Mies juo liikaa eikä tajua, kuinka kärsin asiasta

Vierailija

Miehellä on joku ihme tarve "nollata" itsensä juomalla ainakin kerran viikossa. Mies ole juuri koskaan kaatokännissä, ei tuhlaa rahojaan, ei juokse vieraissa tai muutenkaan sotke asioita humalassa. Useimmiten juo kaljaa tässä kotona tai sitten tuossa lähibaarissa, jossa on paljon tuttuja ja jossa itsekin viihdyn ihan hyvin.

Mä en vain tajua, miksi tuo piirre rassaa mua. Monesti mieheni juo mielestäni "ihan turhaan", esimerkiksi tänään. Just oli uusi vuosi, jolloin kumpikin otimme hieman, ja huomenna on tiedossa eräät tupaantuliaiset. MIKSI tänäänkin on juotava?

Mies ei tajua, miksi mä välillä hermostun. Mua ällöttää mieheni harittavat silmät, haiseva hengitys ja sitten se krapulainen seksintarve. YÄK. Eikä toi ole terveellistäkään.

Kuinka saan miehelleni selitettyä, kuinka mua inhottaa ja toivoisin juomiskäyttäytymisen muuttuvan? Onko kellään kokemusta? (Meillä ei ole lapsia, jos se jotakuta kiinnostaa.)

Kommentit (8)

Vierailija

Exäni oli juuri tuollainen. Ei itse ollenkaan ymmärtänyt omaa humalahakuista, noloa käytöstä. Hankaluuksiakin asian kanssa tuli, kun saattoi lukita itsensä humalapäissään vessaan ja muuta vastaavaa.

Vierailija

mä en kans voi tajuta MIKSI viikottain on juotava kaljaa. Otettava iltasella mäyris ja joskus useampi. Mä olen kans tota jankuttanu v iimeset 10 vuotta mutta turhaan

Vierailija

Taas näitä liiasta juomisesta nalkuttavia akkoja.

Ärsyttääkö pohjimmiltaan se, kun et kykene kontrolloimaan miestäsi 100:sti vaan sillä vielä on vähän omaa tahtoakin ?

Sinusta tuntuu, että miehesi juo liikaa. Miehestäsi tuntuu, että juo ihan kohtuudella. Teidän kummankin tunteet ovat oikeita. Mutta onko oikein käydä kamppailuun puolisosi tunteita vastaan ja jos sille tielle lähdet, niin myös sinun tunteitasi on sitten miehelläsi täysi oikeus muokata.

t. Mies

Vierailija

Meillä mies ottaa harvoin, mutta aina liikaa. Ei enää käydä missään yhdessä, mua hävettää miehen käytös humalassa niin paljon. Tupareissa, kavereitten synttäreillä tms. käyn yleensä yksin, jos mies ei lähde kuskin ominaisuudessa juhliin. Meillä menee niin, että ottaa pari, jonka jälkeen menee kontrolli ja alkaa vetää kaksin käsin viinaa kitusiinsa. Sitä ei jaksa kukaan katsella. Nykyään noita on ehkä 3-4 krt/vuosi, harventunut kun ei kukaan sen kaveri jaksa mukaan lähteä kattomaan sitä örvellystä. Muuten meillä ei ongelmia ole, kai mä olen sopeutunut tilanteeseen, eiköhän meissä kaikissa ole omat vajaavaisuutemme.

Vierailija

Ja sanoisinpa valitettavasti, että oikeastaan on kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyä asia ja olla "välittämättä" tai sitten erottava miehestä. Koskapa mies itse tajua asiassa olevan mitään ongelmaa, tilanne tuskin muuttuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat