Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ronkeloit pöydässä?

Vierailija

Mikä ruoka / ainesosa ei sinulle kelpaa kylässä? Enkä nyt tarkoita mitään etanoita tms. jota juuri muutenkaan ei tule vierailulla vastaan. Enempikin sellaista aika "normia" ruokaa, jota et syystä tai toisesta ota.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Olin Unkarissa kuoromatkalla 20 vuotta sitten ja yhdessä perheessä laitettin heti tullessa pöytään kattila, jossa oli kokonaisia kaloja keitettynä silmineen päivineen. Valehtelin, että olin juuri syönyt, kun en tiennyt miten sitä kalaa olisi pitänyt syödä. Se olisi varmaankin ollut vielä ihan hyvää, mutta en vain ollut tottunut syömään kalaa siinä muodossa.

Vierailija

Lainaus:

MUTTA nämä jäävät kyllä melkeinpä aina syömättä:

Voileipäkakku. Pari kertaa olen maistanut ja ei kiitos enää ikinä. Mä en muutenkaan tykkää, jos ruoka on kunnon sillisalaatti.

Täytekakku, en ole niin makean ystävä. Yleensä nuo täyskärit ovat makeita ja jotenkin liian vetisiä. Joku kinuskikuorutus kakku on ihan hyvää, mutta kermakakut, hyi ällötys.

Rusinapulla. En ole muutenkaan pullan ystävä, mutta ihan tavis pullaa voin kyllä syödä, mutta nuo rusinat. Yökkis. Otan kyllä, jos tarjotaan, mutta yritän vaivihkaa ottaa ne rusinat pois (jos kehtaan).

Mulle kelpaa (valitettavasti) kaikki...

Juomista en juo koskaan teetä (paitsi jääteetä) enkä kahvia. Kahvi ei sovi vatsalleni ja teestä en vaan tykkää, kuten en mistään lämpimästä juomasta.

Vierailija

niin en ronkeloi niitäkään mitä kotona en syö. Kotona en siis syö punajuuria enkä suolakurkkua,mutta jos kylässä on ruokana borssikeittoa tai stroganoffia niin otan sen verran kuin pystyn,mahdollisimman vähän kuitenkin... Mutta en tietenkään jätä ottamatta ollenkaan..

Mutta jos noita on lisukkeina niin en ota,koska lisukkeita ei oo pakko ottaa ollenkaan.

Vierailija

Voin maistaa melkein mitä vain jos luotan siihen kuka sen ruoan on valmistanut. Esimerkkinä jos anoppi tekee mulle korvasienikastiketta niin varmasti syön ja jos mun äiti tekee sen niin en varmasti edes maista. Anoppi osaa kaikenmaailman ruoat, äitiin ei niin luotto pelaa tuossa suhteessa =)

Joissakin paikoissa ei uskalla maistaa edes palasokeria. Ruuat säilytetään mikä missäkin ja jääkaappituotteet saattaa lojua pöydillä jopa päiviä. Jäi kerran täytekakku maistamatta kun emäntä kehui säilyttäneensä sitä 3 päivää sängyn alla, kesällä.

Vierailija

Toisaalta jos joku on tehnyt pelkkää kalaruokaa niin kyllä sitten sitä pikkuisen otan ja koitan näyttää siltä että syön sitä.

Toinen mikä jää ottamatta on kahvi. Otan mieluummin vaikka vettä kraanasta.

Vierailija

Pidän kyllä kermavaahdosta, mutta en voi kuvitellakaan kaatavani esim. mansikkakippoon purkista kermaa sellaisenaan. Vanha tuttavani kaatoi väkisin mansikoihini kerran kermaa ollessani hänen luonaan kylässä, tyyliin "syö nyt, se on hyvää". Söin mansikat niin kuivina kuin pystyin ja jätin kerman kipon pohjalle.

Vierailija

Mutta nyt kun ajattelen, niin minulla on inho liikaa rasvaa kohtaan, ja jos jossain ruoassa on paljon rasvaa, niin se saa minut voimaan pahoin. Kananmunat on myös semmoinen juttu, joita en oikein voi syödä ellen itse ole ne laittanut. Ja jos ruoalla ei ole mitään salaattia tai kasvista, niin en nauttisi ruoasta niin paljon. Ja jos keittiö näyttää yhtään likaiselta, niin en kyllä syö tai juo mitään.

Vierailija

Kahvista kieltäydyn aina ja kaikissa tilanteissa. Se on mielestäni todella kuvottava juoma.

Raaka paprika närästää minua. Yritän olla ottamatta sitä, jos se on mahdollista. Salaatin seasta en toki poimi pois vaan syön sitten myöhemmin vaivihkaa Rennietä.

Vierailija

Mutta yritän ottaa niin vähän kuin kehtaan jos on jotain sellaista "lasten makuun" tehtyä ruokaa jossa ei ole juuri mitään mausteita ja joka ei maistu paljon millekään.

En ikinä kehtaisi ronkeloida kokonaan, en vaikka ruoka olisi kuinka kuvottavan näköistä. Tai no, jos tarjolla olisi niin monta lajia ettei kukaan huomaa ottaako kaikkea niin sitten voisin jättää jotain ikävän näköistä ottamatta. Enemmän kysymys on kuitenkin siitä, onko se ruoka hyvin tehty kuin siitä mikä sen raaka-aine on. Kun ei ole apinan aivoja tai lehmän silmiä tms. tapana tarjota meidän kaveripiirissä (etanoita kyllä hyvinkin voi olla tarjolla).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat