Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keväälle noin 35 op opintoja yliopistolla. Onko paha nakki? Tuntuu suurelle määrälle :( ev

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Labrakurssit voivat olla tosi työläitä. Itse aikanaan suoritin kurssin, jossa oli 80 h läsnäoloa, raportit (useita monisivuisia) ja vielä iso kirjatentti päälle, yht. 2 ov.

Jossain humanistisissa aineissa lukaisee yhden tenttikirjan yhdessä illassa ja saa saman määrän opintoviikkoja (tai -pisteitä).

Vierailija

Opintoviikkoina tuo olisi jo aika rankka määrä, mutta pisteinä ei pitäisi olla pahakaan. Ahkeruutta kyllä vaatii, mutta ei liikaa.

Vierailija

Tein syksyllä 38 op:tä ja keväällä tulee tehtyä pikkasen enemmän. Kolme alle 8 vuotiasta lasta ja iso omakotitalo vie sen verran aikaa, etten enempään ilman perheeseen vaikuttavaa stressiä pysty. Niin ja töitä teen kokoajan pikkuisen, vähän päälle kymmenen tuntia viikossa.

Hyvin tuon jaksaa jos vaan motivaatiota riittää!

Vierailija

Olin tulosvastuullisessa esimiesasemassa ja tuo 40 ov ei todellakaan ollut mikään paha suoritus.

Läsnäolopakkoa oli 3-6 päivää viikossa.

Kääri hiat ja ennen kuin huomaatkaan opintopisteet ovat koossa.

Vierailija

ja ilmeisesti kohtuullisen paljon sisältää myös erilaista raportointia jne. Oikeastaan olisko noista vain ehkä 5-8 op ihan luentokursseja.

ap

Vierailija

Itse tein ekana opiskeluvuonna muistaakseni n. 100 op - siis syksy + kevät yhteensä. Sisälsi kyllä paljon läsnäoloa ja päivät menikin yliopistolla aika tarkkaan. Kaikki tenttimahdollisuudet käytin, parhaimmillaan tein muistaakseni 3 tenttiä kerralla...

Tosin tätä ei voi suositella kenellekkään, olin nimittäin niin puhki, ettei seuraavana lukukautena pisteitä tullut nimeksikään :o/ kun en jaksanut. Olin täysipäiväinen opiskelija ja pikkulapsen äiti.

Tänä vuonna, siis syksy + kevät, pitäisi kertyä n. 100 op taas, mutta sisältää gradun, joka työmäärällisesti tulee olemaan vähemmän kuin ekana vuonna, sillä olen työstänyt sitä pikkuhiljaa jo aiemmin ja se on "kirjoittamista" vaille valmis.

Vierailija

Laskin juuri, että mä oon tehnyt nyt viimeisen vuoden aikana n. 90 op. Siinä sivussa hoitanut 2 lasta, 2 koiraa ja pyörittänyt muutenkin taloutta, kun mies 3-vuorotyössä... Tosin oon ollut kokopäiväisesti opintovapaalla.

Jäljellä 107 op ja pitäis olla valmis syyskuun loppuun mennessä...Tosin siinä on gradu ja pari harjoitteluakin laskettuna...mutta silti tiukka tahti.

Silti nautin tästä: ))))))))

Vierailija

Itse suoritin keskimäärin 40 opintovkoa lukuvuodessa, eli 20 ov lukukaudessa (siis opintovkoa!) ja kävin enimmän osan aikaa täysipäiväisesti työssä. Lisäksi perhe ja pari lasta, joista toinen syntyi opintojen aikana. Koville otti, mutta hyvällä motivaatiolla onnistui ja nautinkin opinnoista rankkuudesta huolimatta. Gradu valmistui viime kesänä ja nyt jälkikäteen vasta on ollut enemmän väsymystä siitä, minkä prässin läpi tulikaan mentyä. Opintojen edetessä muuttui työnkuvakin vastuulliseksi esimiesasemaksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat