Vahaaminen/nyppiminen, väheneekö karvankasvu joskus oikeasti?

Vierailija

Kasvojen alueella siis, vai puskevatko samat "viiksikarvat" vuosikaudet aina vaan? Olen tosi vaaleaihoinen, mutta ruskeasilmäinen, samaten kaikki ihokarvani ovat tosi tummat, ja "viiksikarvat" alkoivat näkymään ikävän selvästi kahden raskauden jälkeen. Olen nyt parisen vuotta poistanut niitä joko pinseteillä nyppimällä tai vahalla (n. kuukaauden-parin välein), mutta aina vaan kasvavat uudestaan eivätkä kyllä mielestäni yhtään sen hennompina tai harvempina. Mietin että onko ihan urbaanilegendaa vaan, että karvankasvu muka vähenisi? Ja koska muka siinä tapauksessa? Seitsemänkymppisenä...?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Siis kun kaikenlaisista asioista sosiaalisesti palstoilla puhuminen ja muiden kokemusten kyseleminen on kielletty KUN VOI GOOGLATA. Mä en käsitä näitä ihmisiä. Mitä ne edes tekevät tällaisilla palstoilla, jossa tarkoitus nimenomaan on kaikenlaisesta ihan tarpeettomastakin jutustelu.

Vierailija

Kasvoilta oon vahannut ja nyppinyt reilu kymmenen vuotta, ja kuukauden välein pitää edelleen vahata. Sääristä ja bikinirajalta oon vahannut vasta vajaa 10 vuotta, eikä sielläkään mitään vähenemistä oo havaittavista. Ja ihan mustia ja paksuja on karvat.

Kuitenkin siitä karvojen ohentumisesta puhutaan, joten uskon silti, että joillain niin käy. Mutta ei tällaisilla apinankarvoituksella varustetuilla ehkä sitten. Onhan täällä keskusteltu karvoituksen määrästäkin, ja osa täällä ei voi millään uskoa, että naisillakin voi nousta karvoitus napaan asti tai häpykarvoitus jatkua yhtä tummana reisissä alas polviin asti. Mutta kyllä minä uskon, ei tarvi kuin katsoa alas!

Joten oon jo huomannut, ettei mun kannata kuunnella täältä hentokarvaisten neuvoja bikinialueen siistinä pitämisestä, mutta ei toisaalta kannata loukkaantuakaan, kun joku ei voi oikeasti käsittää millaisesta karvaongelmasta minä puhun.

Vierailija

niin voisi käydä juttelemassa lääkärin kanssa, ettei kyseessä vain ole hirsutismi.

Oletteko koskaan ajatelleet pysyvää karvojen poistamista laserilla.?

Vierailija

kyllä laseria, mutta jotenkin semmoinen laserointi pelottaa.

Ettei vaan silmiin osu tai sitten onko välineet puhtaat, kun pistellään.

Olin enmg:ssä ja ihmettelin, kun ei oo siinä kertakäyttöneuloja.

Vierailija

Kulmakarvojani olen nyppinyt jo vuosikymmenet, ja ainapa ne aina uudestaan kasvavat. Sen takia just mietinkin, mistä tämä urbaanilegenda karvankasvun vähenemisestä on peräisin... ap

Vierailija

...eli siis hormonaaliset vaihtelut saavat karvankasvun ryöhähtämään. Varmaan tosiaan ikäkin, mutta kaikenlaiset hormonaaliset vaihtelut ainakin. Itselläni muuttuivat säärikarvat järkyttävän tummiksi useamman vuoden minipillerien käytön jälkeen. Vaalenivat ehkä joskus vuoden sisällä kun lopetin.

Vierailija

vahaamaan tai ajelemaan viikseni, niin ne uudet karvat jotka kasvavat ovat tummia - olen ruskeahiuksinen. karva vaalenee auringossa, ja sen takia viikset kesän jäljiltä olivat aika huomaamattomat (omasta mielestäni) kun kosmetologi sai ylipuhuttua että niitä piti ruveta ajelemaan.

Nyt kun tää uusia karva kasvaa se on siis hentoa mutta tummaa, kun aiemmin oli kuitenkin ihan vaaleaa.

Kainaloita olen vahannut vuosikaudet, eikä se karva sieltä lakkaa kasvamasta, ei todellakaan. sanoisin, että urbaanilegenda.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat