Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti olette suorittaneet yo-opintoja?

Vierailija

Itse aion ensisyksyksi hakea yliopistoon ja tavoite on saada tutkinto kasaan 2 vuodessa, mikäli pääsen. (pääaine kasvatustiede, ei okl) Olen tutkinut opinto-oppaita ja korvattavia saisin kolmanneksen eli luettavaa ei suhteessa ole niin paljoa jäljellä ja saisin korvattua mukavasti kaikkea ikävää ja läsnäoloa vaativaa. Kasvatustieteesä opintopisteet ei taida olla maailman tiukimpia eli uskoisin, että 2 vuotta ja kaikki paitsi gradu on kasassa. Gradulle olen ajatellut, että 3kk saa riittää. Jos vielä tehostaisi, niin voisi yrittää lukea perusopinnot kasvatustieteestä jo kevään aikana avoimessa, joten opiskelua olisi entistä vähemmän.

Millaisissa ajoissa olette opiskelleet yo-tutkinnon, jotka olette sen aikuisiällä tehneet? Yleensähän nuorena aikaa menee kaikkeen turhaan ja perhe/raha laittaa hoppua ihan erilailla. Miten tämä tutkintouudistus vaikuttaa mahdollisuuksiin haukkailla kursseja maksimimäärät? (ts. tuleeko pullonkauloja?)

Kommentit (2)

Vierailija

3-4 vuodessa ja silti elävätkin opintojen yhteydessä. Mulla on taustalla toisen alan yo-tutkinto, joten kokemusta on siitä, mitä opiskelu on ja muistan hyvin, kuinka opiskelu meni niin vasemmalla kädellä ja silti pökäsin sen tutkinnon 5,5 vuodessa. Ehti siinä bilettää, istua kahvilla päivät ja graduakin väsersin säälittävät 8kk, jona aikana 80% päivistä meni kaikessa muussa kuin gradun parissa.

Uusimmat

Suosituimmat