Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten vauvan äiti voisi juhlia 30-v. synttäreitä?

Vierailija

olisko hyviä ideoita...olen vähän kahden vaiheilla viitsinkö laittaa vielä yökylään 9 kk ikäistä vauvaa. syystä että nukkuu huonosti ja vierastaa jonkin verran. ja josko yökyläpaikkaa edes löytyy. isovanhemmat kun ei oo mitenkään aktiivisesti olleet elämässä mukana.

mutta jos siis vauva ei ole hoidossa, niin mitä sitä vois keksiä? en haluaisi että synttärit menee yhtenä arkipäivänä muiden joukossa. mulla ei oo ikinä ollut kunnon juhlia, ei rippijuhlia eikä ylioppilas tms. juhlia. nyt haluaisin kerrankin jotain.

tietysti yksi vaihtoehto on myös jos baareihin tms. aattelis, että mies jäisi hoitamaan vauvaa ja menisin kavereitten kanssa. mutta olishan se paljon kivempi jos mieskin olis menossa mukana.

Kommentit (12)

Vierailija

ei meillä mitään hoitopaikkoja lapsille ole, mutta vaikka olisi ollutkin, niin en minä olisi viitsinyt lapsia kotoa pois laittaa, kun kaikilla ystävilläni oli joka tapauksessa lapset mukana kuitenkin. Meillä juhlittiin kotona, oli hyvää ruokaa, viiniä ja mukavaa oleilua.

Vierailija

Silloin ei pidetty isoja pirskeitä, vaan juhlittiin vaan perheen kanssa. Kesällä pidin sitten kolmikymppiset mökillämme. Syötiin hyvin, grillailtiin ja istuttiin iltaa ystävien kanssa. Vauva oli silloin puolivuotias.

Vierailija

Vuokrasimme viikonlopuksi mökin, mentiin siis omalla porukalla jo perjantaina ja lauantaina pidin sitten juhlat. Mukaan kutsuimme muutamia ystäväviä. Yksillä muilla oli lapsia meidän lisäksemme.

Grillattiin, saunottiin, pelattiin Trivial Pursuitia. Tein boolia ja tarjosin muutamat saunaoluet ruoan lisäksi, itse en juonut koska imetin. Niillä ei edes hirveetä menekkiä ollut, mutta tosi kivaa oli.

Vierailija

mutta jos ollaan perheen kesken niin oon kyllä aika huono rentoutumaan ikävä kyllä. meillä on myös 3-vuotias lapsi vauvan lisäksi. eli semmoista arjen pyöritystä se helposti olis silti jos johonkin mentäis, ruokailut, nukkumaanlaitot, molemmat lapset kaipaa seuraa eikä ne jaksa kauaa rauhallista puuhastelua vaan on aika vilkkaita tapauksia.

mökin vuokraustakin vois tietty miettiä. jos ois semmonen et ois tilaa sekä lapsille laittaa nukkumaan, että sit toisella puolen mökkii vois jatkaa vielä illan istumista. kotiin meille ei voi paljoa kutsua ihmisiä jos on lapsetkin täällä nukkumassa, sillä asunto on niin hassu pohjapiirustukseltaan, että jos vieraista tulee ääntä se kuuluu tosi hyvin lastenhuoneeseen. (siinä ei oo kunnollista ovea edes)

jatketaan miettimistä, jotain ajatusta tässä alkaa heräileen. ehdotelkaa lisää!!

ap

Vierailija

että kymmenvuotias lapsi pärjää yökylässä yleensä aika paljon paremmin, kuin vauva joka ei osaa puhua, ja joka herää yössä yleensä 5-10 kertaa ja vierastaa vielä päälle muita aikuisia.

Vierailija

mulla on 2v esikoinen ja silloin 3 kk vauva (nyt siis 4,5kk..=). Mies oli työmatkalla koko päivän. Mun vanhemmat oli meillä ja hoiti vauvaa, kun mä kävin isomman kanssa kahelleen kaupungilla shoppailemassa ja mäkkärillä syömässä ;) Illalla kun lapset oli nukkumassa otin yhden smirnof icen ja katsoin hyvää leffaa .. Sepä se.. juhlitaan sitten kun lapset on isompia. Oli meillä sitten juhlat viikon perästä, kun esikoinen täytti 2 vee (pidettii yhteisbileet, vaikka olikin lastenjuhlat..)

Vierailija

Kun täytin 30, vauvamme oli 6 kk. Lähdimme perheen kesken siis mies, minä ja vauva, parin sadan kilometrin päähän hotelliin yöksi. Käytiin syömässä hyvin ja nautittiin pitkästä kävelystä rannalla (oli kesä). Rentouduttiin!! Suosittelen jotain vastaavaa, "rymyämään" ja bilettämään ehtii myöhemminkin kun lapsi kasvaa.

Vierailija

miten nyt lapsipereelliset yleensä juhlivat, kutsuvat ystäviä lapsineen kotiinsa. Tai sitten menevät kavereineen jonnekin vaikka syömään tai kylpylään päiväksi lillumaan.

Vierailija

ja pitäkää juhlat kotioloissa. Tervetuloa 30-vuotiaiden elämään :-) Lapset voivat hyvin olla mukana juhlissa, kun kolmekymppisten ei enää tarvitse vetää perseitä olalle joka tilanteessa. Sivistynyt viinin siemailu hyvien naposteluiden kanssa on pop.

Vierailija

niinpä, sitten helpompaa juhlia kun lapset isompia. silti haaveilen jostain erityisestä nyttenkin, vaikka onkin pieniä lapsia. mutta mitä se voisi olla...

ap

Uusimmat

Suosituimmat