Kuinka moni lukee lapsen kanssa iltarukouksen joka ilta?

Vierailija

Minkä ikäisiä ja lapsia? Minkä ikäisiksi uskotte lukevanne iltarukouksen yhdessä?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Tämä oli yksi omista iltarukouksistani lapsena, enkä koskaan osannut ahdistua tästä rukouksesta. Ehkä se rukoilu oli enemmän sellaista rutiininomaista pöpinää, etten edes tullut niin tarkkaan ajatelleeksi, mitä sanoin.

Vasta yli kaksikymppisenä kuulin joltakin kauhistelijalta, että tämä on ihan kauhea rukous. Hm...

Minä koen tämän rukouksen jotenkin niin syvän turvan ja luottamuksen ilmauksena, tyyliin "valvon tai nukun, on päivä tai yö, elän tai kuolen, Jumala on ihan vierelläni ja pitää minusta huolen".

Ei ole yhtä oikeaa tapaa tulkita tekstejä. Ei sellaista kannata puhua/ opettaa lapselle, mikä itseä ahdistaa.

Lainaus:

Lainaus:

puhutaan kuolemasta joka ilta

Sijaltain jos en nousisi, Taivaaseen ota tykösi.

Tää on aina karminut minua... Kuinka kukaan voi luetuttaa lapsellaan joka ilta tällaista "jos tänä yönä kuolen, ota minut taivaaseen" juttua... Eipä mikään ihme jos lapsi alkaa pelkäämään kuolemaa, jota sitten pitää tyynnytellä taivas-saduilla.

Vierailija

Lapset 6-12v. Jos jonain iltana unohdan, niin tulevat sanomaan, että luetaan se.

Lasten mielestä tuo hetki luo turvallisuutta ja vaikka päivällä olisi riidelty, tuossa vaiheessa riidat unohdetaan viimeistään.

En tiedä minkä aikaa tämä vielä jatkuu näin, mutta olen valmis jatkamaan niin kauan kun lapset tahtovat.

Vierailija

Lapset 2v ja 3v.

Rukous (alku lauletaan, 3 ekaa riviä, ja heilutellaan sormia :)):

Pikkuset sormet liikkuu.

Pikkuset sormet liikkuu.

Liikkuvat, liikkuvat, liikkuvat ristiin!

Siunaa Jeesus unemme.

Ole aina luonamme.

Aamen.

Vierailija

ja vietin monia unettomia öitä.

"Sijaltain jos en nousisi, Taivaaseen ota tykösi.#

En lue loitsuja omalle lapselleni, muita iltasatuja kyllä.

Vierailija

Lainaus:

Sanokaa tähän joku hyvä iltarukous.

Minä pieni lapsonen, aina illoin rukoilen.

Pienet kädet yhteen liitän, Taivaan isää aina kiitän.

Kiitos tästä päivästä ja siunaa huominen päivä.

Aamen.

Vierailija

Meillä yksi 5 v lapsi. TÄmä tapa on ollut jo ainakin koma vuotta =)

Rukous, joka meillä luetaan:

Minä lapsi pienoinen.

Aamuin illoin rukoilen.

Pienet kädet yhteen liitän.

Taivaanisää aina kiitän.

Aamen.

Vierailija

Lainaus:

Sijaltain jos en nousisi, Taivaaseen ota tykösi.

Tää on aina karminut minua... Kuinka kukaan voi luetuttaa lapsellaan joka ilta tällaista "jos tänä yönä kuolen, ota minut taivaaseen" juttua... Eipä mikään ihme jos lapsi alkaa pelkäämään kuolemaa, jota sitten pitää tyynnytellä taivas-saduilla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat