Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskutetaanko minua väärin perustein?

Vierailija

Olen ottanut meidän laajakaistan 2 megan nopeudella, siis siitä nopeudesta maksan. Aina, kun teen nopeustestin, sen mukaan nopeus on noin1,6. Alkaa nyppimään maksaa "turhasta", kun ei saa sitä nopeutta koskaan, minkä olen tilannut...

Kommentit (4)

Vierailija

no "2 magan nopeus" on laskennallinen maksimikeskinopeus. Se ei tarkoita mitään oikeaa nopeutta millään ajankohdalla tai edes keskiarvonlaskentavälillä. Käytännössä sitä ei saa ikinä . Paitsi jos kysyy laajakaistafirman markkinoinnista, Nooden mukaan sulla on tietysti koko ajan se vähintään 2 megaa nopeutta käytössä, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Omalla koneella mitaten ainaon "se pieni poikkeus".

Eli kyllä, sulta laskutetaan jostain, mitä et koskaan saa. Toisaalta, sä olet sen kuitenkin tilannut ja jos luet sen pienellä painetun osan sopimuksestas, siellä selitetään että kyseessä on keskinopeus, jossa voi olla tilapäisiä ruuhkahuipuista johtuvia hidasteita. Niinpä joudut silti maksamaan laskusi.

Lohduttudu sillä, että jos olisit tilannut vain yhden megan maksimikeskinopeuden, et käytönnnössä saisi sitä yhtäkään megaa.

Uusimmat

Suosituimmat