Mikä on pakkasrajasi vauvan ulkona nukuttamiseen?

Vierailija

Jos ajatellaan siis ettei kyse ole ihan pienestä vastasyntyneestä.. vaan vaikka jotain 4kk-->

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Lainaus:

Pistä lämpömittari pakkasella vaunujen sisälle ja (vaikka kaksinkertainen) harso, ettei vauva hengitä suoraan pakkasilmaa. Kun mittaa mittarilla lämpötilaa ja pukee lämpimästi, ei vaunuihin voi paleltua.

En sentään mitään mahdottoman pitkiä unia nukuta noin kylmällä ulkona.

Mutta, jos joutuu laittamaan kaksinkertaisen harson suojaksi, niin siinä menee se raja mulla. Nukutan lastani ulkona sen takia, että hän voisi hengittää raikasta ja viileää ulkoilmaa nukkuessaan. Kaksinkertaisen harson takana vauva hengittää mielestäni jo pelkästään moneen kertaan hengitettyä ja hiilidioksi pitoista huonolaatuista "ilmaa".

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin: -15 on minulla pakkasraja ulkona nukuttamiseen.

Vierailija

elleivät ole olleet kunnolla kipeinä ja nukahtaneet sisälle.

Parhaimmillaan pakkasta on ollut 23 astetta.

Tietysti lapsi puetaan siten että tarkenee hyvin, ja ainoastaan yksinkertaista harsoa olen pitänyt tosi kylmällä, esim. -18.

Tänään oli -13.8 enkä laittanut harsoa. 10kk nukkui ulkona tyytyväisenä kolmen tunnin päiväunet.

Vierailija

ilmeisesti olen aika varovainen tuon pakkasrajan suhteen, mutta muistaakseni neuvolassa suosittelivat tuota rajaksi. Vauva on 10-viikkoinen.

Vierailija

Pistä lämpömittari pakkasella vaunujen sisälle ja (vaikka kaksinkertainen) harso, ettei vauva hengitä suoraan pakkasilmaa. Kun mittaa mittarilla lämpötilaa ja pukee lämpimästi, ei vaunuihin voi paleltua.

En sentään mitään mahdottoman pitkiä unia nukuta noin kylmällä ulkona.

Vierailija

Varmaan jos reilusti yli 20 menisi niin miettisin uudestaan. 1-veellä oli päällään perus sisävaatteet +villapuku+toppapuku+toppapussi+fleecepeitto ja vielä siinä vaunun kuomun aukon edessä 1 fleeceviltti. Toki reunoille jätin pienet happireijät. Hyvin nukkui 3 tuntia ja oli posketkin ihan lämpöiset kun heräsi....

Vierailija

Tosin jos on -10 paikkeilla ja olen muutenkin menossa isompien kanssa ulos niin pakkohan se on ottaa mukaan (isompien kanssa ulkoilussa on meillä rajana noin -15). Mutta ihan pelkästään nukkumaan en laita tuota -10 kylmemmällä.

Vierailija

enkä viitsinyt laittaa 1,5-vuotiasta ulos nukkumaan. Eilen herätessään sanoi ekaksi "kymmä" (=kylmä), vaikka kroppa oli ihan lämmin. Vissiin joku paikka kuitenkin tuntui kylmältä. Oma rajani menee siinä viidessätoista pakkasasteessa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat