Tiedättekö, mä en pysty pitämään tipatonta tammikuuta

Vierailija

kun olen kotona äitiys- / hoitovapaalla.

Kun olen töissä, en ole riippuvainen alkoholista. Silloin on paljon menoa ja meininkiä ja silloin ei ole vauvaikäistä, joka valvottamisellaan ja jatkuvalla tyytymättömyydellä raastaisi rakastavan äidin hermot riekaleiksi.

Nyt kun olen kotona lasten kanssa ja elämänpiiri on aika suppea ja rentoutumiskeinot lähes nollassa, on hermot kireällä. Nuorempi ei viihdy missään, ei nuku öisin, aina pitäisi olla kanniskelemassa ja esittämässä ties mitä showta.

Mies tekee pitkiä päiviä vuorohommissa, joten puolet ajasta olen yh. En pääse yksin kävelylle, en voi lukea kirjaa, en katsella elokuvia, en pääse saunaankaan. Ainoa tapa saada pieni rentoutus tästä elämästä on pari lasia viiniä. Ei siis joka päivä tietenkään, mutta muutaman kerran viikossa.

Mun hermo ei pitäisi, jos tietäisin, että koko kuukauteen minulla ei ole MAHDOLLISUUTTA (siis edes tietoa, että voi jos haluaa) ottaa sitä viiniä tiukan paikan tullen. Sama juttu oli esikoisen vauva-aikana. Kun palasin töihin ja lapsi kasvoi hieman, tuo tarve loppui.

Mutta nyt siis näin. En pidä tipatonta. En kaipaa moraalisaarnoja enkä haukkuja, säästäkää ne otollisempaan maaperään. Kiinnostaisi tietää, onko täällä muita samoilla meiningellä?

Kommentit (9)

Vierailija

koska viini on hyvää. Ja oon kans äitiyslomalla, mutta ei se viini minusta huonoa äitiä tee.

Kohtuus kaikessa. Vihaan musta-valkosta ajattelua tällaisissa asioissa. En siis tietty missään huumeen käytössä, jonka suhteen jyrkkä ei. Mielestäni on typerää olla tipaton tammikuun ajan ja vetää perskännit helmikuun ekana viikonloppuna. Sitä nimittäin tapahtuu varsin paljon.

Vierailija

mutta sitä tippaakaan ei tule otettu.

Mulla myös mies pitkiä päiviä pois eikä niinä näe lapsiaan ollenkaan kun lähtee aamulla aikaisin ja tulee kotiin kun lapset jo nukkuu.

Hermot on välillä ihan loppu mutta mulle oman helpotuksen tuo pienen päiväuni hetket milloin olen netissä niinkuin nyt tai pelaan vanhemman kanssa jotain lautapeliä.

Jos edes pitäisin viinistä niin kyllä varmaan sitä ottaisin lasin jos rauhottaisi.

Vierailija

Tulee juotua itse asiassa aika paljon nykyään. Yleensä aina saunasiideri noin 3krt/vko ja pe-su useampi lasi viiniä päälle.

No en sit aloita kuitenkaan.Päätin jättää saunasiiderit pois, mutta viini viikonloppuisin ruuan kanssa ja pari lasia lauantai-iltaisin säilyy.

Vierailija

En paheksu viiniä tai maistelua. Mutta itselläni 4kuukautta vanha poika ja olen ollut jo yli vuoden tipattomalla. Ei tee edes mieli. Muutaman alkoholittoman siiderin olen juonut. Alkoholia en ota niin kauan kun imetän. Sama oli tyttären kanssa, nyt 6v. Olenko jo vanha, kun ei tee mieli! Äiti 39v

Vierailija

join joka viikonloppu ennen raskaaksi tuloa. nyt olen hoitovapaalla ja olen lähes raitis. ei mitään tarvetta juoda, mun elämällä on vihdoinkin muutakin sisältöä.

uutena vuotena en edes tahtonut juhlimaan. paljon mieluummin olin 1,5 vuotiaan kanssa kotona katselemassa parvekkeelta raketteja, kun katselemassa humalaisten örvellystä.

Vierailija

juopoksi jos ei halua tai pysty pitämään tipatonta. Alkoholi nähdään aina piruna. Nämä fanaatikot eivät itse luovu omista rentoutumiskeinoistaan, koska vain alkoholi on paha.

En minä ole edes ajatellut että pitäisi pitää tipaton, koska alkoholi ei ole minulle ongelma. Luulen, että tarve pitää tipaton on vain sellainen yleinen ryhdistäytymistarve kun on joulu mässätty ja uutenavuonna varmaan ryypätty.

Juo ap viinisi, se on terveellistä =).

Vierailija

Paitsi lapsia kolme. Mietiskelin, että pitäiskö pitää tipaton tammikuu, mutta aika ankealta kuulostaa. Minä rentoudun myös parilla siiderillä/oluella iltaisin kun lapset on menneet nukkumaan. Viikossa otan parina iltana, vähän riippuu miten tekee mieli. Joskus ei viikkoon ja sit taas useampana iltana.

Ei minusta silti saa alkoholistia tekemälläkään, inhoan krapulaa, enkä juo niin paljon, että sen saisin.

Vierailija

Älä ala selittelemään, totuus on ettet pärjää ilman alkoholia. Kai sekin jotain alkoholiriippuvuutta on?

Itselläni vielä surkeampi tilanne, muttei tulisi mieleenkään koskea alkoholiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat