Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VOI VITTU, tämä loppuraskaus rv 41+!!!

Vierailija

Oikeasti, mä olen ihan poikki ja huolesta sekaisin. Nyt rv 41+3 ja pääsen yliaikaisuuskäynnille rv 41+6 vasta, sitä ennen kukaan ei ota sydänkäyrää, ei tee ultraa, eikä edes sisätutkimusta !! Sitten luin netistä mitä yliaikaisuus voi aiheuttaa ja miten istukan toiminta voi heikentyä, ei ole mitään ihan pikkujuttuja nuo sikiön aivojen hapenpuutteet ym... ! Mua on ultrattu viimeksi rv 18, MISTÄ NE TIETÄÄ ONKO SIELLÄ KAIKKI HYVIN? Tässä kaupungissa ei ollut kuin tuo yksi rakenneultra ja AINOA neuvolalääkäri oli viikolla 12. Odotusryhmässä viimeinenkin lähti synnyttämään pari päivää sitten, olen ainoa jonka kroppa ei toimi, eikä tule yhtäkään supistusta!! sen sijaan on vaikea kävellä ja nukkua ja huoli painaa koko ajan. En jaksa enää, itku kurkussa istun täällä : `( Pelottaa miten se istukka toimii ja pitää vaan ODOTTAA.

Kommentit (13)

Vierailija

Uskon vähäliikkeisyyden syyn olevan se, että vauvalla ei yksinkertaisesti ole enää tuossa vaiheessa tilaa liikkua. Mutta jos haluat päästä ultraan ja saada mielenrauhan ja varmistuksen, että vauvalla on kaikki hyvin, mene sairaalaan ja valita, että liikkeet ovat kovin vähäisiä. Pääset ultraan ja saat mielenrauhan.

Vierailija

seurailet lapsen liikkeitä. Teet liikelaskentaa, varmaan neuvolassa on neuvottu. Jos vauva liikkuu normaalisti, ei ole hätää. Jos sikiötä uhkaa hapenpuute, liikkuminen vähenee. Jos et tunne liikkeitä, lähdet äitiyspolille tarkastukseen.

Vierailija

jos soitat sairaalaan ja sanot että vauvan liikkeet ei tunnu samanlailla kun ennen, pyytävät varmasti näytille ja ultraavat. Samalla saat tietää onko kohdunsuulla tapahtunut mitään.

Mutta, vaikka kuinka ultrattaisiin ja tehtäisiin tutkimuksia, kukaan ei voi vannoa että lapsi on syntyessään terve tai hengissä vielä esim. puoli tuntia tutkimuksen jälkeen. En halua pelotella, mutta jos jotain on tapahtuakseen se voi tapahtua koska vaan tutkimuksista huolimatta.

Uskon kuitenkin että kaikki on hyvin ja vauvan liikkeet vähentyneet vain koska enää ei ole tilaa liikkua. Tai ehkä masussa kerätään voimia synnytystä varten :-)

Vierailija

liikkuu sen verran että saan sen 10 täyteen mutta koko ajan on huoli. Ja tosiaan välillä on hiljaisempia tunteja ja ne huolestuttaa. Yksityiselle ei ole varaa mennä tässä vaiheessa. Onko muka IHAN varmaa että jos saan liikelaskennan täyteen kerran päivässä, niin sikiöllä ei ole mitään hätää? Onko täysin varmaa että istukka toimii vielä hyvin?

Vierailija

mikä siinä on että ihmiset alkavat jo viikolla 38 ruikuttamaan että miksei se synny??? itsellä kaksi YLIAIKAISTA raskautta ollut eli meni yli 42 viikon ja todennäköistä on että myös tämä kolmas menee yli. ja en kertaakaan valittanut että miksei se jo tuu.

voin ap luvata että se vauva on paljon helpompi siellä kohdussa kuin ulkona sieltä.

Vierailija

neuvolantädiltä, et saa mennä 3vk yli ennen kuin tehään mitään. Kauheeta!! Kyl jokainen la:n yli menevä päivä on yhtä tuskaa,

Menet vaan äippäpolille näytille, jos olet rauhaton ja peloissasi.

Vierailija

Oikeastihan raskaus on yliaikainen, kun on kestänyt yli 42 viikkoa. Toistaiseksi olet vielä ihan normaalin keston rajoissa. LA on sen plus-miinus kaksi viikkoa.

Ymmärrän kyllä hyvin tunteesi, itsekin olen raskaana loppumetreillä. Ei se odottaminen enää kivaa ole. Mutta voimia! Kyllä varmasti lapsella on kaikki hyvin ja lopulta se sieltä ulos tulee!

Uusimmat

Suosituimmat