6-vuotias poika vasta117cm, onko jotenkin liaan lyhyt? Aika tasiasesti keskikäyrää

Vierailija

on mennyt, mutta tuntuu että kaikki 6-vuotiaat kaverit jo yli 120cm...

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Kyllä se neuvolan terkka olisi sanonut, jos kasvussa olisi poikkeavaa. Kasvu on harvoin tasaista. joskus on nopeamman kasvun kausia, joskus taas pituutta tulee hitaammin. Kasvukäyrä kertoo poikkeamat normaalista.

t. th

Vierailija

omista lapsistani olen huomannut selvät kasvupyrähdykset. Ovat kasvaneet n7-8cm vuosi, mutta joskus on pituutta tullut 4-10cm (siis 4-10v välillä)

Jos ovat sairastelleet paljon niin pituutta on tullut vähemmän, mutta seuraavana vuonna ottanut kiinni. Poikani on kasvanut hitaammin kuin tyttäreni.

Vierailija

eikähän me kaikki kasveta oman kaavan mukaan. Toiset hitaammin kuin toiset. Toisen kauemmin kuin toiset ja aikusinakin ollaan erikokosia.

Varmaan keskikokoa tai vähän alle poikasi on, mutta mitä sitten? Kuinka olet itse kasvanut tai lapsen toinen vanhempi?

Oma 6v tyttö on nyt 128cm ja keskitason yläpuolella niin kuin muutkin lapseni. Itse olen pieni aikunen, mutta olen kasvanut samaan tahtiin kuin lapseni. Lopetin vain turhan aikasin kasvamisen=)

Vierailija

ja uskon että on kasvanut n. 5cm eli nippa nappa yli 110cm oisi 6-vuotiaana. Isosiskonsa on nyt 8v ja vasta nyt pääsi yli 120cm pituuden.

Minusta meidän poika ei ole edes mitenkään kamalan lyhyt vaan aika tavallisen mittainen.

Vierailija

päästä 9v täyttävä poikamme on 138.5cm pitkä. Nuorin poika on todella lyhyt. Ikää 2.5v ja pituutta vasta 90cm. On ollut aina huono syömään ja sairastellutkin lähes kaiken. Kyllä yleinen kunto ja ruokahalu näköjään vaikuttaa paljonkin kasvuun.

Vierailija

Minkä pituisia te vanhemmat olette? Meillä poika on pitkä. Isänsä on yli 190cm ja suvussa riittää pitkiä ihmisiä. Ei sekään ole mukavaa kun vieraat odottavat pojalta ihme suorituksia kun luulevat jopa 2 vuotta vanhemmaksi kuin todellisuudessa poika on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat