Mieheni vihaa alkoholia...

Vierailija

hän on perheestä jossa isä ja äiti kumpikin ryyppäs ja pahoinpiteli lapsiaan, niin että mieheni veli joutui sairaalaan pitkäksi aikaa. Samoin heidät otettiin huostaan kun hän oli 6 vuotta. Hän kasvoi lastenkodissa, josta ajasta hänellä on etupäässä myönteistä sanottavaa. Mutta lapsuuden traumat painaa häntä yhä..

Olen joskus juonut lasin tai kaksi ystävien kanssa ravintolassa syömässä käydessäni.

Nyt mieheni sanoi ettei oikeasti pidä tästä. Hän kieltää nyt minuakin käyttämästä alkoholia, miten minun pitäisi tähän oikein suhtautua?

Hän on erittäin hyvä aviomies, huomaavainen ja luotettava, mutta tämä asia on vaikea.

Kommentit (5)

Vierailija

Ole onnellinen että tilanne on näin päin. Voisi myös olla että miehesikin olisi juoppo. Yritä ymmärtää miestä, koska tämä on varmasti jättänyt traumoja hälle.

Jutelkaa miehen kanssa ja sano että pari lasia ei haittaa, vai. Siis teette selväksi että saatat ottaa joskus sen pari lasia ja se ei vielä aiheuta sulle mitään.

Miehelläsi on varmasti ajatus ja pelko että sinusta tulee joskus juoppo, vaikka se ei pidäkkään paikkaansa mutta pelko kuitenkin kytee siellä. Vaikka se pari lasia silloin tällöin ei juoppoa teekkään.

Vierailija

Näin olen yrittänyt tehdä,en voi luvata hänelle että kokonaan pidättäydyn alkoholista. Mutta hänen traumansa on senverran syvät että en tiedä kuinka tässä päästään yhteisymmärrykseen. Hän on tähän asti sallinut sen että joskus otan lasin tai kaksi.

Hänen on vaikea olla edes sellaisessa seurassa jossa joku on humalassa taikka juo alkoholia. Hänellä on paljon ystäviä, jotka tietää tämän ja eivät käytä alkoholia hänen läsnä ollessaan.

ap.

Vierailija

mielummin tuo kuin meidän tilanne...

eli mies juo koko ajan vaan enemmän ja pitempiä jaksoja. Isä täys juoppo, ollut jo pian 30v, äiti täysin raitis...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat