"Yllätysraskauden" kokeneet,

Vierailija

miten nopeasti sopeuduitte ajatukseen vauvasta ja odotuksesta tuli iloinen asia?

Kommentit (15)

Vierailija

Neuvolassakaan en käynyt mielelläni. Olin 42-vuotias tuolloin, viides lapsi oli kyseessä. Oikeastaan asia oli iloinen vasta vauvan synnyttyä. Sekin painoi odotusaikana, etten päässyt lapsivesipunktioon, vaikka pyysin ja rukoilin.

Vierailija

kyllä siinä ehkä parisen viikkoa meni pohtiessa ja hetki hetkeltä tuntui varmemmalta ja kun päätin pitää lapsen, rakkaus ja suojelu pientä kohtaan oli jo hyvin voimakas. mies tosin ei ollut samaa mieltä ja häipyi sitten, enkä ole vaatinut isyyttään tunnustamaan...niin ja ehkäisyrengas oli kyllä käytössä ihan ohjeiden mukaan

Vierailija

itse ehdin olla kaksi päivää raskaana ja sitten oltiinkin jo synnyttämässä.. pillereitä söin ja kuukautiset tulivat normaalisti.. sairaalassa neljän päivän aikana ehdin tottua pieneen vauvaan, joka tuli niin yllättäen. poika täyttää kohta vuoden ja olen iloinen että lapsi tuli vaikka vähän yllättäen.

olimme avopuolison kanssa keskustelleet että lapsia hankkisimme joskus 5 vuoden päästä..itse olen 22v.

Vierailija

Meillä on vain esikoinen suunniteltu ja yritetty; muut kolme ovat ylläreitä ("varmat päivät" tai kondomi). Kaikki ovat tosi rakkaita emmekä yhtään ole katuneet että saimme nämä lahjat "suunnittelematta".

Vierailija

Lainaus:

itse ehdin olla kaksi päivää raskaana ja sitten oltiinkin jo synnyttämässä.. pillereitä söin ja kuukautiset tulivat normaalisti.. sairaalassa neljän päivän aikana ehdin tottua pieneen vauvaan, joka tuli niin yllättäen. poika täyttää kohta vuoden ja olen iloinen että lapsi tuli vaikka vähän yllättäen.

olimme avopuolison kanssa keskustelleet että lapsia hankkisimme joskus 5 vuoden päästä..itse olen 22v.

Syntyikö lapsi reilusti etuajassa vai etkö todella huomannut kasvanutta mahaa, vauvan potkuja jne?? Millä rv:lla vauva syntyi?

Vierailija

Mä jo olin mennyt siinä ajatuksessa että pyydän lähetteen aborttiin, ikää yli 40 eikä se täällä AV.lla ole mitenkään sovelias ikä saada vauvaa. Ja ihan oikeasti kierukka oli kyllä paikallaankin.

Vierailija

meillä siis yllätysvauva, ehkäisynä kortsu ja keskeytetty yhdyntä. Lapsi on meille neljäs ja enempää ei pitänyt enää tehdä. Olisin halunnut abortin, mies halusi pitää lapsen, ja sitten kun viikkoja oli n.14 halusikin erota. Siihen mennessäkään en ollut vauvan tuloon vielä sopeutunut, ja tämän tapauksen jälkeen tunsin välillä ihan vihaakin vauvaa kohtaa.

Nyt kun synnytys alkaa häämöttelemään odotan jo ihan positiivisin mielin uutta tulokasta perheeseemme. Vaikka elämä muuten ei niin ruusuiselta juuri tunnukaan.

Vierailija

Olin seurustellut nykyisen mieheni kanssa alle vuoden ja kuukautisia ei sitten yhtäkkiä kuulunutkaan. Tein huvikseni testin ja kappas.. Siinä olimme ihmeissämme eräänä iltana. Heti se oli minulle positiivinen asia. Hieman myöhemmin iski paniikki.. Olen kyllä viime aikoina älynnyt, että aika moni suhteemme ongelma on lähtöisin liian vauhdikkaasta alusta. Ongelmat on selvitetty puhumalla. Tuo yllätysvauva on nyt 6-vuotias ja hänellä on pari vuotta nuorempi (suunniteltu) pikkusisarus.

Vierailija

sai aikonaan alkunsa pillereistä huolimatta, eli olihan tuo melkoinen ylläri... Alun hämmästyksen jälkeen, varatun lääkäriajan peruutuksen (tarkoitus oli hankkia abortti), olimme silloisen poikaystäväni kanssa molemmat vauvan pitämisen kannalla. Käytännössä tähän ei mennyt kuin muutama viikko, ja raskautta seurasimme molemmat innolla. Meitä kyllä säykäytettiin pienellä vuodolla ja kipuilulla viikolla 7, mutta kaikki meni hyvin. Nykyisin olemme onnelisia vanhempia, esikoisen jälkeen olemme vielä saaneet kaksi lisää!

Vierailija

Oltiin kyllä pikkukakkosta yritetty ja haaveiltu, mutta ko. kierrossa olin kovasti flunssassa, joka vielä pitkittyä ja päälle angiina. Ei siis ehkä sängyssä oltu kun kerran ja siitä napsahti. Ei tullut mieleenkään, että voisin olla raskaana. Ihan vitsilläni tein testin päivänä, jolloin menkkojen piti alkaa ja olikin selvä plussa. Monenlaisia ajatuksia kävi päässä, kun ei todellakaan odotettu plussaa, röntgenissä oli kuvattu pitkittyneen flunssan takia ja päälle syönnyt vielä antibioottikuurin. Nyt mennään rv 18 ja hissukseen totuttu ajatukseen, että oikeesti tulee toinen lapsi. Eli yritetty oli, mutta yllätti se silti :)

Vierailija

kyseessä kolmas lapsemme joka on nyt puolivuotias vauva.

Alkushokki oli iso, itkin muutamana iltana koska olin vain niin järkyttynyt. Isommat lapset oli juuri saatu vaipparallista "isoiksi" eli 5v ja 7v ja elämä tuntui helpommalta, olin ollut töissä pari vuotta ja oli työsuunnitelmia jne. Emme olleet suunnitelleet tai koskaan puhuneet useammasta lapsesta, kaksi tuntui juuri hyvältä.

Sopeuduin raskauteen ihan ok, kunhan ensin päätimme että haluamme lapsen.

Toinen sopeutumisvaihe tuli vauvan ollessa noin 2kk ikäinen, prosessoin joitain viikkoja sitä, että meillä nyt ihan oikeasti on kolmas lapsi ja elämä muuttunut siltä osalta perusteellisesti.

Nyt elämä on taas tasaista vauva/lapsiperheen arkea

Vierailija

Miehellä meni kyllä kauemmin asian hyväksymiseen.

Meillä tilanne oli se että kuukauden seurustelun jälkeen huomasimme kondomin olevan rikki. Kävin 7 h päästä hakemassa jälkiehkäisyn, mutta silti menkat eivät alkaneet.

Kun menkat oli 2 vk myöhässä, jouduin pakosta ostamaan testin ja plussaahan siihen tuli.

Loputuloksena olikin sitten poika ja tyttö.....

Vierailija

Ja ikää meillä jo yli 30v, eli ei mitään teiniraskauksia. Ekasta raskauduin vahingossa, kun olin vaihtamassa pillereistä pois, kortsut eivät sopineet, ei sitten ollut mitään ehkäisyä.

Jotenkin olin aina kuvitellut, että en raskaudu helposti. Sitten oli menkat myöhässä, tehtiin testi ja bang, plussahan siellä.

Seuraavan kerran raskauduin kun esikoinen oli reilun 1v ikäinen. Tämä oli touhutippavauva, eli ei vielä imetyksen jälkeen oltu otettu käyttöön mitään ehkäisyä.

Tämä toinen oli kyllä pienoinen shokki, itkin puoli tuntia. Vauva ei ollut lainkaan suunniteltu.

Sitten saman tien vielä istuttiin alas miettimään ja tuumittiin, että mikä tässä nyt sitten on niin kamalaa ? Oltiin toivottu toista lasta sitten "joskus". Ainoa asia joka oli eri tavalla mitä oli ajateltu, oli tämä ajoitus. Eli 2v aiemmin, mitä oli kuviteltu.

Sitten jo tunti testin tekemisestä ajatus tulevasta vauvast tuntui ihan ok:lta.

ja sitäkin ollaan mietitty, että meillä molemmat vauvat saaneet alkunsa naurettavan helposti, ei ole tarvinnut hampaat irvessä vääntää.

Hymähtelen kyllä jutuille joissa painotetaa, että yli35v naisten hedelmällisyys laskee dramaattisesti. Tähän kai itsekin uskoin, että ei tässä iässä ehkäisy ole niin tärkeää, kun on tuo raskautuminen niin vaikeaa, kun on tätä ikääkin jo. No eipä ollut vaikeaa.

Eli kaksi yllätystä, ja siinä ovat menneet. Mutta ei enää kolmatta, kiitos!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat