Taivas että mua raivostuttaa tuo 5-vuotias...

Vierailija

Mä sanon sille minuutin välein että OLE HILJAA, VAUVA NUKKUU. Ja koko ajan sieltä kuuluu rutinaa ja valitusta ja vinkumista ja vaatimista. Pitääkö sillä suu liimata kiinni vai millä hitolla tuon kakaran saa pidettyä hiljaa?! RRGGH!

Kommentit (12)

Vierailija

Meillä on vauva vielä masussa, mutta tolllanen koko helvetin ajan pälättimen käy hermoon. Äiti, missä toisessa maassa on aurinkoista, missä pimeetä, äiti, milloin mä saan herätä, äiti mikä tää on, äiti. ÄITIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIi... Ku sellasen hetken hiljasuuden sais.

Vierailija

jatkuva pälätys nimenomaan. Kerran viikossa haluan katsoa itse televisiota, vanhan kunnon Metsolat tiistai-iltaisin kl 20 . silloin meillä pälätys saavuttaa meillähuippunsa.

Mä oon tiukentanu käskyjä niin että lasten ON todellakin joskus oltava hiljaa! Tuo lasten kuuntelu ja paapominen ja curling on mennyt liian pitkälle. Me kun miehen kanssa jutellaan/siis yritetään jutella ihan käytännön asioista niin kälättäjä puhuu päälle ja huutaa lopulta.

Rajat ne on oltava tässäkin asiassa.

Vierailija

Kun toi on normaalia sille isolle lapselle! Puhut OMASTA käytöksestä, et vaan jaksa normaalia lapsen käytöstä. JOSKUS se ongelma johtuu omasta nälästä/väsymyksestä. Ei siitä että lapsi on vaikea. Kaikkein väärin mitä tilanteessa tekee on kääntää lapsen käytös huonoksi ja rangaista siitä.

Totta hemmetissä jokanen on kiukkunen kun on nälkä tai väsynyt. Ei lapsi eroa tässä aikuisesta. Mutta joskus on hankala erottaa omaa tyhmää käytöstä järkevästä. Varsinkin jos oma puhuminen alkaa vaikuttaa huutamiselta ja komentamiselta niin itse olen silloin miettinyt mitä itse teen ja tekeekö lapsi aina pahaa?

4

Vierailija

että jos halutaan joku ohjelma katsoa niin lapset voi leikkiä hetken omassa huoneessaan.

Ei meillä harrasteta curlingia ja lapset saa olla lapsia (ei se ole paapomista), osaa kyllä odottaa hetken jos joku puhuu.

Mihin saakka teillä lapset valvoo jos kasilta vielä mesotaan olkkarissa? Ehkä ne on VÄSYNEITÄ? ;) Meillä pennut nukahtaa kaheksalta.

4

Vierailija

ja koko poppoo nukkumaan 21, iltapala syöty ja tarkoitus että koko perhe katsoo sen Metsolat yhdessä rauhoittuen. Yleensä vielä tämä pälättävä esikoinen jommankumman sylissä, yöpuvussa valmiina vastaanottamaan yön.

periaatteesta en nauhoita ohjelmia koska A: haluan itsekin mennä nukkumaan ajoissa että jaksan seuraavan päivän (kälätystä)

ja B: jos alkaa nauhoittamaan telkusta ohjelmia kohta ei muuta ehdi tekemään kuin vahtimaan milloin ohjelmat alkaa ja koska ne jaksaa lopulta katsoa???

Pienenä itse muistan kun katsottiin esm. saunan jälkeen joku kiva kotimainen sarja yhdessä ennen nukkumaanmenoa. Haluan jatkaa tätä tunnelmallista perinnettä meillä, katsotaan just jotain tylsää slow life-sarjaa vastapainoksi nykyajan mediaärsykkeille. Metsolat on aika turvallinen valinta :)

Kai se pitää ajatella että se on hyvä että lapsi kokee olonsa mukavaksi kun haluaa pälättää.

Vierailija

Jos sulla lapset kälättää siinä vieressä niin mitä nautinnollista siinä sitten on?

Sanoit se itse; et halua laittaa lapsia nukkumaan koska väsytät ne loppuun -nukkuu pidempään koska itse haluat nukkua pidempään..

Jos lapset kälättää niin se on sun itsekkyyden tulosta. Anna niitten mesoa jos pakko tuijottaa liian pieninä telkkaria. Et itse nuorempana kälättänyt vaan halusit katsoa telkaa, kannattaisko odottaa että lapset on valmiita valvomaan pidempään?

No etpä tietenkään koska se on sulta pois.. ;)

4

Vierailija

On jo lounasaika, jospa sillon nälkä ?

Mun 3 v hiljeni kun keksiä ruokkia sen äsken. Vauva saa nyt nukkua ja äiti vähän olla netissä taas pienen pätkän, isompi tuolla leikkii ja kohta mennään päikkäreille isomman kaa.

Vierailija

Nyt repesin ihan täysin... Aika hieno idea! Se ei tosiaan ole saanut vielä ruokaa, tämä kamala äiti on unohtanut ajankulun ihan täysin.

Ruokin siis pentuni. Ehkä se siitä hiljenee :)))

ap

Vierailija

Arvaa millä on isompi hiljaa: sillä että keksit sille tekemistä.

Ja rentoutumalla itse: lapset on lapsia ja niistä kuuluu meteliä ja ääntä.

Olis kannattanu seurata miten paljon lapsi pitää meteliä ennenkö hankkiudut uudestaan raskaaksi? Et voi vaatia lapselta LIIKAA. Ja hiljasuus on liikaa.

Se vauva tottuu kyllä ääneen, meillä haukkuu koira samassa huoneessa, kaksi alle 5- vuotiasta hyppii sohvalta lattialle ja tappelee vauvan vieressä. Ei se estä vauvaa nukkumasta. Jostain olen lukenut että parhaimmat unenlahjat on lapsilla jotka asuu lentokentän lähellä.. ;)

Ota rennosti ja anna sen esikoisen olla lapsi, keksi sille tekemistä, ota mukaan vauvan hoidossa ja huomio kun kerran hakee huomiota.

Kannattaa miettiä mikä on OMA jaksaminen jos lapsi ei saa toimia kuten ikäsensä.

Vierailija

mun isompi pentu, siis se 3 vee kitisi ja natisi natisemistaan ja just tietysti kun piti saada vauva rauhassa uneen. taka-ajatuksena oli tietysti jotenkin se lounaan laittaminen jossain vaiheessa kun saisin vauvan ensin uneen, pois roikkumasta mun lahkeista kirjaimellisesti mutta vauvakin vaan kitisi ja kitisi ennenkuin tajusin että beibin on väsy !

mulla on päivät sekaisin näistä pyhistä, samoin vuorokaudenajat kun ollaan oltu sisällä pakkasten takia.

nr 2, kekseliäs mutsi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat