Millaista aluetta on Lohjan Routio?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Nostanpa tätä aihetta...Itselläni myös muutto Lohjan suunnalle edessä ja ensin vuokralle. Nettiä tutkiessani olen huomannut, että Routiolla on jatkuvasti vapaana (yllättävänkin) edullisia vuokra-asuntoja ja siitä heräsi epäilykseni. Tätä ketjua luettuani ei kyllä kamalasti tuonne ainakaan mieli tee! :-O

Onko kellään kokemusta Muijalan alueesta, onko rauhallinen yms?

Vierailija

Mä oisin voinut jättää "ponnahtamatta" ala-asteella, jossa opettajat (pari..) sanoi väärän vastauksen jälkeen tyhmäksi..ja samat fossiilit opettaa siellä edelleenkin...

Paljon muutakin...Lohjalla on ihaniakin paikkoja asua!

Vierailija

Käsittääkseni entinen Lohjan ongelmalähiö, mutta nykyään se on rauhoittunut. Monet kerrostaloista on jo putkiremontoitu ja lisäksi 2000-luvulla on alueelle rakennettu huikeasti pientaloja. Monista asunnoista on kivat järvinäkymät Etelä-Suomen suurimmalle järvelle. Uuden moottoritien liittymä tuli juuri Routiolle, joten sieltä päässee kätevästi niin Helsingin ja Turunkin suuntaan, jahka saavat avattua sen Lohja-Muurla välin lopullisesti.

Vierailija

Lohjan mittakaavassa minusta Routio on aika kaukana keskustasta. Jos nyt Lohjaa miettii, niin itse pysyisin ainoastaan pois sieltä Ojamon nurkilta, muualla minusta varsin jees. En tiedä minkälaista asuntoa etsitte, mutta minusta ihan keskustassakin on edullisia kerrostaloasuntoja, kun jaksaa vaan kytätä. Samoin esim. Moision seutu on kivaa ja siellä on muutama kerrostalo. Sitten kovin tykättyjä ovat ne uudet omakotitaloalueet, esim. Gunnarlan ja Vappulan seuduilla. Itse taas tykkään, että Keski-Lohjalla on tosi mukava tunnelma, siellä tosin on vanhempia taloja. Minkälaista asumismuotoa te etsitte? Missä teillä olisi työt?

Joo ja mä en ole lohjalainen, joten nämä tämmöisiä ulkopaikkakuntalaisen havaintoja vaan, paljon on tullut siellä kuitenkin pyörittyä.

Vierailija

Itse olisin kelpuuttanut vain Aurlahden (ei meluisimpien paikkojen) ja Moision (ei Nummentien osuutta). Näiden alueiden lapset käyvät Tytyrin koulussa. Molemmat ovat keskustan vieressä.

Routiolle ja Ojamolle en muuttaisi. Hyvän kuvan olen saanut asemanpellosta, Perttilästä, Vappulasta, Keskilohjasta. Gunnarla ei ole minun mieleeni, vaikka sijainti onkin hyvä (kun lapset kasvavat, niin tulee vielä "teinihelvetti" kun liian homogeenista asukasta). Metsolan koulussa huono puoli että pursuaa oppilaita (parakkeja jo pihalla) ja koulukiusaamista on.

Vierailija

mutta en ole muista kuin juuri tosta Ojamosta kuullut haukkuja. Muuten tämä on kaukana "hurjasta", eihän tästäkään ketjusta kyllä sellaista kuvaa saa..

Vierailija

Lohjalla on aika monta koulua ja jos nyt sen Ojamon välttää, niin eiköhän kaikissa ihan hyvin pärjää, toki siellä Ojamollakin. Ainakin minulle suht raju koulu oli oikein hyvä "pärjäämisponnahduslauta" pienenä.

Vierailija

Olen itse asunut lapsena Ojamolla (80-luvulla) ennen kuin muutimme maalle ja viihdyin siellä todella hyvin. Paljon kavereita, kiva koulu ja opettajat, paljon kauppoja, ranta ja järvi lähellä.

Onko se muuttunut sitten niin paljon 1990-2000-luvuilla?

Vierailija

ja kivoja asuinalueita. Eri asia onkin etsiikö "huippukoulua" vai ihan tavallista kivaa koulua. Kivoja asuinalueita jo mainittiinkin, Perttilä, Muijala, Gunnarla/Gruotila/Vienola ja itse lisäisin listaan vielä Asemanpellon ja Lohjan aseman. Suurin osa kouluista on hyvätasoisia eikä niissä normaalia kouluelämää kummempia ongelmia ole.

Ala-asteen kouluja on ainakin Muijalassa, Perttilässä, Nummentaustassa ja Metsolassa (Nummentaustassa vain 4 luokkaan asti, Gunnarlan/Gruotilan/Vienolan lapset käyvät näitä kouluja) ja sitten on Asemanpellolla ja Mäntynummessa, jossa siis käyvät Lohjan asemalla asuvat lapset. Yläkouluja on Lohjan asemalla ja keskustassa/Harjulla sekä Ojamolla ja Virkkalassa.

Edellä mainituista paikoista parhaat lähipalvelut ovat Perttilä/Mäntynummi/Asema-alueella jossa on useampi ruokakauppa, terveysasema, apteekki, r-kioski, asiamiesposti, huoltoasema, pankkiautomaatti jne. Muilla seuduilla on pieniä lähikauppoja pääasiallisesti.

Mutta lohjalaisena täytyy kyllä sanoa että Routiolle on ihan hevillä muutaisi, en myöskään Ojamolle...

Vierailija

olemme suunnitelleet muuttoa Lohjalle ja olemme alkaneet pikkuhiljaa tutkia asuntotarjontaa yms. Lohja on meille täysin tuntematon alue.

Sivukorvalla olen kuullut, että Routio olisi slummimainen, Lohjan huumekeskus yms. Pitääkö teidän mielestänne paikkansa?

Onko alueella paljon vuokra-asuntoja? Sosiaalitapauksia?

Kaikkiallahan niitä on mutta välttämättä en siihen kriisipisteeseen haluaisi.

ap

Kiitos Melballe vastauksesta! ;)

Vierailija

Nummentakana. Tosin luin, että kärsivät tilanpuutteesta ja asiassa kaivataan uusia ratkaisuja. En ole muista kouluista kuullut negatiivista kuin juuri tuosta mainitusta Ojamosta, mutta varmaan tietty kaikissa on joskus jotain ongelmia.

Vierailija

vanhentunut. Uudemmat okt alueet on ihan peruskeskiluokkaisia. Motrin liittymästä pari kilometriä, Lohjan keskustaan kolmisen kilometriä. Hyvällä tuurilla löydän asunnon/talon rannasta tai järvimaisemalla.

Vierailija

Ne kauheat kaupungin vuokrakasarmit, joissa edelleen todella paljon ongelmia, ja sitten taas uudet omakotialueet. Itse muuttaisin Lohjan alueella viimeisimpänä Routiolle. Suosittelen Nummentaustaa (08150) ja sieltä edelleen Vienolan aluetta, toki Gunnarlakin on ok, tontit tosin aika pieniä. Gruotilakin on rauhallista aluetta, mutta siellä talot vanhempaa vuosikertaa eli varmasti remonttia kaipaavia. Vappulaan on rakennettu viime vuosina todella paljon, mutta on syytä muistaa, että Vappulan lapset käyvät Ojamon alakoulua, joka taas on huonomaineisin Lohjan kouluista. Sinne siirretään lohjalta lähes kaikki, joilla vähänkin ongelmia, ja ilmapiiri on sen mukainen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat