Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pidetään unikoulua 1v:lle?

Vierailija

kohta 1v. riekkuu öisin vaikka 3h kunnes saa maitoa. Ja aina ei edes se auta ja nykyään ei meinaa edes kerta riittää. Ennen meni yhdellä heräämisellä ja hörppäs maitoa ja jatkoi unia, mutta ei enää... ja siksi alkaa pikkuhiljaa väsyttämään tämä touhu kun en ehdi itse nukkumaan ollenkaan kun sitten siihen riekkumiseen herää esikoinenkin tai jos ei siihen herää niin herää muuten vaan riekkumaan ja saa öisiä kauhukohtauksia.. ja kun kumpikaan ei tunnu heräävän vahingossakaan samaan aikaan vaan aina eri aikaan ja itse en ehdi nukkumaan väleissä.

Kommentit (9)

Vierailija

http://www.annawahlgren.com/index.php/view/finska/valkommen-till-annawah...

Ja toi junttaus, se saa oikeasti olla aika hurjaa... Näin FST:ltä jonkun unikouluttajan haastattelun missä näytti sitä junttausta, todellakin aika moista hytkytystä! Meilläkin vaadittiin todella "rajuja" otteita ennen kuin toimi, älä pelästy! Siis niin että koko lapsi ihan hytkyy edestakaisin pää-peppu-suunnassa. Ja todellakin aikaa saattaa kulua, ainakin ensimmäisinä öinä, sen takia on hyvä että mies on auttamassa jos (kun) et saa nukuttua...

Vierailija

nukkuu meidän vanhempien kanssa samassa huoneessa.Esikoinen vaihtoi reilu puolivuotiaana omaan huoneeseen ja sen jälkeen oppi nukkumaan hyvin. Mutta nyt en ole tätä nuorempaa uskaltanut vielä esikoisen huoneeseen siirtää, juuri siksi kun ei nuku. Esikoinen 2v4kk. Ja nyt mietimme juuri, sitä, että auttaisiko jos lapset laittaisivat samaan huoneeseen... Mutta sit taas miettii, että pitäiskö tää nuorempi saada nukkumaan yönsä, ennen kun siirtää. Ja uskaltaako lapsia yöksi jättää kahden sinne? ettei isompi keksi mitään hölmöä...?

Vierailija

Kerros missä lapsi nukkuu? Auttaisiko oman huoneen (tai sisaruksen) huoneeseen siirto?

Meillä on lapset ollu vuoden ikäsiä kun heräilee vanhempien kääntyilyyn jne ja lapsen uni häiriintyy tästä.

Toinen on hampaat. Missä vaiheessa teillä ne on? Auttaako särkylääkitys?

Vuoden ikänen lapsi kyllä pärjää koko yön juomatta, kuulostaa siltä että lapsi hakee sillä enempi turvaa ja hellyyttä?

Vierailija

Meidän lapsukainen nukkui tosi kiltisti ja täysiä öitä (n.21:00-07:00) useamman kuukauden... sitten tuli eka korvatulehdus, ikää silloin 1v2kk. Korvatulehduksen aikana oli mielestäni ihan normaalia, että lapsukainen heräili ja itkeskeli öisin ja joikin taas 2-3 kertaa yössä maitoa tai vettä. Tärkeäähän tuo oli, kun kuumettakin oli, niin annoin juomaa ihan surutta yöt...

Nonni... Korvatulehdus parantunut todella hienosti, mutta sama peli jatkuu öisin... lisäksi kaveri on jälleen siirtynyt pinnasängystä äitin kainaloon. Millään ei öisin rauhotu ja maitoa / vettä / mehua menee 2 pullollista yössä...

Apua kaivattaisiin siis...

Vierailija

esikoinen toiseen huoneeseen nukkumaan unikoulun ajaksi, ja mies auttamaan sinua heräilyissä (mies voisi hoitaa unikoulun ja sinä esikoisen heräilyt tai toisinpäin).

Yöpullo syytä hylätä kokonaan, varmasti tottuu aika pian siihen että yöllä nukutaan.

Onhan teillä selvillä yöheräilyjen hoitamisen perusjutut, esim. ei mitään valoja päälle eikä puhuta mitään jne.?

Vierailija

Tosin pulloa ei koskaa öisin käytetty, mutta 1,5-vuotiaan turhat heräilyt jäi taakse 3-4 yön tassuttellu-unikoululla, kunhan tajuttiin siihen ryhtyä (itse luulin aina että se on enemmänkin pienemmille lapsille).

Vierailija

on selvää, ettei ole mitään valoja ym. virikkeitä. Viime yönäkin aina melkein nukahti kun piti kättä selän päällä, mutta ei... silti ähisi ja känisi ja itse kun olen kipeenä niin sitten annoin maitoa...

voisko joku vielä kertoa tarkemmin, kuinka nämä tassuttelut ym. toteutetaan?

ap

Uusimmat

Suosituimmat