaja ei soittanut poliisille vaan meille kotiin, mutta isä sattui vastaamaan ja haukkui kauppiaan täysin, kun kehtasi väittää sellaisia perättömiä... Äitini meni sitten häntä koipien välissä pyytämään anteeksi sekä pojan että isän puolesta.

Vierailija

Jonkun tutkimuksen mukaan paljon paljon pienempi prosentti vanhempia on sitä mieltä, että oma lapsi saattaa olla koulukiusaaja kuin niitä kiusaajia on. Eli monien noin vastanneiden vanhempien lapset kuitenkin olivat kiusaajia.

Vierailija

Vanhempi tytö on äärimmäisen itsepäinen. Eiä tuo nuorempikaan paljon kummempi ole. Oikeastaan nuorempi on vielä pahempi kun on ihan pienestä pitäen kyennyt naama peruslukemilla vääristelemään totuutta.

Joten ei meidän lapset todellakaan ole virheettömiä.

Vierailija

Mutta ikävä kyllä tiedän tyttäreni olevan sosiaalisesti epäkypsä mutta taitava, eli on tosi loistava yhdistelmä ja varmasti saa juonittelemalla ja kapuloita rattaisiin heittelemällä aikaan kaveripiirissä riidan jos toisenkin :/

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat