Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä haluaisit tyttäresi/poikasi saavan aikaisintaan ensimmäisen lapsensa?

Vierailija

itse sain 25 vuotiaana, vauvakuumetta oli jo muutama vuosi ollut, mies oli valmis vasta tuolloin

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Lainaus:

Tosi aikaisin olette hankkineet lapsia. Minusta oli ihana matkustella, tehdä uraa, opiskella yliopistossa, bailata ja elää kahdestaan mieheni kanssa. Ihan saman lapsiperherumban saa pystyyn myöhemminkin.

Minulla on monta lasta, mutta isoilla ikäeroilla - eli meillä ei ole koskaan ollut kolmea alle kouluikäistä. Jos olisin aloittanut myöhemmin kuin aloitin (olin 22 saadessani esikoisen) ei tämä oma rumbani olisi onnistunut :-). Nyt jo olin 38 vee saadessani kuopuksen. (Lapsia 5, vanhimman ja nuorimman ikäero 14 vuotta.)

Vierailija

Riippuen luonteesta yms. Tunnen ihmisiä jotka eivät ole valmiinta vielä 28vuotiaanakaan lapsiin (useimmat miehiä) mutta monet 23 ovat jo kypsiä.

Joten 4 lapsen tehneenä, toivoisin että tyttäreni saisivat n26-30v (riippuen lapsi lukumäärästä mitä tahtovat) ja pojat saisivat olla jotain 28-30v.

Se että kerkeää koulut käydä, tehdä mieleistä työtä ja mahdollisuus matkustella yms. Ja sitten kun ei ole enää tavoteltavaa ja ovat ns. aikuisia ottamaan suuren vastuun niin sitten.

Vierailija

Lainaus:

Tosi aikaisin olette hankkineet lapsia. Minusta oli ihana matkustella, tehdä uraa, opiskella yliopistossa, bailata ja elää kahdestaan mieheni kanssa. Ihan saman lapsiperherumban saa pystyyn myöhemminkin.

Mutta ehdin siis kyllä tehdä kaikkia näitä mainitsemiasi asioita, vaikka ensimmäisen lapseni sainkin 26-vuotiaana. Asuin vielä ulkomaillakin jos sekin on vielä joku "meriitti" mitä täytyy tehdä ennen lasta. :D En myöskään näe lasta esteeksi matkustelulle tai omalle uralleni.

Vierailija

Opinnot ja hieman työkokemusta olisi jo takana.

Itse olin hieman alle 25, mutta maisterinpaperit ja pari vuotta oman alan kokemusta oli kuitenkin hankittuna.

Vierailija

Lainaus:

Kyllähän koulut voi olla käyty jo 19 vuotiaana.

Mutta ajoinkin takaa, että joko aikaisintaan 23-vuotiaana (vaikka koulut olisi käyty jo 19-vuotiaana) tai sitten vasta kun koulut on käyty (vaikka opiskelut kestää 25-vuotiaaksi asti).

Vierailija

Vierailija

itsekin olin 25 ja ei tapahtunu päivääkään liian myöhään päin vastoin.

Kokemuksesta myös tiedän, että se ei ollut liian aikaisin. Pikku herra täytti tänään 3 :)

Vierailija

ois ehtiny jo opiskella ja ehkä vähän tehdä töitäki siinä vaiheessa ja toivon mukaan myös vakiintua.

Ite olin esikoisen saadessa 21 ja olin kyllä ehtinyt tekemään jo kaikki nuo edellä mainitut, mutta lisääki ois varmaan voinu opiskella. Toki ehtiihän tuota myöhemminki ku ikää on nyt 28 ja tän perheen lapset tehtynä ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat