ESIKOISlestadioaisia paikalla?

Vierailija

Naapuriini muutti jokin aika sitten esikoislestadiolainen perhe. Sain tietää heidän uskostaan muutama viikko sitten. Voiko joku esik.lestadiolainen minulle vähän selventää teidän elämäntavoista tai muusta josta minun olisi hyvä tietää?

Rouva vaikuttaa ihan mukavalta ja haluaisin ymmärtää ja kunnioittaa heidän elämäntapoja enkä halua olla tietämättömyyttäni loukkaamassa. Miten kun/jos lapset kyläilevät jatkossa, voivatko esim videoita katsella tms..?

Kommentit (9)

Vierailija

Voithan kysyä ihan reilusti, että minkälaisia pelisääntöjä vanhemmilla olisi hyvä olla, kun lapset vierailevat. Ei tarvitse välttämättä liittää uskontoonkaan, onhan näitä muutenkin, esim. toivotaan että lapselle ei annettaisi ruokaa jos on tulossa kotiin syömään klo 16 tms...

Hienoa kun otat heidän tapansa huomioon!

Vierailija

Olen itse ajatellut ettei ole minun tehtävä kotonani rajoittaa heitä, siis teeveen katselua ym. jos heidän vanhemmat sitä pyytäisi niin toimisin sen mukaan. joten katsovat meillä videoita. Radion sammutan yleensä kun tulevat, kun eivät aina ole kovin järkeviä radio toimittajat...

Vierailija

Nykyisin heillä ei siis ole mitään yhteisiä tapahtumia tms. Vanhoillislestadiolaisa on enemmän ja he ovat yhteneväisempiä tavoissaan, esim. ehkäisy ja tv. Esikoislestadiolaisilla on vaihtelevia tapoja ja käsitykisä toiset hyväksyy esim. ehkäisyn ja tv:n ja toiset ei.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat