Lääkäriä paikalla? Mikä syynä kun verenvuoto ei meinaa enää tyrehtyä? Syksyn aikana tullut

Vierailija

tällainen "ongelma". Käyn aika usein verikokeissa. Nyt syksyn aikana olen huomannut että verentulon tyrehtyminen kestää aiempaa kauemmin. Ei meinaa loppua millään, tuli sitten nenästä tai verikokeen jälkeen suonesta. Mustelmia tulee herkästi.

Ja 34-vuotias nainen kyseessä.

Kommentit (9)

Vierailija

Käytän Efexoria, annoksella 225 mg/pv. Sitä olen käyttänyt jo 1,5 vuotta kuitenkin samalla annoksella.

Tarvittaessa käytettäviä lääkkeitä on useita, kaikki kolmiolääkkeitä melkein.

Mitään uutta lääkettä en kuitenkaan ole aloittanut. Alkoholia en käytä.

t. ap

Vierailija

Ei kannata käyttää NSAID-kipulääkkeitä eli esim. ibuprofeenia (Burana jne.), naprokseenia tai aspiriinia. Esim. aspiriini voi estää trombosyyttien toiminnan kuulemma jopa koleksi kuukaudeksi.

Oletko käyttänyt kipulääkkeitä?

Jos SSRI- tai SNRI-lääkkeiden kanssa tarvitsee kipulääkettä, kannattaa mieluiten käyttää parasetamolia (Panadol) tai opiaatteja (esim. Panacodissa).

Jos sulla on ollut keskenmenoja tai vuosia kestäneenä ominaisuutena runsaita kuukautisia, kannattaa hankkiutua SPR:n hyytymistutkimuksiin (tk-lääkärin kautta saa kyllä lähetteen).

Sitten yhtenä oikein kamalana vaihtoehtona on leukemia, mutta jos olet ollut verikokeissa, se lienee poissuljettu.

Vierailija

Aspiirinia otan silloin tällöin.

Katsotaan nyt sitten tuoreiden verikokeiden tulokset ensi viikolla :)

Ja hyvää yötä sinulle, sinä ystävällinen "päivystävä lääkäri"!

t. ap

Vierailija

Lainaus:

Käytän Efexoria, annoksella 225 mg/pv. Sitä olen käyttänyt jo 1,5 vuotta kuitenkin samalla annoksella.

Tarvittaessa käytettäviä lääkkeitä on useita, kaikki kolmiolääkkeitä melkein.

Mitään uutta lääkettä en kuitenkaan ole aloittanut. Alkoholia en käytä.

t. ap

käytettävistä joku vaikuttanut? Lääkevaste saattaa vaihdella esim. muiden sairausten/lääkkeiden takia, ruokavalion, raskauden takia tms...

Ilmeisesti kuitenkin veriarvot on ihan ok?

Kannattaa kysyä omalta lääkäriltä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat