~oOo HELMET-07 vuoteen 2009, kohti 2-vuotisiaan oOo~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

*Uusi Vuosi, Uudet Kujeet* Hei vain kaikille ja *Tervetuloa* kirjoittelemaan uuteen pinoon, pidettäneen tätä sitten sinne maaliskuun loppuun saakka? :)

Edellisiin löpinöihin pääsee alla olevasta linkistä:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

19.3. syntyi meille toinen TYTTÖ, 50 cm, 3710 g, py 36 cm. Synnytys kesti samat 6h kuin esikoisestakin, tosin nyt oltiin siitä ajasta sairaalassa nelisen kun esikon kanssa ehdittiin sairaalaan juuri ponnistamaan :-) Synnytys meni kivasti, pari pientä nirhaumaa, 5 tikkiä, ei kivunlievityksiä kuten ei ekastakaan. Ponnistuksen kesto 2 min.

Vauveli on helppo viilipytty kuten isosiskonsakin. Sairaalassa vietettiin 2 vrk, paino lähti vauvalla nousuun kolmannella vuorokaudella. Takaisin syntymäpainoon päästiin viikossa ja toisena viikkona tulikin jo + 400g. Pituuskin huimassa nousussa. Maitoa siis riittää - luovutettavaksi asti. Yöt menee jonkinmoisissa 2-3 h pätkissä, pari kertaa on pakko tätä maitotulvaa pumpatakin siinä imettäessä samalla.

Isosisko kohtelee pientä hellästi, isä ei kelpaa mihinkään vain ainoastaan äiti, jolla tietty on kädet täynnä muutakin. Ja raivareita ihan syyttä suotta piisaa pikkuisella. Osa menee uhmaiän, osa huomionhaun piikkiin.

Nyt nukkumaan!

äippä + tytöt 2v2kk sekä 1kk

Vierailija

Muistaakohan kukaan enää meitä?

Olipas TOSI kiva löytää täältä vielä vanhoja tuttuja, että pinokin on vielä pystyssä :) Muutaman kerran olen tänne yrittänyt aiemminkin päästä, mut sivut ovat takkuilleet, enkä ole edes päässyt koko vauva.fi- sivustolle!! Tuolla ovulaatilaskurissa ramppailen edelleen, eli täällä ei Aadalle vielä ole sisarusta tulossa :/ kovasti on ollut toiveissa ja jos nyt olen pysynyt laskuissa, niin neljä keskenmenoa on takana :( Tosin kaksi niistä on ollut ihan alkuviikkojen menetyksiä. Nyt vauvaprojekti on ollut jäissä muutaman kuukauden ja nyt olisi taas tarkoitus jättää ehkäisyt (lue:kortsu) ja yrittää yrittämättä ;)

Meillä täällä on erittäin oman arvonsa tietävä tyttönen, joka todella osaa pitää puolensa ja saa asiansa perille! Jos joku ei heti häntä huomaa tai ymmärrä, nousee desibelit :) Varsinainen uhma on musta jo mennyt pois, nyt vaan kaikki pitää tapahtua periaatteella "minä itse" ja "heti". Aada puhuu jo kovasti, ainoastaan "k" puuttuu. Joissain sanoissa se tulee ässänä ja joissain deenä. Muuten puhuu selkeästi pitkiäkin lauseita. Ostin Aadalle kevätpipon tekstillä "meillä määrään minä"- mikä on musta tosi osuva ;)

Vaippa meillä jätettiin vuoden vaihteessa ja se meni tosi kivuttomasti! Yhtenä lauantai-iltana vaan vaipat olivat loppu ja niin ne sitten jäivät! Yhteen käteen mahtuu pisuvahingot. Vessaan menee omatoimisesti ja huutaa vaan pyyhkimään. Tosin joskus saattaa pyyhkiä itse koko vessapaperirullallisen pönttöön...

Vaatteet Aada pukee itse, ainoastaan takin nappeja ja vetskareita ei saa, mutta lenkkaritkin laittaa tosi hyvin oikeisiin jalkoihin. Hanskojen kanssa on toisinaan ongelmia :) Mullahan on täällä myös niitä hoitolapsia eli ehkä niiden myötä Aadasta on tullut nopeasti tosi omatoiminen ja kun on kerran suuri halu tehdä kaikki itse!

Aada nukkui reilu 1,5vuotiaaksi asti pinniksessä, josta siirtyi poikien kanssa samaan makkariin, päästä vedettävään sänkyyn. Jouluun asti tuli joka yö meidän viereen aina siinä aamuyön tunteina, jolloin en itse jaksanut kantaa tyttöä takaisin sänkyyn, vaan nopeasti kaappasin kainaloon, että sai itse jatkettua unia :) Nyt onneksi nukkuu jo koko yön omassa sängyssään.

Aada nukkui päikkärit ulkona vaunuissa vielä maaliskuulle asti, mutta sitten ilmojen lämmettyä laitettiin vaunut varastoon. Eka viikko sisälle päiväunille nukuttaessa oli pientä vääntöä, mutta nyt jää kiltisti sadun jälkeen sänkyynsä.

Nyt Aada on ollut kohta viikon kuumeessa :( Meillä ei olla muuten juurikaan sairasteltu. Aadan synttäreiden aikaan tyttö oli vatsataudissa, mikä sekin kesti tosi pitkään. (Tästä sairastelusta taisi tulla meille vappuperinne, kun viimevappuna oltiin siellä sairaalassa sen rajun vatsataudin takia.) Nyt on onneksi parina viime päivänä ollut onneksi enää vain vähän yli 37'C kuumetta, mutta muutoin sitä on ollut lähemmäs 40'C!

Onnea vielä Ufan Ennille, Mammutin hääuutiselle, vauva0207 pikku nyytille ja muillekin onnittelunsa ansainneille!

Nyt pitää rientää pihahommiin! Aurinkoisia päiviä kaikille toivottelee,

Pessi80ja Aada 2v.3kk

Vierailija

Paljon onnea vauva0207!!!! Hienoa että kaikki on lähtenyt hyvin käyntiin :D

Meillä täällä kummatkin ovat nuhaneniä ja viime yö meni yskiessä ja röhistessä molemmilla...äiti vähän väsy myös...taidan lähteä ottamaan päiväunet yhdessä muksujen kanssa...jos siis saavat nukuttua...Mies myös kovassa flunssassa...

Ja Oulussa sataa lunta...piti kevät ja kesä tulla eikä talvi...höh

mutta nyt syöntihommiin

pikku85+Aino 2v1kk ja Otto 5kk

Vierailija

Käytiin neuvolassa ja uudet mitat ovat tässä:

Paino 13,5kg ja pituus 89.5cm

Meillä meni tuo kuivaksi opettelu hiukan takapakkia, kun oltiin kipeenä..

Nyt ei suostu käymään potalla tai pöntöllä juuri ollenkaan, joten opetellaan se ilmeisesti ihan uusiks =/

Ihme kiukkipussikin pojasta on tullut. Mahtaakohan liittyä ikään vai meneekö sairastamisen piikkiin?!

Onko muilla samaa?

m&P

Vierailija

Kiva kun taas joku on ehtinyt pinolla piipahtaa.. =)

Oon moneen kertaan käynyt kurkkimassa josko joku olis kirjotellu, mutta aika hiljasta on...

Ufa mietiskelee opiskelun ja töihin lähdön välillä.

Mulla on käynyt noi opiskelut mielessä kanssa, kun työt loppuu viim. kesäkuun 12. päivä ja ilmeisesti syksyllä on "mun paikalla" taas joku muu työntekijä (!).

Vaikuttaa siltä että mua ei valita siihen hommaan vieläkään vakituiseks vaikka hakupaperit avoimeen paikkaan laittasinkin ja syynä on sukunimi (mun isä oli aikanaan samassa paikassa töissä ja meni sukset ristiin pomon kanssa joka on edelleen pomona) ja tuo edelleen epäkunnossa oleva jalka.

..no enivei, mielessä kävi lähihoitaja koulu oppisopimuksella.

Toisaalta oon aatellu, että josko ilmottautus sijaisperheeks...

Voisin hyvin ottaa sijaislapsen, kunhan Peetu hiukan kasvaa. Tuki-ja sijaisperheistä tuntuu olevan huutava pula.

Ostin siinä ohimennen hääpuvunkin käytettynä. On just sellanen mitä etsin. =)

Kylläpä aika tosiaan laukkaa, kun Ufan Ennikin on pian jo vuoden vanha!!

Uhma ilmenee meillä mm. näin:

Isompia veljiä Peetu hakkaa ja potkii ja yrittää muakin lyödä välillä.

Usein huutaa uuso poiiiiss, kun ollaan makkarissa katselemassa telkkaria ja isoveli tulee sängylle.

Kaikkiin kysymyksiin vastaan ensi EI ja miettii hetken ja sit vastaa joo.

Autossa yrittää määrätä minne ajetaan.. Takapenkiltä kuuluu -tonne, tänne- jos mennään mukamas väärään suuntaan =)

Mutta on se vaan niin ihana kuitenkin =) !!

Juu, eipä tässä taas muuta.. Koittakaahan muutkin ehtiä sananen laittaa välillä!

mammutti ja Peetu

Vierailija

Koitetaans taas josko onnistuisi viestin kirjoitus. Oon useamman kerran koittanut kirjoittaa, mutta aina lähetys epäonnistuu,,

Täälläkin on kiirettä pitänyt. Remontti hommia olen koittanut duunailla. Revin olkkarista vanhat tapetit pois (ja kylläpä vaan olivatkin tiukassa kun olivat alkuperäiset vuodelta 1987!) ja sitten siskoni kanssa maalattiin seinät. Nyt meillä ohana uusi lookki olkkarissa ;)

Ronja kasvaa kohisten ja 94cm, vaatteet käytössä90cm pieniä jo. Kovasti meilläkin juttua tulee, ja välillä saankin nauraa ihan maha kippuralla kun niin nokkelasti onnistuu jotain letkauttamaan ;) Nukkumaan menokin onnistuu nykyään jo ihan ok, ei siis enään tuntikausien rumbaa sankyyn viennissä, kerran tai kaksi pyytää laittamaan peittoa paremmin ja sitten käy kiltisti nukkumaan. Usein aamusella kuuden kieppeillä kipuaa viereen ja siinä sitten nukkuu puoli yhdeksään saakka. Muutenkin meillä nyt vähän seesteisempi ja rauhallisempi kausi meneillään, leikkii jopa joskus ihan itsekseen ja touhuilee omiaan ilman, että tarvitsee viihdyttää kokoaikaa. Pottailu alkaa sujua pikkuhiljaa, aina silloin tällöin jaksaa istua potalla niin kauan että pissa tai kakka tulee, yleensä sanoo 5sekunnin päästä; Ei Ronni jaksa enää, Ronni toooooosi väsyny ;)

No en ole asiasta alkanut taistelemaan, kyllä se siitä oppii, toivottavasti ennen kun kouluun lähtee,,

Mammutilla häät tiedossa, onnea!

vinkkinä sinulle: Päätä ja pyydä kaaso ja bestmani ihan ensimmäisen, niin voit sitten heidän kanssaan suunnitella kaikkea, paljon helpompaa ja mukavampaa kun ei yksin tarvitse, ja toinen muistuttaa jos jotain ei toinen heti hokaa . Näin aluksi ainakin päätä päivämäärä, varaa kirkko ja pappi, hoida kuulutukset. TEE BUDJETTI!!!! vieraslista, suunnittele tarjoilu ja kuka hoitaa mitäkin. Varaa bändi ajoissa (jos bändin haluatte) tee kutsut ja lähetä hyvissä ajoissa, sormukset, puvut, (älä unohda kenkiä) Lahjalista (jos sellaisen haluatte) suunnittele kaason kanssa koristelu ja delegoi mahdollisimman ajoissa askartelua mahdollisimman monelle, tai muuten viikkoa ennen häitä väsäät yksin hääkarkkeja kasvavan paniikin vallassa,,, Varaa hääpaikka tässä jotain mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.

Ja onnea potilasvakuutus postista! Nyt kun listaat sinne kuluja muista kaikki mahdollinen ja mahdoton, bensakulut sairaalamatkoilta, lastenhoitokulut sairaalassa ja sairastus ajalta, jos niitä syntynyt jos olet joutunut käyttämään taksia, koska et ole autoa voinut ajaa sairauden takia niin kaikki selvitys kaikesta tälläisestä myös lapulle. Kaikista ei tarvitse välttämättä kuitteja olla , jos selität ettet osannut säästää niitä koska et aavistanut että niitä myöhemmin tarvitaan, sekä perustelet vaatimuksesi mahdollisimman ( ja jopa mahdottoman) tarkasti. Mieti rauhassa kaikki mahdolliset kulusi ennen kun laitat vaatimustasi niitä saattaa olla enemmän kuin ensin tajuatkaan, kun tarkasti mietit mihin sinulla on mennyt enemmän rahaa kuin jos olisit ollut terve. T: Äitinsä potilasvahinkoilmoitusta viime kesänä täyttänyt ja pohtinut ;)

Eikähän tässä nyt ollut taas kaikki mitä tähän aikaan irtoaa,,

Laittakaapa sitten muuten painoja ja pituuksia tänne sitä mukaan kun 2-vuotis neuvolassa käytte, niin päästään taas vähän vertailemaan minkä kokoisia helmiä meillä on!

äippä ja Ronja1v 11kk

Vierailija

Heippa tosiaan täältäkin päin, piiiiitkästä pitkästä aikaa!

Mä olen yrittänyt kirjoitella aina silloin tällöin, mutta aina olen saanut vaan jonkun virheilmoituksen tai sitten en ole edes päässyt kirjautumaan sisälle koko sivustoille. Harmittaa näiden sivujen uudistus kun ei ne meinaa nyt oikein sitten toimia...

Mutta siis meillehän kuuluu ihan hyvää. Päiväkodissa ovat koko syksyn olleet kaikki kolme lasta ja hyvin on mennyt, lukuun ottamatta jatkuvaa sairastelua Esikoiselle on nyt tammikuussa luvassa korvien putkituskin kun jatkuvasti ovat tulehtuneet ja liimakorvaksi meni ainakin toinen. Ihan kiva kun elämän eka korvatulehdus oli kuitenkin vasta nyt elokuussa. Toivotaan että tulee nyt sitten kuntoon yksillä putkilla!

Ronja on kasvanut hurjasti, meilläkin jo juostaan ja pompitaan jne... mutta kaikkein parhaiten tuo osaa puhumisen jalon taidon. Lauleskelee kaikki joululaulut ja lasten laulut läpi kun vettä vaan ja ihan normaaleita (siis sellaisia kun aikuisetkin puhuvat) lauseita tulee jatkuvalla syötöllä. Ainoastaan R:kirjain on hukassa, mutta niin se on ollut noilla meidän isommillakin. Hampaitakin on Ronjalle alkanut tulla vihdoista viimein, alhaalla niitä on ollut iso liuta, mutta ylhäällä on ollut vain 2, nyt niitä on alkanut pulpahdella kun sieniä sateella.

Mäpäs oonkin nyt taas mammalomalla ;-) Meille tuli tuossa viime perjantaina sellainen ihku karvainen vauveli. Mun työtilanne kun on tällä hetkellä vähän huono, joudun pitämään nyt vanhoja kesälomia pois ja sitten helmikuun olen lomautettuna, joten päätin käyttää tilaisuuden hyväksi ottamalla nyt tuon meidän vanhan (11,5.v) noutajan seuraksi "pikkuisen" Nöffi-pennun. On nuo karvaisetkin vauvat vaan niin ihania. Mulla onkin nyt vaan tullut tosiaan koirakuumetta ja vauvakuume on haihtunut jonnekin, sellaisia riiviöitä on nuo meidän isommat lapsukaiset ettei ihan heti tee lisää mieli niitä, keskityn siis vaan nyt elukoihin =)

Onnittelut muuten täältä kaikille jälleen raskautuneille sekä jo uuden nyytin syliinsä saaneita!

Ja Ufalle myöskin Onnea Uuteen kotiin, vihdoinkin!

Nyt tarttee mennä mättämään puita pinoon ja pissittämään tuota mun mustaa vauvapalleroa,

Terkuin

Kaisa ja Ronja (2v vasta 13.3)

Vierailija

paremmalla ajalla sitten paremmin. Kirjoitin jo viime viikolla pitkät tekstit mut minne lie katosi bittiavaruuteen kaikki =/

Viivillä on kummallista kuivaa ihottumaa ollut nyt jonkun aikaa ja siihen paneudutaan seuraavalla neuvolakäynnillä (17.2). Pari viikkoa ollut punaiset marjat pannassa ja pyykinpesuainekin meni vaihtoon, tuloksetta. Rasvauksella iho pysyy hetken kunnossa ja tulee takaisin.. Elikäs allergiatestit luvassa.

Tällä hetkellä ollaan kaikki taas räkätaudissa ja neidillä ollut pari päivää jo yli 39 asteen kuume. Juuri oltiin koko poppoo kipeenä ja taas.. Mukava alkuvuosi =/

Suru-uutisiakin ehti välissä olemaan.. 20.1 aamulla ei tiedetty mitä päivä tuo tullessaan. Kummitätini kysyi päivällä mesessä, että olenko kuullut mummun joutuneen sairaalaan. Samassa puhelin soi ja ilmoitettiin mummun kuolleen :'( Tuosta noin vaan vajaa 65-vuotiaana! Mummu menehtyi sairaalassa neljänteen sydänkohtaukseen, keho ei enää kestänyt. Hautajaiset oli jo viime sunnuntaina. Tuo poismeno oli niin yllättävä, et on kaikki oltu hieman ymmällämme..

Siskokin synnytti mummun kuolemasta seuraavana päivänä 21.1 terveen pienen pojan.. 45cm ja 2810g oli kokoa tuolla.. Ihanan pieni! Nyt sitten seuraavaksi onkin Viivin synttärit (23.2) ja sitten pojan ristiäiset heti perään.

Mutta nyt on mentävä.. Nostelkaahan pinoa aina välillä, terkuin

Ufa tyttöineen.

Vierailija

Meilläkin oli tiistaina neuvola. Pituutta oli 90cm ja painoa 14,9kg!

Iso tyttö siis, en ymmärrä mistä nämä geenit on periytynyt, kun minä sekä isänsä olemme keskivertoa lyhyempiä!?

Ronjakin on tosi kova höpöttämään ja lauleskelemaan. Nyt on oppinut tekemään kuperkeikan ja sitä tehdäänkin sitten jokavälissä ;) Muutenkin kovin iloinen ja TODELLA tempperamenttinen pikkuneiti. Olisi kiva kuulla muidenkin neuvolakuulumisia?

Meillä myös lauantaina synttäribileet, vaikka huomenna tuleekin jo ensimmäiset vieraat ja viimeiset sunnuntaina. Siis nyt siivoamaan ja kokkailemaan..

äippä ja pikku monsteri ihan pian 2-vuotta!!

Vierailija

En viitsinyt uutta pinoa aloittaa, kun tämäkin on ollut niin vaisuna.

Mä vieroitin Ennin rinnasta tuossa jokunen aika sitten, kun tahtoi yöt mennä todella risaisiksi enkä sitten enää jaksanut päivisin uhmaikäistä 2-vuotiasta sekä tississä roikkuvaa kiukkupussia. Vieroitus teki hyvää, tytöt nukkuu nyt samassa huoneessa ja päivisinkin on paljon rauhallisempaa. Eli luulisin mammutti, jotta kuuluu ikään.

Viivi saa toisinaan ihan mahdottomia tahto- ja uhmakohtauksia ettei tosikaan. Nyt on alkanu jopa kiusaamaan siskoaan, en tiedä sitten liittyykö varsinaisesti uhmaan vai onko jotakin mustasukkaisuutta ilmassa..?

Täällä harkitsen kovasti, että lähdenkö alkuvuodesta töihin vai jatkamaan opiskeluja.. Molemmissa on sekä hyvät että huonot puolensa.. Onhan tässä aikaa vielä miettiä.

Meillä vietetään taas pian synttäreitä, nimittäin Viivin pikkusisko täyttää JO vuoden :) Syntymäpäivänä käydään otattamassa 1v kuvat sekä neideistä sisaruskuva. Kyllä täällä ollaan niin haikeana, siirrytään tuolta vauvaiästä jälleen taaperoikään. Vastahan mä ilmotin teillekin nyytin syntyneen :D

Mutta näin, Viivin kummitäti on kohtapuoliin tulossa kylään joten painelen keittelemään kahvia

Ufa, Viivi (23.2-07) & Enni (22.4-08)

Vierailija

Ensinnäkin ufalle surunvalittelut ja voimia ja *virtuaalihali* on aina raskasta menettää joku läheinen. Ja onnea myös siskonpojasta! Olipas hän pieni.

Meillä Otto "täytti" eilen 3kk. Kylläpä on aika menny nopsaa :D

Täällä on pyryttäny eilen ja tänään lunta ja -15 pakkasta + tuuli siihen päälle...Sunnuntaina olisi minun kummipojan 2-vuotiset huomenna pitäisi mennä lahjaostoksille

Tulkaahan toisiaan kertomaan 2-v mittoja

nyt minä menen nukkumaan

pikku85+Aino 1v11kk ja Otto 3kk

kuvassa pikkumies on 2kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=50d3cb96-f488-11dd-82ef-2...!

Vierailija

Enää ei tarvitse muuttoa stressata eikä pelätä, että mitä vielä. Jouluksi ei päästy muuttamaan kun tässä uudessa remppa venyi. Muutamia laatikoita on enää tyhjentämättä ja tavarat alkaa löytää paikoilleen. Viivi oli ensimmäisen yön jäljiltä aivan hämillään ja tahtoi kotiin. Nyt on alkanut jo sopeutua, tilaakin on nyt melkein puolet enemmän kuin aiemmin.

Joulu oli ja meni. Kivoja lahjoja Viivi sai. Mieluisimpia taisivat olla pikkunukke tädiltä (Barbin tapainen pieni), leikkiastiasto tekopappalta, saunatakki kummeilta ja nuken vaunut meiltä vanhemmilta. Joulupukkikin oikein kävi ja itkuhan siinä tuli, kun syliin laitettiin. Muutoin joulu meni itseltä hieman apeissa tunnelmissa, kun äitini aatonaattona toilaili ja piti aattona lähteä katkolle, mutta jänistikin..

Edellisyönä otin Viiviltä vallan tuttipullon pois. Ensimmäisenä yönä itki 1½ tuntia, eilen päiväunille mennessä 45 minuuttia ja illalla enää 25 minuuttia. Yöllä ei herännyt lainkaan :) Enää sitä ei anneta takaisin. Pottatreenitkin on oikein kunnolla nyt aloitettu. Päivät ollaan kotosalla ilman vaippaa, mut liikenteessä sitten pidetään varmuuden vuoksi.

Pikkusiskonsakin oppi tuossa ryömimään ja kolmas hammas puhkesi uutena vuotena, imetys tekee kipeää kun kutisevia hampaita on pakko hangata rintaan. Kovasti jo viihdyttelevät toisiaan. Näin ne mun vauvat vaan kasvaa isoiksi tytöiksi, kumpikin.

Systallakin on laskettuaika kuun viimeinen päivä, poika on meinannut ottaa varaslähdön jo useampaan kertaan muttei ole vielä syntynyt. Pyysivät meitä kummeiksi :) Toinen siskokin täyttää reilun parin viikon päästä 18 vuotta. Pelottaa hänen puolestaan, toivottavasti saa elämänsä jälleen raiteilleen eikä toilaile kovin paljoa enempää alkoholin kanssa...

Mitäs helmisille ja mammoille muuten kuuluu? Moniko on palannut työelämään tai opiskelemaan, moniko odottaa perheenlisäystä? Koitetaas saada pino taas aktiiviseksi ;)

:llä ufa, Viivi 23.2-07 & Enni 22.4-08

Vierailija

Missä on kaikki muut?

Kiirettä pitää tietysti, kuten mullakin, mutta joskus sentään ehtii istuun tähän koneellekin.

Niistä häistä vielä..

Mitä kaikkee pitää tehdä??

Tietysti paikka varata ja pappi ja kuulutukset hoitaa ja sen sellaista, mutta muuten pieni tehtävälista olis paikallaan.

Eli kaikki ne jotka on jo naimisissa niin kertokaa mistä hitosta alottaa!?

..ja tietty SE päiväkin olis varmaan hyvä päättää =)

No, mutta se siitä.

Hyviä uutisia tuli postin mukana;

Potilasvahinkovakuutuksesta tulee korvaus jalan (tai siis valtimon) vammasta!!!

Olisi selvityksen mukaan voitu välttää huolellisemmalla toteutuksella.

Nyt alkoi kauhee paperisota kun pitää kerätä kaikki kuitit ja laskut mihin on uponnu rahaa vamman takia ja lähettää sit vakuutuskeskukseen.

Kaikki pitäis olla alkuperäisiä, mutta mullahan ei oo kun ei alunperin pitänyt valittaa mihinkään. Oon laskut repiny ja kuitteja ei ees oo.

Mistään isoista summista ei oo kyse, mutta jos nyt jotakin sais..

Yritän saada ajettua pysyvää haittaa läpi, kun jalka vaivaa edelleen, mutta se käsittely kestää varmaan kauan.

2-vee lahjoja en oo vielä miettiny, mutta ekana tulee mieleen vaatteet.

Alkaa olla kaikki 86 senttiset pieniä ja 90 senttisiä aika vähän.

Juup, eipä mulla taida nyt irrota muuta, salkkaritkin on menossa, joten moido!

m & P

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat