Voi ei, ostin riisipuuroainekset ja nyt hoksasin ettei mulla oo uunivuokaa

Vierailija

käytän aina niitä metallisia kun ei oo tullu hommattua kunnollista, nyt ne on loppu. Voiko tehdä siinä uunipellin päällä jos pesee hyvin? siinä kaikkein korkeareunaisimmalla? Hellan ääressä en jaksa olla puuroa vahtaamassa, haluaisin kokeilla uunia..

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

menin nyt sit ottamaan sen kattilan pois uunista ja siirsin liedelle, hain jonkin vispiläm millä meinasin alkaa sekoittamaan sitä niin TIETENKIN MUN PITI MENNÄ OTTAMAAN SIITÄ KAHVASTA KIINNI

Oli ihan sairaan kuuma, kai nyt kun vasta uunissa ollut..

no nyt puuroni on liedellä, mitähän sille käy kun en voidellut? pitääkö laittaa rasvaa ollenkaan?

kyllä musta vielä puuronkeittäjä tulee :D

Vierailija

tämä on toinen kerta kun teen riisipuuroa..

onkohan ihan ok ohje kun riisiä tuli vain 2dl 1l maitoa kohden?

turpooko niin paljon?

jos on hyvää ni tota meillä syödään sit jatkossa aika usein, riisipuuro on niin namia kanelin ja sokerin kanssa =)

Vierailija

sitä en tekis. keittele kaikessa rauhassa miedoimmalla lämmöllä niin tulee ihanan pehmeää puuroa eikä tarvi päivystää hellan edessä.

Vierailija

Kannattaa kyllä jatkossa sijoittaa jonkin sortin uunivuokaan. Meillä menee uuniriisipuurot ja uuniohrapuurot lapsillekkin kuin kuumille kiville, vaikka muuten puurot ei suosikkeja ole.

Vierailija

Jos sulla ei ole haudekattilaa, niin ota pienempi kattila, johon laitat ainekset ja kiehautat ne kuumaksi hellalla. Sitten isompaan kattilaan vesi kiehumaan, ja pienempi kattila tietty siihen isomman päälle hautumaan. Ei pääse palamaan pohjaan!

Vierailija

ehkä yläasteelta jäänyt tuo mielikuva kun opettaja pisti istumaan hellan vieressä sen 1,5h hämmentäen ettei pala pohjaan :S

nyt meillä tehdään riisipuuroa usein =)

tämän toisen sain palamaan vähän pohjaan ja taisi olla vähän liian kauankin, mutta ensi kerralla kokeilen tuota että antaa kiehahtaa ja kansi päälle, hyvää oli silti =)

Aika käsi oon kyllä näissä kokkaushommissa, mutta eikös ole pääasia että yritän silti vaikken mitään osaakkaan =)

Vierailija

riittää kolmelle, eikä ollu lautasella ees kovin paljoa :(

no kaikki sai ainakin vähän maistaa, laitoin uutta jo tulemaan aamuksi =)

nyt tein 3 litran kanssa =) kun tuota maitojauhetta kerran on =)

Vierailija

Eikö ap:llä ole tosiaankaan metallikahvoilla varustetua kattilaa?

Tai teflon kattilaa, jotta vois hellalla tehä puuron?

Tai ootko kokeillu pienellä lämmöllä ja pari lanttia levylle, niin tehtiin ennen vanhaan. Auttaa vähän ettei pala pohjaan.

Pari kattilaa päällekäin eli vesihauteessa ellei ole haudekattilaa.

mulla ei tulis mieleenkään tehä puuroo ilman noita haudekattiloita.

Miten tänä päivänä on noin ongelmallista ruoan laitttaminen?

Mut ei pellille. liian laakea, kuivuu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat