Huono äiti : (

Vierailija

En saa poikaani rauhottumaan, nyt alkaa todella nolottamaan kun poika on menossa tammikuussa tarhaan ja useasta paikasta olen saanut kuulla, ehkä se sitten rauhottuu. Tulee sellanen olo että kaikki pitää mua ihan kyvyttömänä itse kasvattamaan lastani, toisaalta niin kai on kun en saa lastani rauhottumaan.

Aloin jo 1v neuvolassa puhumaan että onkohan poikani ylivilkas kun koko ajan liikkeessä, nyt poika on pikkusen päälle 3v ja usein saaan kuulla ihmetyksiä että miten se jaksaa, sehän on koko ajan liikkeessä.

Nyt kun hän on 3 v on alkanut tulla ilkeydet kuvioihin, lyö ja läpsii ja juoksu leikit alkaa olla tosi riehakkaita kun on jo kokoa ja voimaakin enemmän.

Olen yrittänyt ohjata toimintaa, mutta ei kun pitää huutaa ja pärskiä ja kolaroida ja rikkoa kaikki.

Miten ihmeessä saisin opetettua että ei tarvitse huutaa ja välillä vois leikkiä rauhallisesti?

Jäähyäkin on kokeiltu mutta kun tuntuu että poika ei vaan itse mahda itselleen mitään.

Kommentit (2)

Vierailija

tai vahingoittaa muita, ota syliin ns. holdingiin. Laitat napakasti omat kädet lapsen ympärille ja jaloilla pidät hänen jalkojaan paikallaan. Vasta kun lopettaa rimpuilun, lopetat. Kun kuuntelee siinä sylissä, selität rauhallisesti, että päästät pois kun riehuminen on loppunut. Tämä on pysäyttämistä, jos muuten et poikaan otetta saa. Otetta saattaa joutua pitämään puoli tuntiakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat