Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä teen maitotölkeistä jäätiiliä. Tulee ihania lyhtyjä!

Vierailija

Siis maitotölkeihin vettä ja vaikka punaista mehua loraus mukaan niin tulee väriä. Kun vesi on jäätynyt maitotölkin pahvit vaan revitään ympäriltä pois ja asetellaan lumeen miten halutaan. Kasataan niin kuin tiiliseinä tai tökätään vaan pystyyn hankeen. Kynttilä tai roihu laitetaan jäätilien taakse ja näyttää ihanalta. Mulla sattui olemaan eilen vain kolme tyhjää tölkkiä, mutta niistäkin kolmesta tuli tosi kauniita kun tökkäsin hankeen ja roihu vaan taakse. Nyt on 3 tölkkiä lisää jäätymässä ja niitä aijon sitten laittaa ympärille lisää kunhan jäätyvät :)

Kommentit (13)

Vierailija

jos haluat käyttää samaa tölkkiä useammin, niin käytä kuuman veden alla pikaisesti; kalikka tipahtaa pois purkista ja voit käyttää samaa useampaan kertaan.

Vierailija

mä oon siis tehnyt niin että olen pinonnut ne ja sitten kaatanut vaan vettä kannusta/ämpäsitä päälle. Se on samalla kirkastanut mahdolliset lumet jms lyhdystä. Näin olen tehnyt lyhtyjä myös avannosta nostetuista epämääräisen muotoisista palasista.

Kaveri tekee kuitenkin niin, että suihkuttaa suihkupullosta vettä ensin asettamansa "tiilen" päälle ja laittaa äkkiä sitten seuraavan perään ja suihkauttaa viellä sen perään kerran tai pari.

Vierailija

Lainaus:

mä oon siis tehnyt niin että olen pinonnut ne ja sitten kaatanut vaan vettä kannusta/ämpäsitä päälle. Se on samalla kirkastanut mahdolliset lumet jms lyhdystä. Näin olen tehnyt lyhtyjä myös avannosta nostetuista epämääräisen muotoisista palasista.

Kaveri tekee kuitenkin niin, että suihkuttaa suihkupullosta vettä ensin asettamansa "tiilen" päälle ja laittaa äkkiä sitten seuraavan perään ja suihkauttaa viellä sen perään kerran tai pari.

Mulla ei onnistunut. Ne on niin liukkaita. Kyllä ne sit pysyykin kun ne ensin pinottua saa, sitä vaihetta mä tarkoitin. Ja siis "tiiliseinää".

Noista palasista tuli varmaan kans kivoja! :-)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

[Jotain pitäis väliin keksiä, että pysyy.

valelet vähän vettä väliin ja päälle, niin ne jäätyvät yhteen!

niihin vettä valelee..? Vai miten? Ja vähän niissä olikin, ei ne 100% jäätyneitä ollut.

Pitäs varmaan laittaa jotkut tuet mollemmille puolin tms..?

Vierailija

tosi hienoja, jos koristelee esim kukilla. Oon keränny syksyllä talteen pakkaseen erilaisia lehtiä (esim pihlajaa), ja pakastan ne nyt sinne mukaan. siis oksat purkkiin vaan ja joku "kansi" siihen päälle vaan ja jäätymään. Helppoa ja kaunista! Ja tulee kaunis ihan vaikka jos laitta pelkän risun ;)

Uusimmat

Suosituimmat