Miten saan pinttyneen vaalean reimatecin puhtaaksi? Monestako pesusta alkaa vuotaa saumoista?

Vierailija

Eli kuinka monen pesun jälkeen teillä on alkaneet saumat vuotaa.

Olin säästänyt pesemistä pakkasiin ja nyt pesin käsinpesuohjelmalla 40 asteessa ja jäi aivan hirvittävän likaiseksi. Mitä teen nyt. Se on todella ruma.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Sitten minulla on odottamassa vieläkin vaaleampi. MIten kummassa sen kanssa oikein pärjään, kun tässä pinttyneessä on vain yläosa vaalea ja se on hirveän ruma pesunkin jälkeen. Se uusi on kokovaalea. Apua.

ap

Vierailija

Hui sentään. Harmi, että sulla suli teippaukset 60-asteessa. Ei siis pidä kokeilla tuota. Hyvä tietää. Olisin voinut epätoivoissani tehdä tuon virheen. Jos haalari ei enää pidä vettä, se on mielestäni täysin käyttökelvoton.

Vai Marseille- tai sappisaippua. Marseillea ehkä voisi uskaltaa kokeilla, mutta eikös se sappisaippua kumminkin ole aivan hirmuisen vahvaa, eli pelkään sen sulattavan myös sitä kosteussuojaa.

ap

Vierailija

Kyllä meillä on välikausipukuja pesty kymmeniä kertoja ja menneet kolmellakin lapsella, enkä ole huomannut, että vedenpitävyys olisi heikentynyt.

Pinttyneeseen likaan ei auta oikein mikään, kannattaisi huuhtoa tai pestä heti kun likaantuu kunnolla. Meillä on mm. hailakan vaaleanpunaiset välikausihanskat ja niistä ei tullut puhdasta enää edes 60 asteessa. Onneksi olivat Reimalla tehneet tuotekehitystä ja uusissa hanskoissa kämmenosat on "mudan" väriset.

Koeta vaan pestä monta kertaa, ehkä se lähtee.

Vierailija

Epäilen, että jotkut TAHALLAAN "heittävät" paikkansapitämätöntä juttua!

Se on asiaa, että pesee normaalilla pitempään kestävällä ohjelmalla pikapesun asemesta. Vaaleita kohtia kannattaa hangata kevyesti kynsiharjalla lavuaarissa, kun ensin ripottelee pesuainetta päälle. Meillä ollut hyvä keino.

terkuin neljän lapsen äiti

Vierailija

...ala saumat ekan pesun jälkeen päästää vettä läpi. Pinttynyttä likaa voi olla vaikea saada millään pois. Itse pesen aika herkästi Reimatecit...monenkaan pesun jälkeen en ole onnistunut saamaan saumoista vettä läpi. Kannattaa kokeilla Bioluvilia, sillä oon ite pessy ja värit pysyneet kirkkaina. Pesethän puvun muusta pyykistä erillään? Ja ilman huuhteluainetta?

Vierailija

Mulla ei ole varaa ostaa aina uutta, kun likaantuu, kuten kympillä. Onko tosiaan jollakulla mennyt pesussa vedenläpäiseväksi. Onneksi oli kaksi vastakkaistakin mielipidettä.

Sitä bioluvilia täytyy varmaankin kokeilla. Mulla on vaan allergia ja en voi pestä, jos ei ole täysin hajusteeton. Semmoinen allergialiiton hyväksymä.

Ei oikein lasta voi komantaa olemaan likaamatta pukua.

ap

Vierailija

Vai bioluvilia voisi kokeilla. Minä pesin omon nestemäisellä. Ja tosiaan käsinpesuohjelmalla. Liekö sekin turhan hellä.

En käytä huuhteluainetta ja pesen kyllä muusta pyykistä erillään. Pesin myös nurin päin vetskari kiinni, kuten ohjeessa oli. Ei edes vuori tullut puhtaaksi.

Ihana kuulla, että kahdella oli kokemusta, ettei vuotanut monenkaan pesun jälkeen. Se vuotoasia on juuri minua pelottanut ja siksi ollaan tässä jamassa.

LIsääkin vastauksia luen mielelläni.

ap

Vierailija

Käsinpesuohjelma varmaan on liian hellä. Kannattaa pestä normaalilla 40asteen pesulla. Itekin välillä käytän 40 asteen pikapesuohjelmaa, mut paremmin liat lähtee normaalilla 40 ohjelmalla.

Vierailija

Vaaleistakin Reimateceista lähtee aivan mielettömän hyvin kaikki pinttymätkin sappisaippualla tai Marseille-saippualla. Luontaistuotekaupasta saa, esim. sappisaippuan hinta on n. 3 e. Käsin hieron tahrakohtiin ja huuhtelen/pesen koneessa ja selvän teki. Kokeilepa :)

Vierailija

Onpa kurjaa. Onko muilla myös tuommoinen kokemus? Ostin sen vain vedenpitävyyden vuoksi, vaikka oli kallis hankinta.

Juu, en minäkään enää ikinä osta vaaleaa. Harmi vaan tosiaan, että uusi vaalea jo odottaa käyttöä. (Ei ihme, että oli alessa.)

Lisää neuvoja luen mielelläni.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat