Rehellisesti, pahoittaisitko mielesi tällaisesta...

Vierailija

Olen ollut ihan "täpinöissäni" erään ihmisen vauvan odotuksesta, ja hänen äitinsä kanssa olen ollut lähinnä yhteyksissä ja hän on aina kertonut kuinka odotus on sujunut jne..

Sitten tuli häneltä viesti että tytär on nyt synnyttämässä. Vastasin että täällä ollaan hengessä mukana, ja jännätään. Ihmettelin sitten kun mitään ei kuulunut ja laitoin parin päivän päästä viestiä että miten homma etenee, niin SITTEN minulle soitetaan ja sanotaan että unohtivat ilmoittaa minulle kun tuli niin kamala puhelinrumba kun vauva syntyi!

Jotenkin vaan tuli paha mieli, kun olin niin odottanut viestiä/soittoa ja vähän väliä vilkuilin puhelinta.... ja minulle oli unohdettu ilmoittaa.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

ko henkilö kyllä tiesi kuinka kovasti olin "mukana" jo odotuksessa ja että lapset ovat sydäntäni lähellä. Kerran pyysin tämän tyttären sähköpostiosoitetta äidiltään ja sitäkään en ole saanut. Nyt haluaisin tietää osoitteen jotta voisin lähettää jotain vauvalle... mutta onko se sitten tungettelua..

En tiedä, kai sitä yksinäisenä ihmisenä tuntee itsensä vieläkin yksinäisemmäksi juuri tällaisissa tilanteissa.

ap

Vierailija

jos en ole perhettä tai edes läheinen ystävä äidin kanssa niin ymmärtäisin hyvin, että unohtunut. turhan herkästä kyllä olet nyt loukkaantunut, teetköhän itsestäsi tärkeämmän tuossa asiassa kuin oletkaan. eiköhän tärkeintä ole muistaa ilmoittaa niille mummeille, kummeille , tädeille ja sedille, parhaille ystäville. muille sitten alkuhässäköiden jälkeen kun muistetaan ja ehditään. vauva syntyminen kuitenkin mullistaa maailmaa aika tavalla

Vierailija

vauvan vanhemmat. Ja jos heillä ei ole ollut sinun puhelinnumeroaan kännykässä, niin ilmoittaminen on voinut tosiaan unohtua. Ei minullakaan ollut kaikkien numeroita mukana laitoksella, ja niille ilmoiteltiin sitten kun kotiuduttiin.

Isovanhemmat ovat yleensä niin sekaisin ja tohkeissaan, että tuskin kyselevät että tarvitsevatko tuoreet vanhemmat puehlinnumeroita tmv...

Älä vedä poroja nokkaan, joulu meni jo ;)

Vierailija

Olen kyllä huomannut ennenkin että paljon parempi olisi, oman itseni kannalta, olla välittämättä muista, iloita ja ilahtua toisten asioista, elää vain omaa elämäänsä.

ap

Vierailija

ei hänkään niin lähellä asu.

Enkä ole loukkaantunut! Siitä ei ole kyse. Mutta tuntui vaan hieman pahalta. Mutta ei ole suinkaan elämässäni kamalin asia, ihmiset on erilaisia ja ymmärrän sen. Mutta ihan takuulla joku toinenkin olisi vastaavassa tilanteessa tuntenut hieman mielipahaa jos on täysin rehellinen.

ap

Vierailija

Se että SINÄ olet ollut aivan täpinöissäsi vauvan odotuksesta ei tarkoita sitä että he olisivat olleet yhtä täpinöissään SINUSTA.

Nyt on vaan niin että sinä et ole ollut tälle perheelle (ja äidille) kovinkaan tärkeä ihminen. Totta kai on kiva että olet ollut hyvin kiinnostunut tämän ihmisen odotuksesta ja tulevasta vauvasta mutta se on ollut ihan sinun oma valintasi. Jos et ole lähiystävä tai perheenjäsen niin miksi sinut olisi pitänyt erikseen muistaa ja ilmoittaa asap kun lapsi on syntynyt? Et sinä ole maailmannapa tälle perheelle.

Vierailija

Lainaus:

ei hänkään niin lähellä asu.

Enkä ole loukkaantunut! Siitä ei ole kyse. Mutta tuntui vaan hieman pahalta. Mutta ei ole suinkaan elämässäni kamalin asia, ihmiset on erilaisia ja ymmärrän sen. Mutta ihan takuulla joku toinenkin olisi vastaavassa tilanteessa tuntenut hieman mielipahaa jos on täysin rehellinen.

ap

unohti ilmoittaa lapsensa ristiäisten jälkeen lapsen nimen. odottelin pari päivää ja kun viestiä ei kuulunut, lähetin viestin jossa kysyin sitä, sain vastauksen ja kehuin pojan nimeä tuoreelle äidille ja ymmärsin hyvin, etten ollut tärkeimpien joukossa vaan lapsen suku meni edelle ja jotkut saattoi unohtua.

Vierailija

Ihan varmastihan kysymys tosiaan on ollut siitä että niillä on niin kova härdelli ja paljon ajateltavaa siinä tilanteessa, ei tarkoitus ole sinua syrjiä.

Vierailija

Jos olet lapsen isoäidin ystävä, on oletettavaa, että kuulet uutisen häneltä, että lapsen äidiltä. Koska isoäiti kuitenkin on sinua oletettavasti vanhempi henkilö, hän ei pidä sinua henkilkohtaisena ystävänään, vaan vain nuorena naisena, joka on mukava, jonka kanssa voi jutella. Tuskin kyläilette toistenne luona. En yhtään ihmettele, että hän ei erikseen ilmoita sinulla lapsesta. Kertoisi siitä sitten, kun tapaatte kadulla ja vielä ihastelisi vauvaa sinulle vartin verran. Mutta ei tietenkään sinua erikseen asiasta informoi. Loukkaannuit ihan turhasta, sillä tässä jutussa ei kukaan ole käyttäytynyt huonosti. Sinuna en lähettäisi onnittelukorttiakaan. Tai sitten korkeintaan sen kortin. Jos haluat olla superfiksu.

Vierailija

Voi olla, että kyseinen tuore äiti on ilmoittanut omalle äidilleen (eli tuoreelle mummolle), ettei tahdo sinun sotkeutuvan perheen intiimeihin asioihin. Voi jopa pelätä, että ampaiset synnärille vauvaa sylittelemään.

Itselläni on kamala käly, jonka kanssa mulla ei oikein synkkaa (sisimmässäni, en ole ikinä ilmaissut hänelle ajatuksiani mitenkään muuten), olemme erilaisia temperamenteiltamme. Mua ärsyttää, kun hän lapsettomana tunkee itseään meidän perheen elämään väen vängällä, haluaa "tulla katsomaan lapsia" ja ottaa vauvaa (-likaisin käsin!) syliin, kinuaa kuvia ja laittelee kamalia lahjoja (Fidasta) väkisin mieheni mukaan. Nyt hän on saanut päähänsä viedä lapsemme johonkin harrastukseen, enkä todellakaan halua lastani hänelle antaa, sillä täti on vastuuton ja huolimaton ihminen. En ikinä antaisi anteeksi, jos tämän hössön takia lapsemme jäisi auton alle tms.

Vierailija

nimenomaan tämän isoäidin kanssa! Asuvat sen verran kaukana että en voi tavata itse tytärtä kuin aniharvoin. Sen kummemmin selittelemättä olen kuitenkin ollut heille läheinen ihminen, heidän perheelleen jo kymmeniä vuosia sitten.

Itse kun olemme ilmoittaneet lapsien syntymistä aina heti ja kaikille, ystäville, tuttaville, sukulaisille. Mutta näköjään kaikki eivät niin tee.

ap

Vierailija

Lainaus:

Itse kun olemme ilmoittaneet lapsien syntymistä aina heti ja kaikille, ystäville, tuttaville, sukulaisille. Mutta näköjään kaikki eivät niin tee.

ap

kaikki ei voi joka asiassa toimia samoin kuin sinä. ja hyvä niin. maailma olis muuten täynnä tiukkapiposi naisia niuhottamas tällasista pikkujutuista. jos olet isoäidin ystävä, niin ymmärrät kuinka iso asia tämä uusi lapsenlapsi hänen elämässää on, mikset suostu ymmärtämään että lapsi on sinuakin tärkeämpi. anna isoäidin käyttää energianasa nyt vauvaan, varsinkin jos vauva vanhempineen asuu kaukana ja sua tämä isoäiti ilmeisesti näkee joka päivä.. ymmärrä nyt. ole nyt niin hyvä ystävä kun väität olevasi

Vierailija

vauvoistamme, vain omille vanhemmillemme, ja omille ystävillemme. Ja jos omat lapseni saavat joskus lapsia, en oleta, että minun pitäisi ystävilleni informoida jonkin tietyn ajan sisällä asiasta. Vauva on kuitenkin sen lapsen perheen oma, ei isovanhempien.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat