Asuisitko kahden lapsen kanssa kaksiossa 52neliötä?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

mietitään sitä onko varaa isompaan, ei se mahdutaanko pieneen.

Ihan hyvin sää mahdut tenavien kanssa vuosia noin asumaan jos ovat omassa huoneessa eikä sua haittaa nukkua olkkarissa.

Valinnoistahan se on ihan kiinni mitä haluaa: lapsille kaikille omat huoneet (minkä ikäsinä tarttee omaa huonetta jos kerran tarttee) ja haluatko oman makkarin.

Siinä vaiheessa oma makkari vissiin kätevä kun otat äijän viereen nukkumaan ja lapset herää pissalle? Tai hanki joku sermi tilan jakajaksi?

Vierailija

ihan oikeat ovet siinä vaiheessa jos otan jonkun ukon viereen ja lapset on jo sen verran isoja.

Ei mua häiritse ollenkaan asua olkkarissa, koska tähän asti olen asunut vain yksiöissä ja mulla on aina ollut makuuhuone,olohuone ja keittiö samassa.

Tämä asunto on tosi hyväkuntoinen, kivalla alueella ja vuokra on kohtuullinen. En halua isompaan ja huonokuntoisempaan muuttaa varsinkaan jos joudun kauemmaksi keskustasta.

Vierailija

se on vaan vaate-, romu- ja leluvarasto. Laitoin sinne kuitenkin jo esikoiselle oman sängyn ja itselleni toisen vuodesohvan. Pinnasänky ei oikein tänne olkkariin sovi, pakko laittaa sekin makuuhuoneeseen.

Hyvin me tässä mahdutaan jahka tämä kaaos saadaan hallintaan.

Vierailija

Ja säilytystilasta. Me asutaan kaksiossa 54 m2, iskä, äiskä ja lapsi. Kyllä me mahdutaan, mutta mitään ylimäärästä tavaraa ei saa olla. Lapsen leluja käydään läpi tasasin väliajoin ja kaikki rikkinäiset ja "pienten lasten lelut" heitetään roskiin tai laitetaan kiertoon. Samoin vaatteet. Kuten myös omat tarpeettomat tavarat.

Jokaiselle tavaralle pitää olla paikka, hyllyjä ja kaappeja on joka paikassa. Muuten tulee kaaos.

Vierailija

Karsi ylimääräistä pois reilulla kädellä niin ei pitäisi olla ongelma eikä mikään. Todellisuudessahan sitä ylimääräistä on vaikka kuinka paljon, mitä ei oikeasti tarvi. Lapsillakin on monesti leluja joilla ei oikeasti leikitä juuri koskaan.

Meillä asuttiin rakennusaikana vuosi pienessä asunnossa, vietiin yksi varastollinen vuokrattuun varastoon ylimääräistä tavaraa mitä ajattelin ettei rakennusaikana tarvita. Oikeasti niitä tavaroita en kaivannutkaan koko rakennusaikana! Uuteen kotiin muuton jälkeen tuntui ihan turhalta hakea sitä ylimääräiseltä tuntuvaa tavaraa takaisin. Suurin osa niistä menikin lopulta kiertoon. Se vaan on niin että jos niitä alkaa siitä talosta keräileen niin tuntuu että tarvinkait mä tuota ja ehkä mä tuota joskus tarvin jne... Sit sitä ylimääräistä rojua lojuu..

Vierailija

MInulla on yksi lapsi ja toinen tulossa. Asun tällä hetkellä kahdestaan esikoisen kanssa ja en jaksaisi alkaa etsimään isompaa asuntoa.

Onko aivan mahdoton ajatus asua pidempään kahden pienen lapsen kanssa pienessä kaksiossa?

Minulla on olohuoneessa vuodesohva, jonne siirryn nukkumaan sitten kun lapset tarvitsevat oman huoneen.

Nyt lelut ovat levällään ympäri kämppää

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat