Kollega -43v- on paksuna! Miten suhtautua ns. asiallisesti?

Vierailija

Elämän kevät noita mummoikäisiä äitejä! Tällä eukolla on 2 poikaa jo hiukka päälle kymmenvuotiaita ilmeisesti (12 ja 14 ehkä) ja nyt se oottaa kuulemma kesävauvaa. En tiennyt olisiko itkenyt vai nauranut, kun se mulle kertoi tänään lounaalla.

Mikä villitys tää on, että mummoikäiset on alkaneet tehtailemaan iltatähtiä ja nimenomaan noita pikkukolmosia tuolla iällä? Ajatelkaa nyt, kun lapsi on 10v, muija on 53 ja kun lapsi on 20 v muija on 63 ja jää eläkkeelle. Kivat heille, ei siinä mitään.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Ollaan siirrytty 2000-luvulle, jos ette ole sattuneet huomaamaan. Ihmisten elinikä pidentyy jatkuvasti, joten nyt 40-kymppisenä lapsen saava on todennäköisesti huomattavasti parempikuintoinen 60-vuotiaana lapsen aikustuessa kuin vielä 60-70-luvun kuusikymppiset. Nythän elinikä on keskimäärin yli 80 v, joten kyllä siinä 40-kymppisenä lapsen saava ehtii nähdä "lapsensa" vielä keski-ikäisenä - parhaassa tapauksessa nelikymppisenä äitinä.

On ihanaa, että nykyään naiset voi ensin opiskella ja hankkia uran jne ettei tarvitse teininä tehdä kakaroita niin kuin joskus ennen.

Vierailija

Ja ehkä se pikkusisarus olikin paikallaan kun niin ovat huomion kipeitä. Saisivat purkaa sitä hellyyttään siihen pikkusisarukseen. Eikä äitiin ja isään. Ja hei, mun kohta 13v poika!!!!! tulee joka ikinen ilta antaan halin ja pusunkin poskelle. Ja muutenkin halailee paljon. Kiitokseksi ja jos on muuten niin iloinen. Eikä se oo minusta yhtään epänormaalia. Ei se kauan sitä kuitenkaan tee! Eikö se ole hyvä kun ihminen on hellä?! Myös pojat saa minusta olla helliä ja saa haluta läheisyyttä. Ei siinä ole mitään pahaa jos joskus haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, ja huomiota. Osaa sitten antaa sitä myös tulevalle vaimolleen ja lapsilleen kun on itse ollut rakastettu ja saanut hellyyttä.

Vierailija

tänään kuulin eräästä perheessä jossa perheen 12v iltatähti nukkuu vielä vanhempien välissä.

nuo yli 40 vuotiaina iltatähtiä saavia ei anna lasten kasvaa isoiksi. tiedän toisen äidin joka vieläkin ottaa 6v iltatähdelleen rattaat mukaan kun lähtevät ostoksille, ei suostu myöntämään ettei lapsi ole enää mikään vauva eikä tarvi rattaita, eihän lapsi niissä istu. kiva kai niitä on mukana kuskata, tuokin lapsi nukkuu vanhempien välissä, hänelle ei koskaan puhuta normaaliin äänensävyyn vaan aina lässytetään kuin vauvalle.

en haluaisi yleistää, mutta minä tiedän vain pilalle hemmoteltuja iltatähtiä.

Vierailija

Äiti soittelee lapselle kouluunkin niin usein, että opettaja joutui puuttumaan asiaan. Äiti ei anna lasta isälleen yöksi, koska lapsihan voi vahingoitua kun ei nuku äidin vieressä.

Että ei se läheisriippuvuus ole iästä kiinni.

Vierailija

Lainaus:

Ja ehkä se pikkusisarus olikin paikallaan kun niin ovat huomion kipeitä. Saisivat purkaa sitä hellyyttään siihen pikkusisarukseen. Eikä äitiin ja isään. Ja hei, mun kohta 13v poika!!!!! tulee joka ikinen ilta antaan halin ja pusunkin poskelle. Ja muutenkin halailee paljon. Kiitokseksi ja jos on muuten niin iloinen. Eikä se oo minusta yhtään epänormaalia. Ei se kauan sitä kuitenkaan tee! Eikö se ole hyvä kun ihminen on hellä?! Myös pojat saa minusta olla helliä ja saa haluta läheisyyttä. Ei siinä ole mitään pahaa jos joskus haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, ja huomiota. Osaa sitten antaa sitä myös tulevalle vaimolleen ja lapsilleen kun on itse ollut rakastettu ja saanut hellyyttä.

on väittänyt että se on epänormaalia? kyllä mäkin haluan lapseni kasvattaa osoittamaan hellyyttään. epänormaalia on se jos äiti ei anna lapsen kasvaa isoksi vaan lapsi väkisin pidetään vauvana. jos 6v ei osaa ajaa pyörällä koska äidin mielestä iltatähti vauva on vielä ihan liian pieni niin se on epänormaalia. ajaa kolmipyöräisellä..

Vierailija

Pitäisi tuossa vaiheessa alkaa jo miettiä tulevaisuutta ihan sen lapsen kannalta. Tunnen monta, jotka ovat suoraan sanoneet kärsineensä siitä, että vanhemmat ovat sananmukaisesti iältään kuin muiden ukki ja mummo :( Tuossa vaiheessahan aletaan yleensä odotella jo pikkuhiljaa sitä mummoksi pääsemistä, EI enää omien "hankkimista".

Anteeksi jos loukkasin pahasti jotain, mutta mielestäni 45 alkaa olla jo luonnoton ikä lasten hankkimiselle!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat