Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttaja! Miksi paino jopa nousee kun pitää kevyempiä päiviä?

Vierailija

Olen laihduttanut jo monta kiloa mutta jäljellä on vielä paljon, n. 25 kiloa.



Olen laihtunut jokseenkin maksiminopeudella koko ajan, 2-3 kg kuukaudessa kun vauhti tasoittui, alussa lähti jopa 8 kiloa kuukaudessa.



Yritän syödä hyvin ja monipuolisesti, syön vähintään 1500 kcal päivässä. Joskus tulee päiviä että syön vähemmän, esim. kiiressä. Silloin paino jopa nousee. Mistä se johtuu?



Ja jos nyt tuo paino käy junnaamaan niin miten saan sen taas laskusuuntaiseksi?

Kommentit (9)

Vierailija

Pitänee lopettaa nekin vaikka sinänsä en paljoa niitä edes syö.

Jogurtti on mulle herkkua, yritän kyllä valkata aina rasvatonta ja vähäkalorista mutta sokeriahan niissä on jokatapauksessa.



Kiitos kovasti neuvoista, on tää tarkkaa puuhaa =)



Mikähän korvaisi jogurtin, syön sen aina myslin kera. Maitorahka? Maustamaton jogurtti, onko niissä vähemmän sokeria?

En siis syö leipää ja kuitujakin tarvitsee. Mysli ei mee oikein kuivana.

Vierailija

Niin, tuossahan se syy voi olla. En syö leipää juuri koskaan ja jos niin tummaa. Mutta se paha tapa mulla on että monesti sellaisena päivänä syön maissinaksuja, eikös ne ole pelkkä hiilaria?

Ja jogurttia menee sellaisena päivänä enemmän.

Vierailija

Liikutko kiirepäivinä tavallista vähemmän tai tavallista enemmän? Onko se vähäinen ruoka suolaista? Toimiiko suolesi säännöllsesti? Onko kuukautiset tulossa? Painonnousuun on monta muutakin syytä kuin ruoka. Vaikka söisi täsmälleen saman kalorimäärän päivästä toiseen, paino voi vaihdella 1-2 kiloa sinne tänne.

Vierailija

Hyviä vinkkejä annoit. Oon nyt jumissa ilmeisesti tuon sokerin kanssa, sitä on yllättävän paljon melkein kaikissä ruoissa.

Kokeilen tuota Turkkilaista jogurttia tai maustamatonta ja vähennän siitä hieman tuota mysliä. Kohta tulee taas syötyä enemmän vihanneksia kun alkaavat olla paremman makuisia. Oon yrittäny valikoida kevyimmän mahdollisen myslin mutta on siinäkin sokeria.



Ja laihis jatkuu =)

Vierailija

Korvaatko sillon ruuan leivällä? Muistatko myös juoda tarpeeks sillon ku et syö niin paljoa mitä normaalisti vai unohtuuko myös juominen sillon?

Vierailija

Ei oo sokeria ja verrattoman hyvää!!



Jos ei niin ihan niin rasvasta halua niin sillon varmaan ois parempi maustamaton jogurtti, mutta sen myslin tilalta laittasin marjoja. Rahkakin hyvä korvike kyllä. Kuituja saa paljon hedelmistä ja vihanneksista ja marjoista, mutta jos tuntuu ettet niitä syö tarpeeksi ja pelkäät kuitujen saanniin jäävän vähiin niin onhan se mysli ihan ok. Tosin niissäki saattaa olla jonki verran sokeria (ja niitä hiilareita) jos sisältää kuivattuja hedelmiä.



Täällä on hyvä laskea päivän saanti niin näkee erittelystä ne kuidutki. =)

http://www.fineli.fi/foodbasket.php?lang=fi

Vierailija

sokerijogurtti + maissinaksut jotka tosiaan on kyllä melkeen täyttä hiilaria niin nestettä kertyy enemmän ja näkyy seuravana päivän vaa'alla.



Oisko naksujen tilalta parempi vaikka ostaa kaupasta naposteluporkkanoita ja vetää niitä?



nelonen

Vierailija

Mutta jos syön jotain suolaista niin tiedän painonnousun johtuvan siitä koska mulle kerääntyy nestettä helposti.



En tällä hetkellä liiku oikeastaan mitenkään, se tuskin vaikuttaa.



Menkat on itseasiassa mutta nekin alkaa olla lopuillaan. Muutaman alkuäivänä on se turvotus ja sitten se laskee.



Tuskastuttaa kovasti koska koko laihdutuksen aikana paino ei ole noussut ainakaan ilman syytä.

Nyt ei järkevää syytä ole ja nousee silti. Ärsyttää kun siihen tulee reagoitua vähentämällä syömistä ja en usko että siihen olisi tarvetta.



Voiko liika kuidun saanti olla jotenkin syy? Se on ainut minkä määrää voisin tarkistaa ruokavaliossa.

Uusimmat

Suosituimmat