Mikä on teidän syy viedä lapsi hoitoon näin joulupyhinä vaikka itse olette kotona?

Vierailija

ihan mielenkiinnosta kyselen. Törmäsin tähän asiaan pvkodissa ennen joulua. Olin sanonut jo 2 kertaa että mulla tai miehellä on loma joulu/uusvuosi.. Vimppana päivänä kysyttiin että mitkä päivät tyttö tulee, olin vähän öönä ja kyselin että ettekö tiedä jo että meillä lomaa? tähän tuli vastaus että "jaaha, hän on siis kotona teidän kanssa - no hyvä kun on niitä lapsia jotka tulee tänne vaikka vanhemmat lomalla"?????!!! Mäkin olin vähän sanaton. Näin tädin ilmeestä mitä mieltä hän oli siitä. Sit jälkeenpäin rupesin miettimään asiaa enemmän - miksi ihmeessä viedään lapsi hoitoon jos on lomalla ja vielä JOULUN aikaan? Eikö ole ihanaa olla yhdessä silloin , nauttia, nähdä lapsen iloa kun odottaa joulua jne....

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Mutta on myös tullut selväksi se, että isompi kaipaa jo kouluun ja pienempi (4-v) ikävöi tarhakavereitaan. Itse haluan loman viettää kotosalla ja kerrankin lukea paljon kun on aikaa.

Vierailija

sitä kun kuvittelee, että kaikilla lapsiperheillä on arvot suurin piirtein samassa kohdassa.

Veljeni kertoi, että kiirehti ihan älyttömästi töistä kiirastorstaina, että ehti hakemaan lapset hoidosta vähän aiemmin. Oli ihan varma, että heidän lapset odottaa siellä viimeisinä, kun kello ehti vierähtämään jo neljään. Veljeni oli aivan puulla päähän lyöty, kun kaikki lapset olivat vielä hoidossa, vaikka pitkät pyhät olivat juuri ovella. Hän oli aivan ensimmäisten joukossa hakemassa lapsiaan. Ei voinut olla ihmettelemättä asiaa hoitajille, jotka ilmiöön tottuneina jo tyyninä selittivät, että näin pyhien alla lapset haetaan tavallista myöhemmin, kun vanhemmat käyvät ensin kaupoilla ja hakevat lapset hoidosta vasta viimeiseksi.

Olin kyllä tuosta yhtä hämmästynyt kuin veljeni.

Vierailija

Käsittääkseni on eri asia viedä lapset "turhan päiten" hoitoon kuin että he ovat normipäivän mukaisen hoitopäivän päiväkodissa sen sijaan että lähtisivät ennakkoon kotiin. Ja jos lasten hermoja halutaan säästää käydä kaupassa nopsaan ennen hoidosta hakemista, niin hyvin todennäköisesti vanhemmat jakavat voimansa niissä kauppa-asioissakin.

Lainaus:

Pyhien aattonahan ihmiset tuppaa lähtemään töistään melko aikaisin kotiin.

Joten kyllä minä vähän ihmettelen, ettei kumpikaan vanhemmista silti ehdi hakemaan lapsiaan edes normaaliaikaan päiväkodista. Kyllä minä sen kuitenkin ymmärrän, ettei lasten kanssa ole kivaa täyteen tupatussa Prismassa. Mutta ei siellä prismassa tuntikausia mene ja mitä se toinen vanhempi tekee, makaa kotona vai?

Vierailija

Yks tuttuni kanssa jo huokaisi, että onneks koulu alkaa taas. Niiden lapsi oli just vähän pahantuulinen, ja oon ennnekin huomannut, että tää äiti ei kestä lapsensa pahantuulisuutta yhtään. Musta se on jotenkin kammottavaa, että lapsi ei saa olla kuin iloinen hellantelttu. No, se onkin aina ollut ihan älyttömän paljon hoidossa se lapsi, ja välillä ilkeästi ajattelen, että voi jopa olla lapselle parempi niin.

Vierailija

Oltiin siis miehen kanssa molemmat vapaalla.

Ja millaisia ollaan ja miksi vietiin hoitoon.

Ollaan molemmat työssäkäyviä, minä keskiverto ammatissa, mies "iso johtaja". Olemme hyvin perhekeskeisiä. Viikonloput ja illat vietämme aina perheen kesken. Käytännössä yhteistä aikaa on kuitenkin vain viikonloppuisin, sillä miehen työpäivät on pitkiä ja silloin kun hän arkena on kotona on hän lapsen kanssa ja minä koitan saada kotityöt ajantasalle. Miehen kanssa kahden olemme pyrkineet viettämään yhden illan kuukaudessa (yöksi tietysti kotiin), mutta nyt kun olen raksaana en jaksa iltaisin mitään, joten viimeiset pari kuukautta ollaan oltu ilman "omaa aikaa".

Olimme koko perhe jouluviion lomalla ja luonnollisesti lapsen ehdoilla. Tällä viikolla minä olin alkuviikon töissä ja mies humputteli tytön kanssa kaiken maailman huvituksissa. Ajattelimme ottaa vähän ykteistä aikaa ja hoitaa parisuhdetta :). Valitettavasti tämä päivä meni kuitenkin lähinnä asioita hoidellessa. Maanantaina ehkä sitten voidaan jotain oikeasti kivaa tehdä.

Juu ja kyllä koko ajan oli tänään syyllinen olo kun lapsi oli hoidossa, vaikka takuulla hänellä siellä hauskempaa oli.

Vierailija

että olen yh, ja nämä päivät ovat ainoita päiviä vuodessa, jolloin saan olla edes pari tuntia YKSIN. Mitään "isovanhemmille viikonloppuna"-tyyppisiä ratkaisuja ei meidän suvussa tunneta, ei puhettakaan, että ostoksille voisi yksin mennä. Oli ihan kiva käydä yksin ostamassa lapsen joululahjat, oli edes jotain yllätystä jouluksi.

Vierailija

Kehtaa kitistä toisista vanhemmista toisille. Mikä se on ketään arvostelemaan....

Mun lapset ovat kolmen viikon lomalla jouluviikosta alkaen mutta jos joku vie muksunsa päiväkotiin niin sitten vie. Mikä minä olen niitä arvostelemaan enkä edes jaksaisi pohtia miksi joku tekee niin.

Mutta minullapa onkin ihan oma elämä.

Vierailija

Vaikka perheessä olisi isä ja äiti, niin ei tarkoita sitä että kummatkin on kotona 17.00.

Hermot siellä kaupassa menee aikuisellakin näin ennen pyhiä.

Vierailija

Lainaus:

Mielummin lapsi tarhassa, kuin 100 metrin kassa jonossa!

Vaikka perheessä olisi isä ja äiti, niin ei tarkoita sitä että kummatkin on kotona 17.00.

Hermot siellä kaupassa menee aikuisellakin näin ennen pyhiä.

Ja silti musta tuntuu aivan uskomattomalta, että siis aivan kaikkien sadan lapsen vanhemmat on juuri samaan aikaan kaupassa. Ettei kukaan niistä tehnyt ostoksia edellisenä päivänä tai ettei kenelläkään pääse se toinen vanhempi hakemaan lapsia.

Vierailija

kauppakeskukseen?

Jos saan valita, että leikkiikö lapseni kavereidensa kanssa päiväkodin pihalla vai tuleeko kanssani tupasen täynnä olevaan Prismaan, niin päätös ei ole kovin vaikea.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat