Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä meijän elämä ihan normaalia???

Vierailija

Ollaan oltu ukon kans 9 vuotta yhessä.. siitä jo useita vuosia naimisissa. Meillä on lapsia. Ei olla ikinä käyty kahestaan lomalla... ja itse en ole ikinä käynyt hotellissa, saatika sitten ulkomailla. Mies reissaa jonkin verran töiden parissa, on käynyt myös ulkomailla.

Minä teen kaikki työt miehen ollessa töissä. Lasten kans läksyt, siivoukset, ruohonleikkuut, lumi työt, leipomiset ym.. ym...

Mies on toki paljon töissä. Ja kun vkl tulee me vaan istutaan, ulkoillaan lastenkans, ym.ym. vkl ei pestä etes pyykkiä vaan minä sit maanantaina taas aloitan siivoukset ym. Ite olen alkanut nyt miettimään et onko se elämä muilla tätä samaa oravanpyörää???

Kommentit (8)

Vierailija

Kotona olen minäkin lasten kanssa siis.

Minä käyn pari kertaa vuodessa jossain yksin, tai sitten lapset ja mies menee anoppilaan ja olen kotona yksin. Yleensä viikonlopun.

Koko porukka käymme lomalla kerran vuodessa, kaksin taas ei paljon sitten missään käydäkään.

Ymmärrän kyllä tuon sinun halusi tehdä ja mennä. Millä miehesi perustelee, ettei halua mitään tehdä?

Vierailija

"työpaikkasi" on kotona??

Toisaaltaa tuo kuulostaa ihan ok:lta muuta jos itse et sitä jaksa olisiko keskustelu miehen kanssa paikallaan.

Itse jos olen kotona lapsen kanssa (en kävisi töissä) tekisin kaiken..

Vierailija

En toisaalta ymmärrä sinua. Itsellä aika samat vuodet, eli 9v yhdessä, josta 8v naimisissa, lapsia 3. Kuopus alle 3kk. Ei mekään mitään reissailijoita olla, koko yhdessäolo aikanamme ollaan käyty miehen kans kahdestaan reissussa (hotelliyö tms) varmaan 7kertaa. Ei vaan tule lähdetyksi ja isovanhemmat asuu satojen kilsojen päässä. Lapsenvahdista se on aina ollut kiinni, ja joskus myös rahastakin. Ulkomailla käytiin häälomalla 8v sitten.

Viikonlopuissa suuriakin eroja mutta yleensä ollaan perheen kesken kotona. Mutta ei ole tavatonta tehdä jotain muutakin: käydään joskus jonkun tuttavaperheen kanssa ulkoilemassa koko päivä luonnossa, paistetaan makkaraa tms. ollaan kalassa. Tai sitten lähdetään kylään, joko ihan omalle paikkakunnalle jollekin perheelle tai sitten mummoloihin.

Nyt, kun olen äitiyslomalla, jää suurin osa kotitöistä mun harteille, mies tekee mitä kerkee. Välillä tapellaan siitä, kumman vuoro tehdä mitäkin, sitä tavallista :) Itse kun en oikeesti ees tykkää' kotitöistä, mutta jonkunhan ne on tehtävä..

Tehkää jotian muutakin, kuin olkaa kotona, menkää retkelle, kylpylään. Tai lähde yksin vaikka yhdeksi yöksi jonkun tyttökaverin kans shoppailureissulle. Saatteko mistään lapsenvahtia viikonlopuksi jos menette miehesi kans vaikka hotelliin?

Ihan normaalilta, tavistylsältä teidän arki kuulostaa ;-)

Vierailija

mutta miten miehesi lapsuudenkodissa kotityöt on hoidettu? Meillä miehen isä imuroi ja pyykkää, joten se on siirtynyt miehellenikin. Kyseessä voi siis olla vain tavasta, joka on tullut lapsuudenkodista. Kerro ihmeessä miehellesi, että nyt SINÄ haluat tehdä jotain kivaa, kuten lähteä yhdessä matkalle tai haluat ottaa rennosti.

Vierailija

Mutta tokihan mies voisi viikonloppuna ja iltaisin jotain pientä tehdä. Meillä mies esim. hoitaa tiskikonehommat, järjestelee jne. Ei mitään isoa, mutta tuntuu kivalta kun joku muu välissä sen tiskikoneen tyhjentää.. =)

Onko teillä mahdollisuus saada lapsenlikkaa? Tehkää jotain yhdessä. Menkää lomalle koko porukka.

Puhu miehellesi!

Vierailija

hoitovapaalla.. Minä ne työt tein kyllä silloinkin kun töissä kuljin, ja varmaan sama jatkuu taas kun hoitovapaa loppuu. Joo lomaa olen ehdotellut miehelle kahestaan tai kaikkien kans, mut ei ni ei. Ootteko te muutkin kotiäitit vain siellä kotona??? vai???

Uusimmat

Suosituimmat