help me onko rintakumista oikeesti apua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

haluan imettää ja nyt kun maito nousee kunnolla rintoihin niin vauva ei enään suostukkaan imemään, rinnat on aikamoiset ja eipäilen ettei saa kunnon otetta huutaa vaan ja vastustelee, ei edes yritä imeä, vaikka kuinka yritän laittaa rintaa suuhun. Vauva on saanut alkuun maitoa myös pullosta, mutta on myös imenyt hyvin rintaakin.

Kommentit (9)

Vierailija

Sairaalassa imetys sujui hyvin kun ei maito ollut noussut, sit kotona kun maito nousi, rinnat muuttuivat kauheiksi koviksi kuumottaviksi palloiksi. Nännitkin olivat ihan kovat ja turvonneet, eikä vauva saanut enää otetta niistä. Yhden päivän itkin ja yritin imettää, turhaan. Sitten sain vinkin rintakumeista, passitin miehen kauppaan ja lopultakin homma alkoi sujua.

Mulla ainakin rintakumi siis auttoi siihen, että lapsi sai otteen rinnanpäästä. Ja varmaan rintakumi auttaa myös siihen jos maito suihkuaa kauhealla paineella, kyllähän se vähän hidastaa sitä virtausta. Pidempään käyttöön ei kumeja kuitenkaan suositella, itse käytin muutaman viikon ja pikkuhiljaa opeteltiin syömään paljaasta rinnasta.

Vierailija

ei niinkään siihen otteeseen, mutta voi olla että maito tulee niin kovalla paineella, että vauva ei ehdi niellä alas...kannattaa pumpata rintapumpulla ensiksi ja sitten yrittää antaa vauvalle, kun rinta ei ole enää niin täys.

Vierailija

tai sitten esim. oman alueesi imetystukihenkilölle (netistä löytyy imetyksen tuki ry:n tai imetystukilistan sivuilta yhteystietoja) ja jutella tilanteesta, sieltä voisi löytyä apu.

Vierailija

Lainaus:

tai sitten esim. oman alueesi imetystukihenkilölle (netistä löytyy imetyksen tuki ry:n tai imetystukilistan sivuilta yhteystietoja) ja jutella tilanteesta, sieltä voisi löytyä apu.

Vierailija

Lainaus:

ei niinkään siihen otteeseen, mutta voi olla että maito tulee niin kovalla paineella, että vauva ei ehdi niellä alas...kannattaa pumpata rintapumpulla ensiksi ja sitten yrittää antaa vauvalle, kun rinta ei ole enää niin täys.

yritin käsin vähän lypsää mutta ei tuntunut auttavan... ompas hankalaa..

Vierailija

Käsikäyttöisiä rintapumppuja on ihan pariinkymppiin. Tarjoustalon emma oli muistaakseni 24,90€. Varmasti rasittavia jatkuvaan käyttöön, mutta jos vaan paineen helpottamiseen?

Vierailija

Mulla aika iso nänni joten auttoi aluksi lasta saamaan otteen. ja kun lapsi kasvoi niin jätin pois pikkuhiljaa. kahta samalla tavalla olen imettäny..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat