SynnytysPoltot alko ja loppu??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Luulen että mulla alkoi poltot perjantai päivällä alaselästä tuntuvalla terävällä pistelyllä/vihlonnalla ja sitä jatku aina iltaan asti. Yöllä sain nukutuksi reilun parituntii, kun rupes supistelee epäsäännöllisesti tai luulen ainakin niitä niiksi. supisteiden välillä oli jotain 5-15 minuuttia. Ja samalla vihlo reisien taipeesta nivusiin. Olin varma et nyt lähdetään, mutta sitten ne loppu iha yhtäkkii ku oli alkanukkin. Hiukan selästä tunnen ajoittaista vihlontaa, mutta nivus vihlontaa on edelleen. Ja lonkat on kipeet. Särky on sellasta, ettei sen takii varmaan polille kannata lähtee.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ollu?

Mulla olis 4päivä laskettuaika. Ei näin ensisynnyttäjänä tiedä millassia supistukset kuuluu olla ja koska kuuluu lähtee. Meille sanottiin vaan valmennuksessakin, et kun ette enää kestä kipuu ja th sanoi kun supistukset on säännöllisii 10 min:tia

Mitkä hiton supistukset! Onko se sitä kun koko vatta vetää iha pinkeeksi??

Mä tressaan iha hirveesti tästä kun ei tiedä mistään mitään.. :(

nyt rv 39+6 loppu häämöttää

Kommentit (4)

Vierailija

mulla puolesta välistä toista raskautta oli supisteluja, viikat viikoT säännöllisiä supisteluja. viimeinen viikko meni 8min supistelu välillä. sairaalaan lähtö päivänä supistukset olivat koko päivän 4minuutin välein, mutta ei yhtään kipeitä. lopulta lähin sairaalaan koska siltä sanottiin että tule kun kyllästyt kotona olemaan. koko synnytyksen ajan supistelut pysy vain epämukavina, sanoisin että jos olisi eka lapsi ollu kyseessä niin varmaan vieläkin odottaisin kotona koska ne kipeytyy niin että pitäisi lähteä :)

Vierailija

Vaikka itse tässä olenkin taas ollut tulisilla hiilillä kuukausi kaupalla nliden suppareiden kanssa, niin ihan synnyttämään en vielä ole rynnännyt(monesti olen ollut jo luuri kädessä...) Jos sinulla ei ole kamalan pitkä matka polille, niin kannattaa kyllä käydä tarkistuttamassa tilanne, kun supistuksia on kuitenkin jo useamman päivän ollut ja välillä aivan säännollisestikin.

Itselläni on se tilanne, että kun jomotus muuttuu säännöllisemmäksi niin olen saanut ohjeen soittaa ambulanssin (nopeita synnytyksiä taustalla ja 130km sairaalaan) ja tässähän nyt taas olen miettinyt viikkotolkulla melkein joka yö, joko lähden... vaikka kerta ei olekaan ensimmäinen...

Onnea matkaan ja tsemppiä loppupuristukseen!

Katjalah&nelonen rv34+6

Vierailija

piti siis jossulalle sanoa että kannattaa soittaa synnärille ja kysyä toimintaohjeita. voi olla että pyytää käymään näytillä tai sitten seurailemaan tilannetta.

Vierailija

supistellut (jopa suht kipeästikin) rv16 alkaen ja useamman kerran olen käynyt tarkistuttamassa tilanteen... Vaikka sanoinkin, että kyllä sen huomaa, kun on tosi kyseessä, niin toisaalta puhun omia tuntemuksiani vastaan. Kuitenkin nyt kun pahin paniikki ja ennenaikaisuuden pelko (minulla on yksi rv31+1 syntynyt lapsi...) on väistynyt olen taas alkanut ajatella, että sitten, kun tosiaan ovat synnytyssupistukset käynnissä ne ovat niin kipeitä ettei niitä enää sekoita harjoitussupistuksiin. Ja kehotinhan ap:ta käymään ainakin näytillä. Ehkäpä hän onkin jo synnyttänyt... Ja tuo säännöllisyys lienee kaikkein paras merkki, josta huomaa, ettei enää ole vain harjoitussuppareista kyse...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat