kohdunkaula pehmeä ja kadonnut rv 32?

Vierailija

Osaako joku auttaa? Minulla on menossa nyt rv 32 ja joka ilta on supistuksia --joskus kivuliaitakin -- usean tunnin ajan. Kohdunkaulani on pehmeä ja kokonaan "kadonnut"...pitäisikö olla huolissaan? Vai onko normaalia? Pitäisikö ottaa rennommin tms?

Minulla on ihan hirveä stressi kotona (parisuhde, työt ja opiskelu...sekä ihan VALTAVA pelko sektiosta, koska lapseni on perätilassa). Mieheni ei myöskään tee juurikaan kotitöitä tai hoida lapsia, joten minulla riittää puuhaa.

Neuvoja otetaan ilolla vastaan!

Kommentit (2)

Vierailija

Itselläni menossa kolmas raskaus. Supistelee päivittäin, joskus ihan tosi kipeästikin (nyt 34.rv). Jo rv.27+2 neuvolalääkäri totesi, että kohdunsuu hieman auki ja kanavaa ei juuri jäljellä. Kehotti ottamaan rauhallisesti, mutta ei ollut yhtään huolestuneen oloinen. Sen jälkeen ei olekaan tilannetta katsottu... Vasta parin viikon päästä on neuvolalääkäri.

Vierailija

Lähinnä noista supistuksista. Ja nehän ei lopu kuin lepäämällä (jos silläkään). Kannattaisi varmasti käydä lääkärin pakeilla ja harkita saikkua. Ja mies ehdottomasti töihin. Luulisin, että tekee mielummin kotitöitä, kun on huolissaan ennenaikaisesti syntyneestä lapsesta. Perätilasta ei vielä kannata huolehtia. Ehtii vielä hyvinkin kääntyä (etenkin, jos ei ole ensimmäinen). Jaksamisia ja vaadi mieheltäsi enemmän!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat