Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväperheen 3v vie vanhempiaan 6-0...

Vierailija

Vanhemmat eivät halua pahoittaa pienokaisen mieltä missään tilanteessa. Ei haluta / uskalleta tuottaa pettymystä. Jos lapsi haluaa syödä eteisessä tänään, niin ok, syö sitten... jos haluaa, että isi istuu juuri TÄSSÄ tuolissa, niin isihän sitten istuu, ettei pienokainen ala itkemään...GRAAH.

Lapsi nousee joka aamu klo 5 tienoolla, se on vanhemmista normaalia. Lapsi nukkuu päivällä n.2h päiväunet. Yöunille menee klo 20. Ehdotin varovasti jo kesällä, että mitäs, jos päikkäreitä lyhennettäisiin tai jätettäisiin vallan pois, jotta unirytmi normalisoituis... Kaikki on kuulemma normaalia näin. Aha...

No, eipä ole mun ongelma, mutta harmittaa...

Kommentit (6)

Vierailija

mut toi et saa tehdä mitä haluaa. apuva. onko tollasia ihmisiä siis oikeasti, olen vaan kuullut että "nykyvanhemmat ei uskalla laittaa rajoja lapsille" jne enkä tiedä yhtäkään tapausta missä oikeasti näin on

Vierailija

Meilläkin on tuttavaperhe, jonka kolmevuotias tyttö vie vanhempiaan samalla lailla. Vanhemmat on tosi väsyneitä tilanteeseen, mutteivat kuitenkaan tee asialle mitään. Nukkumaanmeno kestää joka ilta kuulemma puolitoista tuntia. Tyttö haluaa, että isä istuu ovenraossa niin kauan kuin neiti nukahtaa, ja isi istuu, tekee mieli lettuja, äiti paistaa, vaikka ruoka jäi tytöltä syömättä. Aamulla lapsi kelpuuttaa vain tietyt vaatteet päiväkotiin, kun saa ne päälleen, haluaakin vaihtaa ne toisiin jne. Lista on loputon, vanhemmat itse kertovat näitä juttuja, eivätkä edes tajua miltä kuulostaa tuollainen pompotus. Sitten ihmettevät mitenme jaksetaan kolmen kanssa ja miten voi olla mahdollista, että lapset vain peitellään sänkyyn ilman puuduttavia rituaaleja. No, meitä on moneksi. Itse vaan mietin että mitähän sitten kun tuo tyttö on isompi, tottunut aina saamaan kaiken haluamansa läpi.

Uusimmat

Suosituimmat