mua ärsyttää, kun aina imetysaikana paino nousee =(

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Lainaus:

mutta imetys tuo +10-+15 kg/lapsi. No onneksi ne lähtee samantien kun imetys loppuu (parissa kuukaudessa).

Muutta ärsyttää. Lapsi nyt 10 kk ja +10 kg siitä kun tulin sairaalasta

Vierailija

mutta ei se kyllä laskekaan!! Muutamia kiloja laski nyt kolmannen kanssa kun hän alko syömään enemmän kiinteitä, mutta edelleen on +8kg lähtöön...

Just luin jostain, että millanen energiavaje tulee imetyksestä ja siinä ja siinä ajassa pino tippuu itestään, ihan kiva, että artikkeliin ei oltu laitettu sitä, että kaikkien kohdalla näin ei ole!

Vierailija

mutta imetys tuo +10-+15 kg/lapsi. No onneksi ne lähtee samantien kun imetys loppuu (parissa kuukaudessa).

Muutta ärsyttää. Lapsi nyt 10 kk ja +10 kg siitä kun tulin sairaalasta

Vierailija

Lainaus:

Kyllähän se ruoka ja liikunnan vähyys selittää ton asian.

Imetys lisää ravinnontarvetta mutta tyhjät kalorit ne lihottaa. Kannattaisko pyytää neuvolassa ravintoterapeutin apua?

Liikuntaa harrastan reilusti. Ja syön normaalisti (joskus liian vähänkin).

Olen itse tehnyt nettiin ruokapäiväkirjaa ja mikään ei mene "punaiselle".

Mutta paino vaan nousee

Vierailija

Lainaus:

Tota mä en ymmärrä että korviketta pidetään jonain mörkönä, lopetan sitten kun voi siirtyä tavalliseen maitoon. Kyllähän se korvike on hellempää kuin tavallinen maito.

minusta siinä ei ole järkeä

Vierailija

Tai lihomisesta en tiedä, mutta se, että paino ei tipu imetysaikana on suhteellisen tavallista. Yleensä aina vaan hehkutetaan, miten imetys vie kaikki kilot ja nämä jutut sitten jäävät kaikkien mieleen. Pettymys voi olla kova, kun itse ei tähän joukkoon kuulukaan, eikä sitä viitsi kauheasti mainostaa.

Ihmisen kroppa vaan on ihmeellinen eikä aina noudata oppikirjojen "sääntöjä", sen luulisi lähes kaikki raskaana olleet tietävän. Itse en pitkien imetyksien aikana (1v3kk ja 1v8kk) laihtunut grammaakaan riippumatta siitä mitä söin tai olin syömättä. Kun imetys loppui hävisi molemmilla kerroilla 10 kiloa kahdessa kuukaudessa itsestään ilman ruokailu- tai liikuntatottumusten muutosta.

Vierailija

Meitä oli yllättävän monta joilla imetys on vaan tuonut lisää kiloja (ja onneksi monta joilla on jo useampi lapsi ja tiesivät että ne kilot lähtevät "heti" kun imetyksen lopettaa).

Minulla on imetystä takana 9kk ja kiloja on tullut 9. Raskausaikana tuli 8kg ja ne jäivät laitokselle lähes kaikki. Heti jos syön "laiharityylillä" niin maidontuotanto vähenee huomattavasti. Jos syön normaalisti kiloja tulee kilo per imetyskk. Ja ruokavalioni on seuraava (jos joku haluaa kommentoida että syön liikaa tms)

- aamulla: kaurapuuro jonka seassa pilkottu omena (tehty kevytmaitoon)

- lounas: paahdettua kanaa/lihaa/kalaa ja uunijuureksia/parsakaalia/ratatouille tms. ja hapankorppuja/kauraleipää kevytjuustolla

- välipala: maustamaton jogurtti (rasvaton) pakastemarjoilla

- päivällinen: kanasalaatti (broileria, salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, avocadoa, manteleita, oliiviöljyä) tai pari kauraleipää (ei vehnää laisinkaan) lisukkeilla (tomaattia, kurkkua, kevytjuustoa, kalkkunaleikettä)

Muutaman viikon laskin kaloreita. Tuli noin 1800 per päivä.

Viikonloppuisin saatan syödä pizzaa tms. mutta hyvin maltillisesti. Karkit ei kuulu ruokavalioon. Ruokajuomana vesi tai maito. Päivittäin kävelen 1-1,5 tunnin rivakan vaunulenkin. Hikijumppaan kolme kertaa viikossa. Joten luulisi ettei painoa tulisi....mutta tulee...

Imetyksen lopetusta odottaen...

Vierailija

kannattas varmaan. Jos elimistö käy säästöliekillä niin nosta energiansaantia. Eikös sillon pitäs alkaa toimiin normalisti? Mä ottasin yhteyttä johonkin.. ja ilmeisesti sulla on käyny vielä huono säkä neuvolankin suhteen, jos susta ei sielä välitetä. Niin.. miten muuten noi kilpirauhasarvot.. onko niitä koskaan katottu?

Vierailija

Olen molempia lapsia imettänyt erittäin ahkeraan, toista yli vuoden ja toista vajaa 2 v. En herkuttele mutta paino ei laske. Esikoisen imetyksen loputtua paino alkoi sitten pikkuhiljaa tippumaan.

Vierailija

Minulla on poika pian 5 kuukautta ja paino ei ole tippunut yhtään. Odotin oikein innolla, että pääsen raskausaikana kertyneistä kiloista kun imetän...mutta mitä vielä!

Harrastan erittäin plajon liikuntaa ja vältän herkkuja, tästä huolimatta paino on jumiutunut sille tasolle, mistä lähdettiin kotiin sairaalasta.

Odotan innolla, mitä tapahtuu kun joskus sitten lopetan imetyksen!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat