Apuja jalkasärkyyn.

Vierailija

Mikä mun vasemmassa jalassa on?

Särkenyt eilisestä aamusta alkaen taotta voimakkaasti. Jalka särkee lonkasta varpaisiin. Jalalle ei voi varata, tarvitsen seinästä tukea kävellessä. Varpaat on jännän tunnottomia, ei siis täysin mutta tuntuu kun ne olis irrallaan muusta jalasta, kuulostaa älyttömältä mutta siltä se tuntuu. Jalka ei päällepäin näytä olevan turvoksissa, ihossa ei näy päällepäin mitään.

Ainut oire on jalan tajuton särky, 'tunnottomat' varpaat.

En ole loukannut jalkaani mihinkään ja minulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut vastaavia oireita.

Mikä mun jalassa on ja millä saan kivun loppumaan? Apteekin reseptivapaista särkylääkkeistä ei ole ollut apua.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Aamulla muutama varvas puutunut ja kipu sellaista säärtä pitkin, kuin suoni olisi liia kireä.

Sängyssä ei hyvä, istua jotenkuten, koko ajan kova kipu.

Menin illalla päivystykseen, ajattelin tyhmänä että olisi jotain puuduttavaa voidetta sääreen.

Sain unilääkkeitä ja vahvoja särkylääkkeitä. Ne eivät auttaneet, joten muutamassa päivässä lopetin lääkkeet turhina.

Pieni hetki sängyssä, sitten ylös, nukutti, ei voinut eikä unilääke auttanut..

Menin uudelleen päivystykseen kahden viikon tuskan ja valvomisen jälkeen, jolloin lääkäri sanoi, että issias-potilaiden täytyy nukkua, otetaan iltaisin osastolle ja "nukutetaan" aamulla pääsee nukuttuaan pois...

Samassa jamassa, minäkään en pääse lääkäriin, meillä ei ole ollut enää terveysk. lääkäriä, jotain ostopalvelusta on huhuttu, mutta en tiedä tuleeko. Kurjaa, kun vielä houkutellaan perheitä muuttamaan tänne...

Vierailija

Mun on kyllä tarkoitus yrittää maanantaina selvittää, onko mahdollista saada hoitajan tai lääkärin aikaa. Meilläpäin on vaan viimeiset vuodet lukenut paikallislehdissä, että lääkäreitä ei ole saatu palkattua ja omalääkäreitä ei ole. En oo vielä koskaan yrittänykään, ehkä se onnistuu ihan hyvin.

Mietin vaan voinko itse tehdä mitään, että saan kivun loppumaan tai edes hellittämään? Oon siis yrittänyt löytää netistä tietoa, mutta en saa niistä sivuista oikein mitään irti.

Olen siis ihan perusterve ihminen, viimeksi käynyt koululääkärin 'tarkastuksessa' alakoulussa.

Vierailija

Ei tarvitse lähteä selästä asti sen kivun välttämättä, voi olla että on se pakara jumissa. Koita hieroa pakaraa tai jos sulla on esim. tennispallo, pyörittele sen kipeän puolen päällä pallolla.

Vierailija

Aika jännä juttu...mulla on ollut kipeenä vasen jalkaterä ja välillä säteilee kipu/särky ylemmäskin. Olen tosi paljon miettinyt omaa äitiäni ja "hankalaa suhdetta äitiini. Voiskohan tuo kipu johtuakkin sitä?(-:

Lainaus:

Lainaus:

Onko sulla jotain meneillään äitisi kanssa tunnemielessä?

Modernissa vyöhyketerapiassa vasen jalka on jotain suhteessa äitiin tai naiseen (perimään).

Vierailija

Googlasin tota issias, noidannuoli juttua aikaisemmin. Mulla ei vaan oo selkäsärkyä. Särky alkaa lantion/lonkan kohdalta alaspäin. Ehkä mulla on toi anatomia vielä hakusessa, mutta pakaran alaosasta alaspäin, ei kumminkaan selässä.

Yritin katsoa tota mainittua MS-tautia. Hui! Silmät ainakin hyvässä kunnossa, virtsarakko ja suoli toimii eikä ole puhehäiriöitä. Noi yhden raajan oireet kyllä osuu.

ap.

Lainaus:

issias noidannuoli? onko buranaa kokeile 400mg x 3 vrk,Mene yksityiselle veritulppa?

.

Vierailija

Lainaus:

Onko sulla jotain meneillään äitisi kanssa tunnemielessä?

Modernissa vyöhyketerapiassa vasen jalka on jotain suhteessa äitiin tai naiseen (perimään).

Vierailija

Hei,

jos kipu lähtee lonkasta reiden ulkosivua pitkin alas, niin kyseessä on tuskin issias - siinä kipu menee kuulemma useimmiten takareittä pitkin alas. Itselläni todettiin pari viikkoa sitten ison sarvennoisen limapussitulehdus, joka on vähän lonkan alapuolella reiden ulkosivulla. Se kohta on myös hyvin kosketusarka. Sain puudutusta ja kortisonia kipukohtaan ja se auttoi pahimpaan kipuun pari viikkoa, sen jälkeen kipu on tullut aiempaa lievempänä takaisin. On ollut koko ajan myös kipuja pohkeessa ja pakaralihaksessa sekä ajoittaista tunnottomuutta, "pistelyä" koko jalan alueella. Diagnoosin teki yksityinen erikoislääkäri. Yleislääkäri oli sitä ennen määrännyt "issiaksen" hoitoon mittavan fysiatrisen hoitorupeaman pelkän röntgenkuvan perusteella, mutta erikoislääkärin mukaan röntgenkuvasta ei voi diagnosoida issiasta. Sitä varten tarvittaisiin magneettikuvat.

Vierailija

Puutuminen, tunnottomuus ja kipu on ihan tyypillisiä iskiasoireita. Kipuun kolmesti päivässä 800 mg ibuprofeenia, paitsi ettei sekään auta, jos oikein särkee.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat