Säälittää kaikki kerrostalossa asuvat =(

Vierailija

eihän sille mitään voi ettei kaikilla ole varaa asua kuin kerrostalossa, mutta silti säälittää ja oikein pahaa tekee, jos huomaan lapsiperheitä kulkemassa kerrostalon sisälle =(

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

mielesi pysyy parempana.

Minä yritän myös pysyä poissa niistä espoolaisista pientalo-Nokiainsinööri-trampoliini-kaasugrilli-farmariautoparatiiseistä.

Vierailija

Ei tarvitse autoa ja joka paikkaan on lyhyempi matka. Vihaa pihatöitä. Asuin itse lapsena sekä omakotitalossa ja kerrostalossa. Kerrostalossa oli kivempaa, kun oli kaverit lähempänä. Sääliä saa jos huvittaa, mutta ei tarvitse.

Vierailija

Lainaus:

eihän sille mitään voi ettei kaikilla ole varaa asua kuin kerrostalossa, mutta silti säälittää ja oikein pahaa tekee, jos huomaan lapsiperheitä kulkemassa kerrostalon sisälle =(

missä päin muka kt- ja okt-asuntojen hinnoissa on eroja? kt:ssa mulla oli asuntolainaa eurolleen saman verran kuin nyt okt-lainaa. Ei siis tule yhtään kalliimmaksi asua okt:ssa kuin kt:ssa - päinvastoin, kt:ssa saa lainan maksettua vielä maksaa vastiketta, okt:ssa pääsee halvemmalla. Joten kyllä siinä mielessä kt on kalliimpi. Ei lainan lyhennyksiinkään meillä tullut mitään korotusta, laina-aika ihan sama... Oli 100 000 kt-lainaa ja nyt 100 000 okt lainaa. samankokoiset asunnot.

Vierailija

Näytti olevan peltikatto linkin talossa.

Älkääs nyt, mietittiin miehen kanssa pohjakuvia kattellessamme että siitä saisi ihan kivan.

Se on nyt järkyttävä, tosi järkyttävä, mutta ette siis osaa ajatella mitä tekee remontti ja mahollisesti parin seinän kaataminen?

Miehellä on rakennusfirma ja pari taloa ollaan joskus ostettu, remontoitu ja myyty. Vähän siinä joutuu hommia tekeen, mutta kannatti. Tuossakin talossa rakennusoikeutta jäljellä. Kiva piha, siisitin näköinen ja se on jo paljon. Jos rakenteet talossa kunnossa, siitä tekee aika pienellä kivan talon. Sääli ettette näe mahdollisuuksia.

Ei me nyt olla ostamassa mitään eli ei ajateltu tota linkin taloa sillain vakavasti vaan ihan ajatusleikki tehtiin kun uteliaisuuttamme avattiin linkki.

Vierailija

Henk. koht. en pysty liikkumaan esim. Eirassa tai Kaivopuistossa lainkaan kun rupeaa melkein itkettämään kaikkia niitä huono-osaisia lapsiperheitä katsellessa.. turhaan haaveilevat jostain ihanasta, autuuden tuovasta ladosta jossain jonkun kärrypolun varrella.. tasan ei käy onnen lahjat.. :(

Vierailija

Lainaus:

No sulle sitten asunnosta tekee kodin omat tavarat ja lakanat. Voitte asua vaikka hotellissa

ja sekin on teille koti jos vaan lakanat ja pari omaa tavaraa on mukana. Sehän on vaan hienoa.

Ei niillä seinillä niin väliä, vaan sillä, että ok kotoisa tunnelma ja rakkaat mukana.

Samalla tavalla ihmisissä mun mielestä se kuori ei ole tärkeä, vaan se sisältö.

Vierailija

Mä ainakin välillä kadehsin niitä.. Ei ole pihatöitä eikä pelkoa villieläimistä kuten täällä maalla.. Täällä ei uskalla lähteä lasten kanssa edes kävelylle, kun päiväsaikaankin voi sudet käydä ahdistelemassa ihmisiä (lue vaikka uusimmasta iltasanomasta) Tällä hetkellä en haluaisi asua täällä, isossa omakotitalossa maalla.

Lainaus:

Vierailija

Me asumme uudessa kerrostalossa, jossa asuu siistiä väkeä. Koskaan en ole joutunut kuuntelemaan kenenkään riitelyä(omia riitojani lukuunottamatta silloin tällöin.. ;)) juhlinnasta ei ole tietoakaan, hiekkalaatikko ja piha ovat aivan siistit ja taloyhtiön kokouksissa piha-alueiden huoltoon ollaan yhteisesti panostettu. Kesäisin nättejä istutuksia. Naapurit ovat mukavia, aina tervehditään ja kun muutimme taloon, ihmiset tulivat esittelemään itsensä, auttavat kun raahaan kauppakasseja ja muksuja jne. Hiekkalaatikolla säilyvät tavarat, lapsille on aina kavereita, erinomaiset kulkuyhteydet, kaikki lähellä. Minulle tämä on rakas koti ja muuta en osaisi kuvitellakaan.

Eivät kaikki kerrostaloasunnot todellakaan ole mitään vähäosaisten lääviä, joissa hurjastellaan miten sattuu. Tietty, jos asuu jossain Perähikiällä jossa ok-talot maksavat saman verran kuin pk-seudulla uudet kerrostaloasunnot ja kerrostaloasunnoissa asuvat vain vähäosaisimmat. Näin ei ole kaikkialla. Onneksi.

Vierailija

vähän kuin meidän ihana omakotitalo, jossa asumme vuokralla 2h+keittiö, vuokra 350€/kk lisänä lahosieni, ja kuolemankello- koppakuoriainen, joka tikittää ah, niin kodikkaasti makuuhuoneeen seinässä! Yksi makuuhuonen on pois käytöstä, koska siellä haisee homeelle. En koskaan olisi muuttanut tänne, ihanasta kerrostaloasunnosta, jos olisin tiennyt mikä murju tämä on...

Vierailija

Mutta ihan rehellisesti minä haaveilen kerrostaloelämästä. Meillä iso, hieno uusi omakotitalo ja minä kaipaisin kerrostaloon, keskustaan... Huoh.

Vierailija

Pelkään myös korkeita paikkoja. Vanhat kerrostalot on eri juttu ja sellaiset loft asunnot joissa huonekorkeus on 4-6 metriä. Jossain tehdaskiinteistössä voisi asua, koska niistä saa kodinomaisia. Normi kerrostalokoti on kuitenkin laatikko, joka on sisustettu, mutta ei se koti ole. Asunto vain.

Vierailija

Sääli rauhassa. Mäkin säälin teitä ok-talossa asujat, lapsuuteni olen siellä asunut. Älyttömästi työtä omassa pihassa, maksamista ja kaikki remontoitava säännöllisesti itse. Minulle riittää, että kutsun huoltomiehen paikalle ja kaikki on kunnossa. Meillä on kiva piha, lapsille aina kavereita ja muutenkin helppoa asumista lähellä keskustaa/palveluja. Mulle sopii, kaikille ei.

Vierailija

Lainaus:

. Normi kerrostalokoti on kuitenkin laatikko, joka on sisustettu, mutta ei se koti ole. Asunto vain.

Aijaa, että me niinku asutaan asunnossa. Kotia ei ole. Hahhaa, anna mun kaikki kestää.

Me ollaan asuttu mieheni kanssa kahdessakymmenessä erilaisessa asunnossa ympäri Eurooppaa ja kaikki asunnot, joissa on jotain omia tavaroita ja omat lakanat sängyssä on tuntunut silloiselta kodilta. Asennevamma sulla vaan on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat